I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Intervju med Sam-E från Medina.

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2009-11-05 19:36

Intervju med Sam-E från Medina.

Länk till http://www.dubcnn.se/dubcnn-intervjuar-sam-e/

Du är i USA just nu, berätta vad som är syftet med resan?
Knyta kontakter, visa våra beats och smaka på landet efter som de är första gången för både mig och Ali så njuter vi extra mkt.

Vilka är med på resan?
Adam Tensta, MBFIMG och K-one

Hur länge stannar ni?
I skrivandets stund 3 dagar till.Och 16 dagar sammanlagt. 7dagar i NYC och 9 i LA

Vad har du för planer framöver med musiken? Kommer det något solo från dig? Något mer med Media på gång? Kommer vi få höra fler mixtapes av Shubre Express?
Just nu är vi sjukt inspirerade av LA men vi får se. Vi jobbar varje dag på nya grejer till medina i Statecrown studion så de kommer säkert nya
mixtapes, videos o streetsinglar inom kort.

Tycker ShuBre Express va ett grymt koncept och vi har 9 -10 låtar som bara ligger från våran studio Session vi hade för nått år sen.
Men om ja ska va ärlig tror ja inte de blir nått mer av de. Alla är för upptagna med sitt. Jävligt synd faktiskt.

Solo projekt kommer nog dröja ett tag tycker inte de blir lika bra musik utan Alibi.
Beskriv din rap-stil och vad som gör Sam-E till Sam-E!
Teknisk, humoristisk och djup
Vilken av dina egna låtar är din personliga favorit och varför?
”Boom” som ja gjorde med Tommy Tee från Norge.
Låter hård o franskt gillar sånt. Plus att den gjordes på impuls utan så mkt tanke bakom men ändå fick ett bra resultat.
Vad är ditt syfte med musiken?
Mitt liv har formats efter musiken allt jag gör handlar om musik på ett eller annat sätt.
Klart man gör de för pengarna också det är mitt jobb.
Önska ja bara va bättre på att kombinera Familj, vänner och flickvän, dom lämnas oftast lidande pgr av min abstinens till musiken.
Hur funkar det att jobba med hiphop i Sverige? Går det att leva gott enbart på musiken eller krävs extrajobb?
Det går att leva på men man måste hustla lite vid sidan av om man vill slippa 9-5 vilket dödar inspirationen duktigt.
Vi spelar in ganska mkt unga talanger i vår studio vilket dom betalar för studio tiden som gör att de går runt.
Plus alla spelningar vi får. Musiken i sig finns de inga pengar för oss i efter som vi delar ut allt gratis på nätet för tillfället.
DubCnn håller på att starta upp en kurs för ungdomar som hamnat på glid, men som har ett itnresse och vill utbilda sig inom media. Vad skulle du vilja ge för tips till unga artister som försöker lyckas med musik och inom branschen över huvud taget?
Låter bra. Har själv jobbat med de sen ja va 20 år.
Jobbade för medborgar skolan I Fisksätra där ja kommer ifrån och i Rosengård 2005-2006. Om man får ungdomarna att känna
att dom har nått eget på gång, som dom blir rädda att förlora iaf dom fuckar ur så är musik ett bra medel.


En sista klassisk grej, 5 ord, vad är det första du tänker på?
1. Kyckling
Just nu på Alibi och K-one för de är de ända dom två äter här borta haha.

2. Glass
Ben & Jerrys

3. U.S.A
Kan bli min framtid

4. Hemma
Min studio

5. Ken Ring
En gammal vän och kollega som nyss köpt hus i Kenya.
Min första svenska idol.



En ny låt med Medina producerad av Masse kommer även upp på sidan ikväll...

Länk till http://www.dubcnn.se

~ Digital Dirt Ent. ~
www.twitter.com/digitaldirtent