Jag säljer min rap-själ till Melodifestivalen.
Hjälp mig snälla att sno åt mig en plats i Melodifestivalen, tack! Gå in på nedanstående länk och rösta på mitt bidrag "Testosteron" eller var lat och skriv 150 och sänd till nr 72470. Ge gärna lite feed back. Stort tack på förhand Robert http://svt.se/2.117369/soul_rnb
Du borde lyssna på Ysma, ni måste vara tysta!
Producent
2009-10-14 16:46
Producent
2009-10-14 16:47
hahahaha är detta seriöst ?:D
riktigt kul. jag ska köpa gymkort när jag får lön
Om mer svensk rap ska exponeras i media får det väl iaf vara bra så att den allmäna synen på genren inte värderas ännu mindre. Om man vill undvika ett sånt scenario så låt då bli att rösta.
Deltidsoptimist...
Redaktionschef
2009-10-15 00:50
Säger som MisterTanig. Jag ser gärna hiphop i melodifestivalen men detta var inte bra. Hur länge har du rappat? Kändes osäkert.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Helt åt h-vete...
mok vurban
Producent
2009-10-15 15:56
Hjälp mig snälla att sno åt mig en plats i Melodifestivalen, tack! var det nån som kände att något i huvudinlägget var seriöst?
earn it för fan.
Level 8 Studio - www.level8studio.se Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
Äh. Säg vad som är bra rap istället?? Om ni ska klanka ned så vill jag höra vad felet är? Jag vet att flowet är mycket oslipat men detb här är seriöst som fan!
Tyvärr grabben, du har ju helt fel tonläge? Låter som att du rappar från halsen, rap kanske inte är din grej helt enkelt men vad vet jag?
/ wazupp
haha de här e roligt ju tyvär så tror jag inte att du har nån chans alls att komma vidare men kör på bara man vet aldrig vad som kan hända ....
Tyvärr grabben, du har ju helt fel tonläge? Låter som att du rappar från halsen, rap kanske inte är din grej helt enkelt men vad vet jag? Tänkte precis skriva att "man aldrig ska säga att folk ska sluta rappa, utan upmuntra dem då dem bara kan bli bättre".
Men sen hörde jag på låten. Lägg ner rap. Gör de.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA först tänkte jag att det skulle vara någon whoa standard över skiten... men sedan är det något... ja gud vet vad, detta är ju totalt värdelöst... Lägg micken åt sidan, du snackar ju förfan bara...
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Fan sluta hata så hårt. Sure, han kan fila på en del saker osv men han gör sin grej, verkar ha kul o rimmade iaf silver med virvel vilket var skillat då silver back in the back in the dayz ansågs vara orimbart =P Point being, även om man tycker nåt är skit så behöver man ju inte mobba sönder en person bara för det =) That being said, flowet o tonläget kan du helt klart förbättra. Älskar du rap så kör vidare o sträva mot att utvecklas, känns det som det kvittar så kan du ju alltid leta efter något annat som du brinner för. Över o ut!
Främja fantasin
fattar ni inte att han driver?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ok jag ska försöak vara lite konstruktiv i min kritik.. 1) Vi kan väl alla vara överens om att du kanske inte är den bästa emcee out there...det är däremot inte riktigt här problemet sitter.. 2) Beatet är ointressant..tyvärr..väldigt billigt beat...vilket även texten är... 3) en text om vadå? På folk som gymmar mycket och spänner sig? Är det detta sättet du vill representera svensk hiphop? Genom att prata om diverse biffar och smygavundsjuka i ett program med flera miljoner tittare? 4) OM en hiphop låt ska ens ha en chans i ett program som Melodifestivalen så måste det vara en låt som har: 1) en ruskigt bra refräng 2) riktigt bra beat 3) etablerad artist 4) en text som många kan relatera till Svar på bästa melodifestivalslåt: Timbuktu - alla vill till himmelen men ingen vill dö
JKIBMM
Brutus tyvärr inget vidare mannen. om det här e din första raplåt så kanske det finns hopp för dig att bli bättre. det tror jag nog. har du hålt på länge så e det bara o konstatera att rap inte e din grej helt enkelt. sen tycker jag att det finns betydligt viktigare saker att rappa om än att folk gymmar. so what lixom? jag e själv styrkelyftare, vi gymmar, men vi ser inte ut som dem på dina bilder här i videon. tråkigt budskap och det levereras heller inte på ett bra sätt. om man ska göra en sådan låt så måste den vara rolig, men det var inte denna tyvärr. men vem vet, du kanske e skitduktig på nån annan typ av musik lixom. satsa inte på de här iaf (förutom om du just börjat o kan bli bättre). Kitti alltså jag tror att många faktiskt kan relatera till texten, men den levereras inte på ett bra sätt.
