I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad hände med Prominent?

Svensk Hiphop - Allmänt

2010-05-06 01:59

Vad hände med Prominent?

E det nån mer än jag som minns gruppen Prominent, eller framför allt rapparen Collosus?
Bra som fan var de iaf, vart bhar de tagit vägen??????

2010-05-06 08:25
Sveriges Jay-Z och Barry White :)
Har för mig att jag såg en ny video eller ny låt för inte så länge sen. Har du googlat?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-06 17:46
Funderade för någon vecka sedan på dem också... Fann detta och tycker väl deras äldre material är bättre:

http://www.myspace.com/prominent
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-09-12 18:19
Prominent slog ner som en blixt från klar himmel i mitt medvetande hämtat djupt ner i minnesbanken. Googlade lite och hittade till den här tråden som jag har för avsikt att återuppliva. Gjorde inte de någon jättedänga till collab med någon svensk artist som snurrade på ZTV & MTV? Har suttit och lyssnat genom de låtar jag hittat på Youtube, men känner att det är någon som saknas. Någon som har bättre koll?

Peace
I smoke weed til my motherfucking eyes bleed! Rather bad memory than bad memories, I smoke cannabis!
One Love, JahBless&Peace
Admin

2011-09-13 09:11
Greenpeace: Castelo från gruppen är med på den här låten som blev ganska stor.

Poet

2011-09-13 10:24

2012-02-14 13:18
The Prominent från Malmö bestod utåt av skönsjungande P. Hollywood Castelo och rapparen Colossos samt ett par hitsäkra producenter i bakgrunden. Gruppen började släppa singlar redan i slutet av 90-talet och början av 2000-talet, och gjorde sig ett namn i skåneregionen, men det var först i och med första albumsläppet (Long Time Coming) från 2003, som gruppen började sprida sin musik uppåt i landet. Gruppen låg på BMP och Columbia, och det märktes att de hade en bra budget att jobba med på sina släpp. Genomarbetade beats och sköna melodier gjorde att gruppen 2005 fick chansen att släppa album nr 2 "42 Grams". Personligen tycker jag att andra albumet är mycket bättre än det första, med flera svängiga låtar så som "Lucky Day" och "Let's Talk It Over", men recensionsmässigt togs det emot betydligt svalare än första albumet och efter blev det allt tystare kring dem.

Mindre comebackförsök gjordes både 2008 och 2009 och de har gästat många andra artister, Castelos största framgång (räknad med Prominent) är i mina böcker, förmodligen hans medverkan på Advance Patrols "Jag Finns Här Med Er Nu", men projektet Prominent som sådant har inte fått göra fler släpp sedan 2009.

Lite synd, tycker de hade ett homogent internationellt sound med potential för fler album.
Poet

2012-03-05 22:50
Håller med ovanstående skribent! Tycker fortfarande att Prominent är rock solid!
At the gates of Eternity...