I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ett svenskt "Hip-Hop"fenomen.

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2009-04-09 00:20

Ett svenskt "Hip-Hop"fenomen.

Jag vet inte om det är jag som håller på och bli gammal eller om det är något som passerat mig obemärkt förbi här i början av 2000talet. Det är ju alltid prat fram och tillbaka om eurodiscon´s vara eller inte vara inom svensk skärgårds hiphop. Jag är inte mkt av en internetperson eller en sån som sådan som lägger ner tid och energi på disskutioner bakom skärmar och ip-adresser.

Nu till detta Fenomen...Nu vänder jag mig till de yngre,ni som allt som oftast gör det i era låtar. Hur "Glider man in på klubben"? Det är en sån där grejj som jämt hör när man väl lyssnar på en svensk hiphop låt. Finns det fler ord/termer inom svenskrap som många använder sig av men man inte riktigt kan sätta fingret på vad det betyder? När jag menar "hiphop låt" så menar jag självfallet inte någon låt gjord av Jonas som är kär i en tjej i 8b eller hatar en annan forumanvändare så mycket att han gjorde en låt om honom.

Om ni har förslag så kan ni alltid maila detta till mig och bifoga passnde bild för mening/utförande.


Tack på förhand//Bernad R Bergström

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.