Zittla - The Fatal
tycker nog att Open up your heart låten va lite softare!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Fan sluta hata så hårt. Sure, han kan fila på en del saker osv men han gör sin grej, verkar ha kul o rimmade iaf silver med virvel vilket var skillat då silver back in the back in the dayz ansågs vara orimbart =P Point being, även om man tycker nåt är skit så behöver man ju inte mobba sönder en person bara för det =) That being said, flowet o tonläget kan du helt klart förbättra. Älskar du rap så kör vidare o sträva mot att utvecklas, känns det som det kvittar så kan du ju alltid leta efter något annat som du brinner för. Över o ut! heder till ditt inlägg
okej, Farmville musiken?
Öva några år och försök sedan igen :) Flowet sitter inte riktigt och det tror jag du vet om, sen som någon sagt, är det inte lite torrt att rappa om gym/osv när du kommer representera svensk hiphop för hela sverige?, din låt kommer lätt få folk att fortsätta se hiphop som nån "skojj grej a.k.a markoolio"
CIRKEN ÄR SLUTEN VOL.1 SLÄPPT!
Skottpengar på detta, inte för att hata överdrivet utan detta är konstruktiv kritik till dig för att du ska kunna bevara lite värdighet i framtiden: Lägg ner mannen! rakt av, det finns inget hopp. sverige har inte plats för en poor mans markolio som blivit korsat med en epa-pojke från ödeshög. du är säkert jättebra på nåt annat, typ hugga ved, men det här är inte ditt kall i livet. du har stake i alla fall, det respekterar jag. gör vad du måste göra
nä fy fan, inget jävla melodifestivalen, sämsta skiten nånsin efter krig.
Äh, så katastrofalt var det inte...
Beat the odds like an abusive freak show owner
jag menar inte att Brutus är dålig, bara att melodifestivalen är dåligt
Se mitt "Försvarstal" istället. Men jag har förstått vad folk vill ha. Jag hade i alla fall kul med min första inspelning.
Aaite, jag ska gå emot strömmen lite här: Jag tycker det var ett jävligt bra tema. Skriv om det du stör dig på och lyssna inte på självutnämnda 'hardcore hiphopare' som tycker allt måste handla om röka, döda poliser, horor eller sociala orättvisor. Visst, du kanske inte får street cred för det, men det finns en jävla massa folk som också stör sig på träningshysterin och de rätt keffa idealen om vad en riktig man är. Och innan någon säger något, jag är en av de keffa träningsfanatikerna som räknar kalorier, tränar varje dag, och sysslar med kampsport 5 dagar i veckan. Jag kan skratta åt stereotypen, och vet att den stämmer ibland. Texten var medioker. Tror jag. Du artikulerar inget och det är jävligt svårt att hänga med i vad du säger. Allt är i samma tonläge. du har inget direkt flow, och det låter inget vidare. Du måste öva mer helt enkelt. Du kan inte bara snacka till ett monotont beat och förutsätta att det blir rap. Videon fattar jag inte grejen med. Bakgrundsbilderna hänger inte alls ihop och tycks inte ha något att göra med texten (och om de har det så bevisar det min poäng; det är svårt att hänga med i vad du säger). Och vad fan är det med ditt posande i solbrillor? Hade du vart skitfet hade det kanske varit lite humor med tanke på temat, nu känns det bara whack. Det känns som du är jävligt ny och inte har någon direkt identitet som musiker, och inte har någon koll på vad som krävs för att sy ihop en låt. Och det är chill, det har ingen från början. Gör fler låtar, hitta din egen stil, jobba på flowet och rösten. Du har en bit att gå, men det känns inte som en 'lost cause'.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
UncleSam P30 Not that I wanna piss on your parade, men hiphop handlar ju i grund och botten om street cred :) DJ's, MC's, writers och breakdancare visade ju upp sina skills på gatan, back in the days. Kommersialiseringen får folk säga vad dom vill om, men jag är inte så säker på att jag gillar new school-attityden..
Hej
På den tiden betydde street cred något eftersom du var tvungen att representera din åsikt. Snackade du skit om någon så fick du göra det face to face, och sa du att du var bättre än nån annan fick du bevisa det. Eftersom vem som helst kan sitta på internet och deklarerar vad som är bra och dåligt numera, utan att någonsin behöva backa upp vad de säger, tycker jag inte 'street cred' har någon betydelse längre. Jag gillar det inte något vidare jag heller, men det är så det är.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Jag fattar inte varför det inte går att citera er!? Oj, vilka inlägg. Jag vet inte vad jag ska börja med. Ni som skriver så kaxigt kan väl skicka över några låtar om ni är så skillade och har en magisterexamen i rap. Tycker det är skittråkigt när ni öser över med innehållslösa kommentarer, var konstruktiv och tänk på att jag inte rappat så mycket, men skrivit desto mer och bra texter dessutom. Jag vill utvecklas och behöver uppmuntran! TopDogz147 P20 Du vill att jag ska sluta rappa. Jag hoppas du blir stor med var du än ägnar dig åt. staamusic P18 Skicka en av dina mästerverk så kan jag mima till det. AntonPBC Ner blev jag en epa-pojke? har knappt suttit på en moppe. Men du gav min inspirationen till en ny låt, tack! När jag skrev låten "Testosteron" så var jag uppriktigt förbannad. Inte på killar som gymmar men macho-snubbar, som generellt gymmar. Jag var på en fest där två snubbar envisades med att leka Ultimate Fighting på vardagsrumsgolvet och drog ned hela partryfaktorn. De är sådana där som inte behöver slipa särskilt mycket på sin insida utan lever på att se hårda ut. Jag tyckte det var kul att skriva något om det på ett något självironiskt sätt. Förlåt för att jag valde det ämnet. Jag borde ha skrivit om min hårda uppväxt, om den elaka högern, lite gräs, brudar som spanar in mig på klubben m. m Jag tycker själv att det var rätt bra gjort att skriva en hel låt om detta. Se text. (Enligt min åsikt så finns det betydligt sämre texter som skrivits av mer etablerade rappare). Testosteron Haha, till alla mina grabbar under skivstängerna runt om i landet, jag har precis köpt ett gymkort så jag kommer. En sak som är lattjo, killar chillar käkar nachos, men gillar vara macho du vet— och aldrig tänka om, pressbänka ton, kunna sänka dem, kunna skänka dem du vet— en fet jävla snyting, va grym i armbrytning, flasha sina muskler, så folk runt omkring, sluter sig som musslor och även flika in, ett och annat vad, vad, vad? Vilken ordparad, jag skriver ned det på mitt blad. En omvänd superhjälte, utan nån mantel, fatta nångång jag måste lyfta hanteln! Och bli den bastante, intolerante militante, han som jiddrar kommer flyga som en vante. Onanerar framför K1, som en lång jävla porrscen. –Det är bara så hett, vackrare än norrsken, det bryts några ben, man skydda övre tandraden, pys till din hydda, som du har i övre Bandhagen. Ref:/ Se där borta, där står ju han (står ju han), vad vi kallar en gedigen man (gedigen man). Försök inte bränna steken (ouhouho). Gorillor i solbrillor äger leken (nanana). Och de(m) du bjuder över även kallad första femman, är de som sjuder över, på grund av ryssfemman. Kul med impotens, sned som tio gånger mens, tjurnacke med acne, värt när bicepsen spänns. Så yo vik hädan, så här tränar man fram tvättbrädan och då förtjänar man, bli bemött med respekt inför mina filéer. Jag ser att du även lagt till med manéer, och att du glömt, ditt halsband i silver, snaggat av håret för du skämdes för din virvel. Gaddat en taggtråd, en månad satt du inne, brudar kommer tråna när du bär ditt tighta linne. Hon är lyckligt lottad när hon får se dig brottas, motståndar’n utblottad, bespottad och knockad. Nå skämt och sido, gå på aikido, och låt våldet stanna i din video. Ref:/ Se där borta, där står ju han (står ju han), vad vi kallar en gedigen man (gedigen man). Försök inte bränna steken (ouhouho). Gorillor i solbrillor äger leken (nanana). Bruden hon var pilsk, men du var för ilsk, så hon lämnade sin bjässe själv med sina skills. Det är svårt att bo sambo och leva med kommandon, så ensam blev Rambo, själv med mandom. Själv och sjöng lambo och korkade en sjuttis, låg och blev skruttig framför ”Tutti Frutti”. Måste va tungt att bli av med den man älskar, men viktigast i livet är som sagt hälsan. Så nu blir frukost med müsli och långfil, gå promenader och öva på din gångstil, om nån går förbi, lägg in en tackling, uppstår det bråk, märk med din klackring, bli stärkt av din aktning, don´t take the shit, tönten såg, tittade och glodde. Hem till dig ska jag skicka ett pro macho kit, och en handbok i bögskämt, säg vad du trodde? Ref:/ Se där borta, där står ju han (han är tung), vad vi kallar en gedigen man (han är het). Försök inte bränna steken (han e kung). Gorillor i solbrillor äger leken. Och solen bländar när den kommer fram, och färgar av sig allt vad den kan. Tro inte han är blek än (ouhouho). Gorillor i solbrillor äger leken (nanana).
