Dirty-Dave P27: Va? Klart Latin Kings gjorde en bra grej för både sverige och för svensk hiphop, de mesta dom gjorde va förstås ur musikaliskt perspektiv rätt wak enligt mig, förutom några få softa låtar med klockrena beats, men jag tycker inte man ska ha nån streetcred om man gör reklam för Mc Donalds, hur gata man än va för femton år sen. Nu har väl han inte gjort reklam för just McDonalds men ni fattar va jag menar. Nu tycker jag hela fenomenet dogge är hur wak som helst, känns som så fort ett program känner att dom måste ha en "invandrare" för att va pk, men inte vill ha nån som kommer å gnäller på att svenska samhället på många sätt är orättvist och att poliser per automatik tittar några gånger extra om en person är mörk å ser lite yo ut, särskillt om det är flera stycken som står bredvid varandra. Aja, det är en annan diskussion, men min poäng är att media- å pengakåta dogge mer än gärna spelar dom i händerna å är med i programmet å ler snällt liksom. Vore softare om nån som har nåt å säga är med, men det blir så lätt obekvämt då.
Ridå