I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lite tankar inom whoa och hiphop

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2010-07-30 11:00

Lite tankar inom whoa och hiphop

Problemet med folk i detta forumet är det är en hel del old school boombap nissar och det har ett visst sätt att tänka men vad de och alla andra som inte feelar boombap måste förstå att ingen här kan säga till dig vad hiphop är och vad inte är. Det finns ingen jävla regelbok på hur man skall vara hiphop eller vad som är hiphop.

Många av de nya hiphop lyssnarna är i sent 90-tal 2000-tal numera ingen av de ska behöva göra en jävla background research och acceptera Preemo för att de kom in i hiphop med producenter som scott storch Akon etc... Visst för er är inte de hiphop men de gör hiphop vare sig ni vill acceptera det eller inte.

Detta är det största problemet inom svensk hiphop och det är därför den dog pågrund av att ingen testade på något nytänkande förräns 2000 talet då hiphop blev kommersiellt en aning i sverige fast nu ska alla låta som några techno nissar med dessa rave ljud och jag vet i fan.. Nej jag feelar inte det sounded heller men jag accepterar det för att det är en annan form av hiphop. Den som skulle testa något sånt här under 90-talet inom svensk hiphop skulle ses som en jävla sellout och det inte skulle accepteras. Sorgliga med detta dock är att 80% av alla rapper på 90-talet som var ultra boombap och emot allt som inte hade en 3 sekunders sampling med trummor ska låta som Adam Tensta eller Lazee så man kan fråga sig själv vilka inom svensk hiphop som egentligen är de största selloutsen?

Hiphop kommer alltid utvecklas eftersom det är knappt 30år gammalt men folk på whoa forumet kommer aldrig växa då deras sätt att tänka inom hiphop är fast hos gangstarrs words I manifest tid. Lite synd med tanke på att detta är sveriges enda riktiga hiphopforum då borde all sorts hiphop accepteras utan att man ska hata på den andras smak inom hiphop. Det finns inget smaken är som baken snack bara för att en inte tycker om Dj Premiers musik och en annan tycker att gangsterrap är dåligt därför än en gång ingen kan säga till någon annan hur eller vad hiphop är eller vad som e accepterat och inte accepterat inom hiphop!

Vissa kommer hålla med mig andra inte.. Jag är inte något fan av boombap men jag kan acceptera det om någon annan lyssnar på det och jag kommer inte springa runt och säga till dig att det är fel att lyssna på det direkt.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.