I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Stockholmssyndromet - Underhundar LP Ute nu!!!

Svensk Hiphop - Allmänt

2011-05-27 10:36

Stockholmssyndromet - Underhundar LP Ute nu!!!

http://open.spotify.com/album/6zZ83uYSPN72QC2MPDlmft

Lyssna på repeat så ni kan låtarna till imorgon!
Releasefest på Mosebacke!!!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2011-05-27 12:42
Musiken i helgen fixad, fan vad fett!!!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2011-05-27 12:43
Musiken i år fixad hoppas jag att du menar! :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-05-27 12:56
Här är iTunes-länken förresten:
http://itunes.apple.com/se/album/underhundar/id439863006

KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP!!!!

2011-05-27 13:08
för fettttt! ta er till västerås!
gör coola saker hela dagarna
Skivsamlare

2011-05-27 14:17
Ja fan, i år så klart! Haha.

Men även musiken för helgens festligheter, om vi säger så då!

2011-05-27 14:45
Göttans!
Poet

2011-05-27 14:53
Kommer den komma på vinyl, eller är det enbart nätsläpp?
Jag har ätit pannkaka!
Skivsamlare

2011-05-27 16:02
Från andra tråden

Vi ligger plus från förra skivan som vi tryckte upp själva (CD) men det finns fortfarande skivor kvar och det blev lite för mycket arbete så vi valde att köra enbart digitalt den här gången.
Vi kanske gör en deluxe-box med alla skivor i vinyl om några år när man förhoppningsvis har lite större budget.

2011-05-27 18:08
riktigt bra
www.barabazz.com
Poet

2011-05-27 18:16
Ah I see, tack INOK.

Men jag tycker att folk som inte släpper EPs och LPs borde heller inte kalla släppet i sig för EP eller LP, det är väldigt missledande.
Jag har ätit pannkaka!

2011-05-28 12:35
Riktigt fet skiva. Världsklass på beatsen. Introbeatet är det fetaste ja hört i år !

2011-05-28 13:29
Tack!
Men jag tycker att folk som inte släpper EPs och LPs borde heller inte kalla släppet i sig för EP eller LP, det är väldigt missledande.

Vi kanske inte ska kalla den för skiva heller eftersom den bara finns online. Vi får kalla den Underhundar onlinemp3sammnhängadelåtsamling så det inte blir några fler missförstånd. Ska kalla till ett krismöte!

2011-05-28 14:52
Köpte skivan igår, den är så jävla bra. SvD's recension var förövrigt så jävla fuckad haha, garvade som fan när jag läste den.
Poet

2011-05-28 15:35
Lugn da Funken, jag kritiserar inte musiken i sig, den är fet som fan. :)
Det är bara det att när man ser förkortningar som EP och LP så hoppas man innerligt att skivan ska finnas på vinyl, men så blir man ledsen i ögat när man inser att så inte är fallet, dig it? :P
Jag har ätit pannkaka!

2011-05-28 20:05
Sockerfar, vilken låt! Längtat efter den sen man fick höra lite i den där videon som släpptes. Starvin Mar är absolut inte dålig men ibland skiljer det sig för mycket mellan er två kvalitetsmässigt enligt mig.

Skitfeta beats!
Bra jobbat.

Hej.
hello

2011-05-29 13:42
Fan alltså! Problemet med denna skivan är att alla låtar är så fruktansvärt feta! Man kan inte ta ut några guldkorn och lyssna på enbart dom utan man lyssnar igenom hela skivan från början till slut! Mycket tidskrävande! Har bara lyssnat igenom den 3 ggr änsålänge, fan Roffe Ruff har ju också släppt något riktigt fett. Konkurransen är hård alltså, lyssnar varannan gång på Sthlm-syndromet och varannan gång på Roffe på repeat. Big up!

2011-05-29 15:19
Fan alltså! Problemet med denna skivan är att alla låtar är så fruktansvärt feta! Man kan inte ta ut några guldkorn och lyssna på enbart dom utan man lyssnar igenom hela skivan från början till slut! Mycket tidskrävande! Har bara lyssnat igenom den 3 ggr änsålänge, fan Roffe Ruff har ju också släppt något riktigt fett. Konkurransen är hård alltså, lyssnar varannan gång på Sthlm-syndromet och varannan gång på Roffe på repeat. Big up!

