I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Intervju med Ken Ring

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2009-11-05 19:31

Intervju med Ken Ring

Länk till http://www.dubcnn.se/dubcnn-intervjuar-ken-ring/

Ken Ring är aktuell med sin nya skiva Hip Hop, han åker snart till Afrika och kommer vara borta ett tag. Vi ringer upp honom för att ställa några frågor innan han lämnar Sverige.

Berätta lite om responsen från skivan!
Grym respons som fan asså, det är inte ofta i livet ens man får sån grym respons på en platta.
Minsta betyget jag fått är en 3a, känns jävligt fett liksom!

Vilken blir nästa singel?
Änglabarn kommer att släppas från Afrika med video.

Hur länge kommer du stanna i Afrika?
Kommer va borta ett år i alla fall, till att börja med, sen får vi se vad som händer.

Hur känns det?
Det känns skönt att dra från Sverige, ta en paus från Sverige, kunna fokusera på barn och familjen istället för att hela tiden fokusera på jobb och så.

Kommer du göra någon musik där nere?
Jag kommer skriva mycket men kommer inte spela in någonting

Du har nyligen släppt nya skivan, känner du att du hunnit promota den ordentligt innan du drar?
Jag har gjort 67 intervjuer under en månads tid. Jag har gjort det jag kan göra, även om jag skulle stanna kvar finns det inte mer jag kan göra.
Det är isåfall spelningar, men jag har spelat rätt mycket i sommar och så.

Du har varit med i gamet sen tidigt 90-tal, kan man va hungrig efter så lång tid?
Varje människa har nya mål i livet hela tiden.
I början var min dröm att släppa en skiva lixom, och det fick jag göra.
Sen var min dröm att bli en stor artist, och då blev jag det också. Man höjer hela tiden ribban, samtidigt om man inte är hungrig så har man ingenting i branschen att göra.

Hur håller man sig fresh?
Jag försöker hålla samma stil på det mesta jag gör. Jag är inte ute efter att skaffa en massa unga nya lyssnare, det är väl mer det att jag försöker blessa dom som redan lyssnar på mig.

Har du en trogen fanbase?
Väldigt trogen fanbase. När man hållt på så länge som jag så e det jävligt skönt att man ändå har garanti på ett antal tusen personer som lyssnar och det är skitfett liksom.

Du har alltid varit känd för att vara kontroversiell. Från hela grejen efter vattenfestivalen 99, till att det nyligen blivit en liten debatt om ditt uttalande i TV4. Känner du att din karriär blir lidande? Tänker du nu för tiden att försöka tona ner?
I vissa avseenden kanske det skadar, i vissa avseenden är det bra. Jag tror att det är blandade känslor om det lixom. Jag försöker att inte tänka på över huvud taget att jag ska vara nåt särskilt… nä jag kör liksom på bara! Det som kommer ut ur min mun, kommer ut ur min mun så får man deala med det sen.

Som en veteran i gamet finns det något du kan, vill, eller gör för att förbättra scenen eller hjälpa nya artister?
Jag försöker dra mitt stå till stacken. Jag tog med Pato Pooh på hela turnen nu i somras, jag har gett mycket respekt till Ice, en ny rappare.
Jag är inte röda korset, inte så att jag lägger ner all min energi på att hjälpa en massa andra. Men jag försöker hjälpa dom människorna som förtjänar min hjälp.

Du har spelat in och turnerat en del med Sam-E & Allyawan, kommer det något nytt med er?
Vi kör ihop men Sam-E har sin grej och Allyawan har sin. Det vara bara en vecka i studion och så släppte vi det, resultatet av det. Vi kommer fortsätta jobba, har pratat med lite folk nu, när jag kommer hem från Afrika så kommer det vara rätt mycket som ska göras. Kommer börja spela in rätt mycket olika projekt när jag kommer hem.

Vem tycker du är fetast i nya generationen av rappare?


Sam-E & Allyawan är människor som jag personligen tycker är grymma på svenska. Sen har vi på engelska Pato Pooh och Allyawan där ocskå. Finns ett par stycken som är på väg upp liksom, Stor är rätt grym på svenska också.

Har du någon favirotproducent å jobba med?
Tommy T. han är väl den som är roligast att jobba med. Han är den som är roligast att jobba med i studion, den som tillför mest till min musik Sen finns en massa producenter som jag börjat jobba med på senare tid. Pablo från deh din pojk , Soul Theory från norge. Många som jag tycker är sådär grymma snubbar, men Tommy T är den som jag tycker om att jobba mest med.

Någon som du inte jobbat med som du skulle vilja göra musik med?
Dre skulle va fett å göra en track med.

Tack så mycket, något annat du skulle vilja ha sagt innan vi avslutar?
2010 är jag tillbaka liksom


Länk till http://www.dubcnn.se

~ Digital Dirt Ent. ~
www.twitter.com/digitaldirtent