Bästa svenska disslåten?
Bästa svenska disslåten? Vilken e den bästa svenska disslåten genom åren? Själv tycker jag "Det Luktar Hora" av Mr Cool e sjukt bra, dissen som gjorde att Baffe från Semper Fi la ner musiken
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2009-11-11 11:44
gillar denna som stängde ner big rob
"En Varning till Judas" av PSTQ sätter egentligen punkt för beefen mellan MBMA och D6AA med anhang, även om Hamish svarar med "Det Sista Kapitlet" är det redan färdigt när PST i mitten av tredje versen spottar ur sig "Quisling, Brutus, jävla femtekolonnare!" och även den avslutande samplingen är mördande. Den låten och även Det var vi hela tiden är otroligt bitande. Leo's vers i den sistnämnda om "Att ni är pimps och players är fortfarande bara fiktivt, era brudar är fortfarande fula som mitt liv, ni är bara små lama noviser, snea för att era farsor säljer smink och kramar poliser" punkterar allt Fronda samt gänget bakom honom någonsin retalierat. Tycker även att hela låten Hycklaren av Houman Sebghati sätter Ken Ring på plats för gott.
Som arre92 säger, sen så gillar jag Öris - Du e slut idag. Skönaste öppningen någonsin "Jag hörde nån sa nåt, men vem e du min vän? / Klart det luktar fitta, jag knulla' för fem minuter sen!". Med Öris-delivery blir det helt perfekt. Plus att Fronda i låten innan öppnade med "T punkt R, mannen som inte glittrar / *sniffsniff* du måste va här, för det stinker fitta!". Riktigt trevligt svarat.
pretty much vad de två herrarna över mig sa.
Hur kan man komma på idén att ha Stanbeatet som dissbeat? :P Annars håller jag med arre och anenkefali
varning till judas är helt klart den bästa
Producent
2009-11-11 22:12
jaojao_ P19 han använder eminem instrumentaler just för att big rob har typ kickat på dom flesta eminem instrumentalerna, så det var nog bara en rolig sak för att pika honom.
ks - fitta pulla dig smal
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol
Tycker även Promoe svarar ganska skickligt på Hiphopbönder, där den största delen av Stockholms dåvarande "toppmcs" bräker ur sig hat. Med ett par enkla lines bara, i låten Business & Pleasure: "I don't feel the pressure I just rock rock on, that's why a lot of people don't seem to like me in Stockholm. But that's cool I go for Japan & Germany, Australia, the whole world is what's concerning me. Not your petty bull about who did and said what first, y'all keep Stockholm I'ma conquer the universe". Nuff said liksom. Även låten där beefen officiellt avslutas, "Top Dogz" är grym. Att det sedan gjordes en Hiphopbönder 2 är ett annat kapitel.
arre92 Hiphopbönder 2? Aldrig hört talas om, finns den att lyssna på någonstans?
Vet inte om den någonsin gavs ut, Big Fred, Infinite Masskillarna och Ken har jag för mig det var. Borde finnas i någon obskyr torrent någonstans.
Tycker Fronda - Det andra svaret är den bästa, han krossar ju öris/t.r i den låten, därav varför han inte svarade.
kartell martell programrebell
BoggarN Säger som jag alltid säger, Fronda håller en ganska jämn nivå, medan Öris har sämsta låten i beefen (enligt mig) - "Stänger dom", och även den bästa; "Du e slut idag". Öris delivery pissar på Fronda, men det är ju bara jag... Sen kakmonster-grejen är heeeeelt ur luften.
Åhå, det vanligaste samtalsämnet på whoa är tillbaka. Tycker inte Fronda får något sagt alls i Det Andra Svaret, bara titeln och antydningen att "jag orkar inte ens slösa ett bra beat på dig" sänker honom anser jag.
Jag kliar geniknölarna men kommer i övrigt inte på så mycket beef inom svensk hiphop som varit intressant. I stort är det bara energi lagd på fel saker, och anser att många som sysslar med det kunde lagt den på annat. Kaggen och Asma är ett praktexempel, även om Kaggen är lite småkul at times.
Helvete, varit borta från Whoa i 3 år nu och ändå droppas såna här trådar som det redan finns ett stort antal av. När Fronda släppte mot T.R, 2003, så var det fruktansvärt tungt. Kan inte jämföra då och nu.
Demko - RC = Real Clown bästaaa!!
FFL droppar lite roliga rader om Aggro i 10 minuter å förtryckets vägnar. Den är väl dock inte allvarligt menad, men rätt så kul ändå.
Okej, kanske lite sent men. Tycker det är underligt att inte Spökskrivare - Las Palmas har kommit upp. Säg vad man vill om den, men den är iallafall..... dissig.
why so serious?
Whaha Den hade varit vettigare om han inte nämnt HELA hiphopsverige. Nu är den ju mest en kul grej på ett skönt topic, för det är inte logiskt att en människa är spökskrivare åt en hel genre i ett land.
Versen som bara finns med på demoversionen är ganska grov. Bland annat Lilleman, Ison & Fille och Ayo trycks till ganska hårt. Gillar't.
Förmodligen tycker jag så här nu bara för att det är på tapeten just nu. Crome - Män som hatar kvinnor. Fruktansvärt hård och slagkraftig! Håller bra nivå och dissen sitter väl verkligen på sin plats om man säger så...
28
skulle va kul om ni hade dissarna ni tycker är bäst att slänga upp ? :)
soundcloud.com/jerrones
Mr.Cool - Det luktar hora(sista Baffe diss) http://www.youtube.com/watch?v=eO76lFJND5M
FiddeFisk Låten finns redan i tråden men fixade ändå de åt dig
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fronda - En spark i ansiktet är utan tvekan den bästa disslåten på svenska enligt mig. Beatet, flowet och allting ligger perfekt och hans rader är inte dåliga heller. "är din flint ett kvitto på att du är sjukast i södern du blev den första homofoben med kukar i röven ingen taktkänsla ni ba svär och tar till hot gör det du är bäst på, ner på knä och ta emot" Tycker öris redan kunde laggt ner då
~~