I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2010, Lite funderingar

Svensk Hiphop - Allmänt

   
Manager

2010-02-21 14:00

2010, Lite funderingar

Det kommer förmodligen göras en tråd ang detta men det är söndag och jag är nyfiken på vad man ska inhandla iår.

Har funderingar över detta. Kommer Näääk släppa "Näääk Vem?" i vinyl i år samt kommer Näääk's skiva i samarbete med Rusiak & Nimo släppas i CD format?

Känns som vinyl tiden är slut men hoppas att några artister fortsätter trycka vinyl. Sedan undrar jag om t ex Organism 12, Paragon, Ken Ring kommer släppa någonting iår. Det var länge sen någon av dom släppte något nu. Såg på ett videoinlägg att Ken Ring kommer tillbaka i sommar för en turne men kommer något nytt album till hösten?

Vad hände med Ison & Fille, det släpptes två singlar men vart tog albumet vägen eller är det bara jag som missat det totalt?

Sedan Adam Tensta, han släppte "It's a Tensta Thing" 2007 och 2009 släpptes den utomlands. Han har släppt lite mixtapes tillsammans med RMH men när kommer nästa genomarbetade studio album från killen. Känns som det är dags snart, se hur han utvecklats som rappare. Han & MBFIMG håller dock på väldigt mycket som är roligt men det är dags för ett album nu.

Måste även ge ett big up till MBFIMG som gör något bra för svensk hiphop. Sedan ser jag fram emot ett studio album med STOR. Det är någonting som behövs och jag tror många ser fram emot det. Jag hoppas fortfarnade på ett Vendetta album där M.Sakarias lämnar Lorentz åt sidan och gör någonting bra, för M PUNKT har talang. Synd att han inte får visa det bara. Trumfkort!

Till slut har jag en fråga till er, vad ser ni fram emot 2010 och hur tror ni svensk hiphop kommer utvecklats. Till det bättre eller sämre?

Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw