7. Det e bara… (med Namo) Den här tjejen har stor talang och hon jobbade med mig när jag var programledare på Sveriges Radio. Hon brukar freestyla så jag bestämde mig för att ta med henne på en låt. Mackan har jag känt sedan jag var 16 och han var 11. Jobbade som basketcoach i Eriksdalskolan på Söder och lärde honom att stutsa basketbollar. Väl i Safe House studion bestämde vi oss för det här old school soundet med beat box och andra vokala ljud. Jag står för elgitarrsolot i slutet ? 8. Ger dig nånting (med Gurmo, Ison & Fille) Såg Gurmo för första gången när jag stod på scen på Södra Teatern. Vi beslutade oss att göra en låt vilket resulterade i att han drog med sig Ison & Fille också. Låten är, ska jag medge 4 år gammal men håller tillräcklig klass för att ges ut nu ändå. EKP langade en beat som förenade Hässelby och Bredäng på ett bra sätt. Vi spelade in i Industrin och Fotios mixade. 9. Hiphop Släpptes som mp3 i våras. Den var tänkt att var med på Alkemisten men hittills har jag gjort bättre tracks så den här får nöja sig med att hamna här. Mycket jobb bakom den. EKP proddar. Fotios knorrar med syntljud. En violinist vid namn Sofia dödar refrängen och Moe från Breakmecanix har mixat. Ouf… 10. Vakna (med DJ Rooftop) Samma sak som ovan. EKP produktion som har piffats upp med elektroniska ljud från Fotios K. Sen har jag co-producerat genom att dra in hela 3 musiker. Trombon, trumpet och tenorsax. Jag var inne på radio kring den här tiden och det hörs på texterna. Det är väl läraren i mig. DJ Rooftop kommer förbi och lägger cuts i Lerec studion i Rågsved. Trez från Lerec har också mixat. 11. Savve ringer interlude. Jag spelade in ett samtal med en god vän till mig, Savvve som har haft min rygg i många år. 12. Offring Klassisk sampling med Gladys Pips & The Knights. Tyvärr kunde jag inte få loss en bättre mix eftersom producenten har drabbats av psykos men allt som allt är det ett starkt spår. Danne från Set Sail, som producerade i princip hela Hembränt 1, kom förbi och spelade pianot till refrängen, vilket var kul. Texterna är THC så det skriker om det. Politiska men ändå för kvarteret. 13. Hustlares salut Sista låten vi spelade in under min vistelse i Värnamo. Jag producerar tillsammans med Hurricane. West Coast ljud varvade med organiska trummor, elbas och akustisk gitarr. Likt låten innan tar jag tag i samhällsämnen ifrån gatans sätt att se på saker. Har fått höra att jag kickar för komplicerat många gånger. Hoppas att man kan fattar vad jag menar här. Video kommer förhoppningsvis till den. Langa gärna kommentarer. Peace!
http://www.houman.nu