UncleSam, du verkar fatta vad jag menar i alla fall.
kan hålla med om att mycket kritik här är väldigt låg....min enda poäng var att det inte är en låt som jag personligen tror på i ett sådant här evenemang
JKIBMM
Brutus - Det främsta tipset jag kan ge dig är att lära känna din publik. Om du riktar in dig på Melodifestivalen måste du ha ett mer allmängiltigt tema för låten, gärna någonting som är helt okontroversiellt (typ "fred är trevligt", "kärlek är svårt", "kärlek är kul" eller "fest är trevligt"). D.v.s. du kommer inte till final om du langar en text om hur hård du är (om det inte är övertydligt att det är ett skämt, eller om folk ironiröstar som de gjorde med finska låtsasmetalbandet) och du kommer inte heller dit om du kör på den stil du har presenterat nu. Texten ska vara enkel och melodin ska sätta sig som en fästing på en utekatt, men din låt har stora problem på bägge de punkterna. Du har en överflödig rimanpassning (som "bänkpressa" till "pressbänka"), påhopp (som sagt: du måste vara ofarlig i schlagersammanhang) och vissa "känsliga" ord / rader (jag kan sätta en femma på att det hittils inte varit en enda låt i kvalfinal som snackat impotens eller mens, samt att det inte heller kommer hända på ett antal år). När det gäller melodin har du tyvärr både en otrallbar refräng och ett melodilöst beat. Sen har du ju även de tidigare tipsen om artikulation, flowträning, videosammanhållning och så vidare. En sista grej bara: försvaret "Ni som skriver så kaxigt kan väl skicka över några låtar om ni är så skillade och har en magisterexamen i rap. " är förståeligt, men helt meningslöst. Bara för att någon ser de fel du gör innebär det inte att personen måste prestera bättre själv. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Haha, det här är ju klockrent. Man kan inte göra annat än att älska Whoa.
Jag vet inte vad jag ska börja med. Ni som skriver så kaxigt kan väl skicka över några låtar om ni är så skillade och har en magisterexamen i rap. Tycker det är skittråkigt när ni öser över med innehållslösa kommentarer, var konstruktiv och tänk på att jag inte rappat så mycket om du inte redan förstått det så är musik en bransch där artisten ska tillfredsställa lyssnaren och inte tvärt om.
genom att lägga ut det här så får du ju räkna med att få åsikter, både bra som dåliga. att bli bra är en process, det tar flera år att nå en hög nivå vad du än håller på med. för att nå dit måste man gå genom elden också. all konstruktiv kritik jag kunde ge dig var att du borde testa en helt ny approach för det fanns verkligen ingenting som intresserade mig med den där låten.
Okej alltså det finns ju varianter av kritik men jag tror att hela det här forumet är överens om att du är ganska talanglös när det gäller både textförfattande och utförandet av den.
http://www.johnlemon.se - varje dag
Personligen har jag hört betydligt värre texter. Som sagt, mycket jobb kvar på ditt delivery, men jag tyckte texten var småkul.
UncleSam P30 Har du visserligen rätt i. I rest my case, och jag ska hålla mig ur tråden frånochmed nu. Synd att vi lever i ett kommersiellt samhälle bara, där hiphopen har förändrats (i allmänhet då, tänker inte på just den här tråden) till internetrappare som kallar sig MC's.. Till Brutus, nja.. Inget jag gillade, men fortsätt träna så kan det säkert bli bra! One love!
Hej
Jag känner att den här tråden har ebbat ut. Avslutningsvis vill jag bra säga en sak, Jag uppskattar den kritik som jag får där jag kan utvecklas (jag är väl medveten att jag är riktigt otränad).Skillnaden är att somliga här säger : Det låter som det kommer från halsen och monotont. Skitbra! Det frå mig att tänka till.Andra säger däremot : Lägg ned rappen, du är talanglös. Ser ni någon skillnad? Jag är ny här och har inte kommit hit för att sabba någons självförtroende. Jag beundrar alla som håller på med något artistiskt. Jag fortsätter och kommer med annat material i framtiden. Jag har skrivit betydligt djupare saker som jag ser fram emot att framföra. Lev väl!
Du har tillåtelse att ha med Cutler i videon va? Kan lätt bli dyrt annars..
Josh_Dust - Nja, det beror av om det kan räknas som "fair use", d.v.s. om verket i sig har ett eget konstnärligt värde och inte främst går ut på användandet av Cutler-bild / film. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Ja jag har tillåtelse till det. Videon är gjord med green screen. Ett enkelt sätt att få ihop en någorlunda video.