I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2010-06-02 11:17

Big Fred

hur kan man få tag i hans musik?
läser boken mikrofonkåt nu och där står det om big fred att han gjort en hel del låtar
men bara hört den "tare lungt" och någon låt som gäst på skivor.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-02 16:59
Bästa versen han lagt är på Petters första platta, riddarna runt det runda bordet. Den är tvärfet!

2010-06-02 20:39
Bra fråga som berör ämnet hur flyktigt vårt sätt att konsumera musik är på flera sätt...

- Många av mina vänner börjar om från noll varje gång dom skaffar en ny dator, alternativt att hårddiskarna deras kraschar utan att backuper finns. Det slår hårt mot bevarandet av gamla favoriter och kataloger med mp3:or försvinner.

- Till detta kommer hur populära fildelningssajter med bittorrent-protokollet favoriserar det som är aktuellt för stunden. Ofta går det inte ens att hitta saker som har några år på nacken som är av det smalare slaget. Där var DC++ bättre där det dels fanns incitament för att dela med sig mer, men även att man kunde gräva ner sig i en viss användares bibliotek vars musik man gillade.

- Till fenomenet hör även hur vi idag lever så mkt för "nästa grej" med ett överflöd av musik, så att en superbra skiva kan glömmas bort två månader senare när tidningsintervjuerna försvunnit för att det kommit massa ny musik.

Artister som vill bli ihågkomna borde ladda upp sina gamla eller outgivna grejer till Spotify så att det kan spridas för eftervärlden. Annars får jag själv ta och öppna en konkurrent till Spotify så mina 340 Gb hårdgallrad hiphop, med typ allt svenskt från 98 och framåt får leva vidare och återupptäckas.

// Allt detta tänkte jag på när jag läste tråden och mindes hur glad man var när man satt på Napster för 10 år sen och hittade en ny version av Big Freds "Knas eller soft", spenderade 10% av sin vakna tid på att leta nya Ken-låtar samt drömde om bredband... Förresten, glöm vad jag sa om Spotify... det är FUSK :)
Allt jag ville var att få tag på lite Trocadero...

2010-06-02 20:55
Typ word på fsdfsdf
Rappare

2010-06-03 09:06
Jag köpte ett mixtape (ett riktigt kasetteband) för länge sen med en Big Fred låt som var sjukt bra (iaf beatet)
refrängen gick "Det här är riktig hiphop..." nånting.

Nån som vet vilken jag menar?
STHLM GROOVE COLLECTIVE

2010-06-04 23:20
Du bör söka upp
165-Various_Mixtapes-SE-1999-vAx
165-Unreleased_Joints_Vol._1-1999
165_Allstars_Vol_1-SE-2000-TRBMP3

2010-06-04 23:21
@edison
Big Fred - Hip Hop heter låten

@fsdfsdf
Jasså? Visste inte att det finns två versioner av Knas Eller Soft.
Vad är skillnaden? Annorlunda mix/verser/beat?

2010-06-05 01:14
Big Fred borde släppa en platta 2010. han e såååå bra!
radiOaktiv
Rappare

2010-06-07 11:00
STHLM GROOVE COLLECTIVE

2010-06-07 18:09
Ken är dock inte med i låten Hip Hop ;)

2010-06-13 20:27
Houman Sebghati har ju tagit detta som refräng på hans låt "hiphop"

Har lite materaill från Big Fred på min andra dator om någon är intresserad, det är bara låtar med Houman men tycker dom är tunga.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.