I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Det är härligt att röra om i grytan

Svensk Hiphop - Allmänt

2009-03-06 12:56

Det är härligt att röra om i grytan

Från och med idag kommer NBS Radio att publicera krönikor. Varje fredag kommer en ny intressant person att dela med sig av sina tankar på www.nbsradio.se. Först ut är producenten Fredrik Lord:

"Jag vet inte vad som har hänt med dagens hiphop men när jag lyssnar på den så känner jag mig mer och mer som det Chris Rock sa om den för några år sen: Jag älskar hiphop, men jag kan inte längre försvara den.

Jag ska gå in lite mer på detalj vad jag menar. Om vi börjar med själva beatsen så är det helt bedrövligt. De stinker verkligen idag. De stinker lika mycket som det gjorde på min toalett när jag var bortrest i två veckor och kommer hem, för att upptäcka att jag hade glömt att spola när jag hade bajsat innan jag åkte. Dagens beats är inte några beats. De är mer som bakgrundsmusik till Robert Wells och hans piano. Totalt intetsägande och meningslösa. Det låter nämligen som att de flesta beatmakare har idkat samlag med TOTO och det tyska hårdrocksbandet Scorpions och låtit Yngwie Malmsten filma hela akten för att sen lägga ut den på nätet.
"

Läs vidare på www.nbsradio.se

NBS Radio - Sveriges Bästa Hiphopkanal!