I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad hände med?- Pay Per Bag's Artister.

Svensk Hiphop - Allmänt

2009-03-12 18:02

Vad hände med?- Pay Per Bag's Artister.

Idag så drog jag ut ALLA mina skivor som kom från Pay Per Bag Records. Deras klassiska gamla singel-fodral för skivorna och vinyltrycket på skivan var nostalgi på hög nivå.

Efter att ha lyssnat igenom skivor med Akem,Tank Marwin,CCC,Robert Valsinger, Mystrow m.m m.m så undrar jag nu, Vad hände med alla Pay Per Bag-artister?

Jag undrar särskilt över Mystrow, Chester Copperpot skivan är fan as cool.

Tack På Förhand!

Producent

2009-03-12 18:37
Jag har också funderat på detta. Vore nice om någon sitter på ett svar :)

2009-03-14 11:00
akem släpte ju en skiva för ngt år sedan. men det går inte att nå honom via hans myspace eller via whoa. så det blir svårt å köpa skivan.

tips på vart man kan köpa den uppskattas.
Jag är bra - du är dålig.

2009-03-14 12:28
AKEM går kanske att få tag på via ASTMA eller SCOOB ROCK (S DASH ROCK), testa det.
Han har släppt en hel del skivor efter PPB tiden om jag inte minns fel.

Fronda vet ju alla vad han sysslat med (www.fronda.se)

Kenta har släppt en (2?) skivor sen PPB och en gratis Net-play (www.kenta.se)

Close Crative Comrads (AKEM & SCOOB ROCK) verkar vara lagt på is, jag har inte hört mer om dem sen deras skiva kom

EL SHERIFFO har släppt en CD och jobbar nu med Large Money Entertainment (LME)

Mi Casa Productions verkar vara lagt på is med artister från den samlingen (Rico Won, GTICY mfl har släppt skivor sedan dess)

Respect My Hustle (RMH) har nog ingen missat vad de håller på med

Ship Of Fools la väll ner i samband med att deras skiva (samling) på PPB kom, rätta mig om jag har fel

Planeten Jorden har om jag inte misstar mig bildat gruppen Motvits!

Kamphundar, från vilka Käp & Ajevs (var väll med han med) har släppt skivor/EPs själva efter.

PL-13 släppte nog bara den skivan
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-14 16:13
Fett.. ingen som har koll på Mystrow och Tank Marwin?

2009-03-14 16:51
Tank Marwin släppte plattan Conquer och The Perfect Netplay med Perfect Combination och efter det Unofficial Business under eget namn via en tysk hemsida. Sen följde en satans massa World of Warcraft spelande men jag lyckades kasta honom framför mikrofonen igen i somras och spelade in Unofficial Bussiness 2 (Back In The Biz). Låtarna är mastrade och klara och borde komma ut på något sätt inom en snar framtid.
Got on the bandwagon but I guess I fell off it,/
hit my head, passed out and woke up as Orphic./

2009-03-14 17:05
Fett! Gillade verkligen hans stil när det begav sig..

2009-03-14 17:09
Och vad FAAAN hände med Mekano!? Sjukt duktig producent!!

2009-03-15 14:33
Ragin Goblins håller på med sin andra skiva för fullt
Prop dylan har släppt en soloskiva efter det och ska släppa sin nya inom en snar framtid
K-element ska in i studion den här månaden och spela in låtar till sin kommande soloskiva.

Catapults Entertainment

2009-03-15 18:04
Ja, Mekano undrar jag också efter!

2009-03-30 10:41
Vad hände med Andreas Melin som hade pay per bag? Lever han?

2009-03-30 16:32
SÅ MÅNGA FRÅGOR... så lite svar..

2009-03-31 07:44
Andreas "Broadcaster D" Melin hade en serie i mitt program där han berättar en bit svensk hiphophistoria i varje avsnitt... han går igenom en del pay per bag-artister i serien.
Tyvärr ligger serien nu på is...

Kolla in avsnitten här

Rulla till "Def FM med Broadcaster D" och in där

Titeln hänvisar till en Sveriges första radio som spelade hiphop, som Broadcastern hade med bland andra Sleepy.

Cheers!
Ametist - http://www.ametistazordegan.com

2009-04-02 18:54
Här e en av dem

www.basementality.se - Underground Underdogs

2009-04-02 20:55
Vikktorious:
Efter Chester Copperpot släppte han som en del av Fellow diners den feta skivan Coffee table perspective (den kan du köpa iTunes).

Nu är han en del av Techno Sunrise-prylen som du kan läsa om mer i den här intervjun

Här är Johans nya Myspace

http://fredpajorden.com

2009-04-02 20:57
Hmm...

Här är Myspacelänken iaf:

http://www.myspace.com/chesterskitchen
http://fredpajorden.com

2009-04-02 22:27
Ohh fan va roligt!