Förlåt! hahaha :D
Producent

2011-05-29 16:10
Shit. Riktigt fet platta grabbar. Allt ifrån eran mix, beats, stil, topics till er rap är riktigt dope. Jävligt kul att höra såna här grejer ifrån Sverige. Keep it up!
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA

2011-05-29 17:03
fet skiva! men blev lite besviken på att "kärlek" inte var längre, det beatet är helt galet bra.

2011-05-30 01:30
Har ni sett Paulina Stoltz recension av albumet i SvD? Lulz.

Starvin’ Mar och Skizz, ena halvan av den nedlagda rapduon Up Hygh, verkar extremt bittra. Kan det ha att göra med att trånobjektet i singeln Lårparti del 2, albumets bästa låt, knappast lär ha imponerats av deras skryt om att vara välhängda lokalkändisar? Med tanke på den frustration som haglar över majoriteten av låtarna är hon troligtvis inte den enda. Smaklösa förolämpningar som att håna övervikt, att jämföra osminkade tjejer med exorcisten och att stoltsera över att de minsann inte går ner på en tjej haglar. Hiphop blir inte mer ointelligent än så här. När man därtill tvingas på en bokstavlig rap är det bara tragiskt att flera av beatsen faktiskt rockar.

http://www.svd.se/kultur/musik/underhundar-lp_6191815.svd

Nå, Funkenteller, är du bitter och frustrerad? ;)

2011-05-30 09:46
SkyhigH
Jag kom, jag såg, jag skrattade. En recension blir inte mer ointelligent än så där.

2011-05-30 10:54
This is IIIIIIT!!!!!!!!!!

2011-05-30 10:58
Folk som inte förstår hiphop, lever hiphop, anadas hiphop kan inte heller recensera hiphop. När man inte kan skilja på när det är humor och när det är allvar så......Fet skiva!

Admin

2011-05-30 12:19
Kände mig också väldigt tveksamt inställd till Paulina Stoltz recension. Men hon var å andra sidan den enda som gav lågt betyg av alla recensioner jag läst hittills (uppemot 10 stycken). Kanske inte rätt skiva att recensera om man inte förstår humorvinkeln (man behöver inte gilla det, men åtminstone förstå vad som är på skämt och inte). Lite som att försöka recensera en komedifilm när man precis har varit på begravning.

Å andra sidan menar hon att " flera av beatsen faktiskt rockar", vilket är årets hittills roligaste ordval.

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.

2011-05-30 12:35
Haha, ja alltså.. Det är ju uppenbart att hela albumet flög över huvudet på henne. Sen är kulturjournalister ganska äckliga i allmänhet.

DJ

2011-05-30 20:18
Jag försvarar inte recensionen men jag måste sträcka på mig lite för Paulina Stoltz.
Hon har ruskig koll på hiphop, har drivit hiphop/scratchklubbar, bl a Steez och varit med i Bring The Noise-gänget. Hon har ofta varit den enda som hyllat och skrivit om artister som MF DOOM, Madlib etc. Trist att hon inte diggade plattan( som är tung som sören) men att avfärda henne som "äcklig" kulturjournalist känns inte helt ok.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2011-05-30 21:25
sjukt tråkigt att man inte hade råd med releasefesten, hade varit fett att vara där.

2011-05-30 21:37
grass P33
Jag hör dig. Jag har varit på väg att försvara henne själv men hon har ändå tabbat sig lite med den recensionen för min räkning.

2011-05-31 14:48
Om hon diggade plattan eller inte berör mig inte och är rätt så orelevant. Det är just det att hon är hyffsat bevandrad inom hiphop och skriver en sådan recension.

Producent

2011-06-01 16:47
tjänster & gentjänster TUUNG
http://www.soundcloud.com/luegoods
DJ

2011-06-11 10:02
Gillar den. Men föredrar nog stämningen på 14nånstans. Inte så att den nya är dålig tvärtom.
They´re not big in the game/
They´re finished/
Like a man trying to fit a flathead into a phillips

2011-06-11 10:26
Tycker inte det var så mycket att hurra för faktiskt. Har lyssnat igenom hela skivan nu ett par gånger. Helt ok, men inget särskilt. Synd.

2011-06-13 15:42
Den här var feet... men den första var fetare....