I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Leo - Vanvård?

Svensk Hiphop - Allmänt

2009-07-29 01:40
Ptja, det går ju knappast snabbt.
Blunted in stockholm

2009-07-29 04:10
;(

2009-07-30 20:55
alltså detta visar ju lite på vilka ambitioner folk har >:(...........
http:www.soundcloud.com/2childish2
http://www.youtube.com/2childish2

2009-09-22 01:04
BUMP!!

Alltså, hur länge har vi väntat nu?
 I´m Scrammel, no not like scrambled eggs
I´m the weird strange dude with fucked up legs

2009-09-22 14:13
"Inte ett skit.

Så hur var det nu... Leo och PSTs rimstuga, Serons tv-intervju och hans sista radiointervju. Var det nåt mer? "

NU!

2009-11-26 00:24
Aggro jag börjar få lite aggro mot dig nu när lovar massa saker som du inte håller :(

2009-11-26 12:02
som vi har väntat nu alltså

2009-11-26 12:50
Kom igen nu!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-26 23:04
nån som kan slänga upp Vanvård igen? Har formaterat datorn
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-26 23:10

2009-12-04 23:08
Nu har jag tappat räkningen på hur många månader som jag har kollat den här tråden nästan varje dag och fått mitt hopp sönderslaget. Kom igen Aggro, nu får du fanimig stila dig!
Ja jilar tjåka katter!
Skivsamlare

2009-12-05 17:28
oi aggggro. har du ett kassettdeck med line-out-port (oftast RCA-kontakter, röd/vita kontakter), du kopplar bara denne till din dators line-in / ditt ljudkorts line-in / din mixers line-in. Sedan är det bara att spela in i det programmet du använder för att reca dina tracks :)

annars borde det även gå med en vanlig walkman o koppla hörlursutgången ut till line in. tror jag. hmmm..
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2009-12-05 20:33
Lägg märke till att Aggro inte har loggat in på nästan ett halvår.
Han har ju fortsatt uppdatera sin blogg så ni kan ju försöka kontakta honom där, men fundera på att använda en trevligare ton än vad vissa har gjort i den här tråden.. Uppför sig som att han är skyldig dem nåt..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2009-12-20 23:29
caliber; känns ändå fittigt att "lova" något och inte ens rapportera alls, han kan ju åtminstonde säga ett nej så folk vet..
CIRKEN ÄR SLUTEN VOL.1 SLÄPPT!

2010-01-06 23:56
Herrejistanes vilket pådrag det blev här...

Okej, Caliber var den enda som var uppmärksam nog om att jag har varit M.I.A från Whoa under ett tag. Jag har inte gömt mig, men jobb, tecknande och privatliv prioriteras framför att sitta inloggad på den här sidan. Tro mig, det finns viktigare saker för mig än att lägga

Så hur har det gått för mig? Om ni tar en titt lite längre upp, så såg ni att Parham erbjöd sig att rippa den + att han kallade mig för oteknisk... ja, jag är oteknisk...

Parham lånade Radio breakdown-kassetten av mig. Rippade han in den? Nej.
Han lånade även en gammal kassett där Nileskär intervjuade Paragon (ca 2001). Rippade han in den? Ja, för att det låg två osläppta spår i den intervjun, som Parham ville höra. Det är jävligt meckigt att inte ha tillgång till hans studio, speciellt när han befinner sig i Kalmar ungefär 10 månader om året.

Jag pratade också med min vän Sebbe, som erbjöd sig samma sak. Men först skulle han försöka att rippa in en gammal vinylsjua som jag hade velat sampla. Det gick inte vägen och pga diverse grejer så har materialet fortfarande inte blivit rippat.

Varför har jag inte valt att svara på främmande människors erbjudanden, om att rippa kassetten åt mig? Jo, med tanke på att jag sitter på en så pass intressant låtskatt, vars sköra format gör mig paranoid, ifall banden skulle bli stulna/tappade/trasiga. Om någon av mina kassetter skulle gå sönder, hade ännu mindre folk fått ta del av materialet och då hade ni fått höra gamle farbror Aggro berätta om "jag minns när Leo och PST julrimmade på radio, en gång för mången år sen"...

Som sagt, det kommer när det kommer. Om det finns nån ung datorkunnig jävel, som har lust att visa mig hur man gör och även låta mig sitta med under processen så är jag på.

2010-01-07 00:10
Få se, vad gällde det... P3-souls MBMA/Chords/CK-special från 99 och Radio Breakdowns rimstuga från samma år... Jag kollar upp.

Ta en titt på den här färskare MBMA-relaterade intervjun så länge.

Ja, det är jag som intervjuar, under mitt fingerade namn "Hannes Hopf".

2010-01-07 13:10
För att ge lite klarhet, jag lånade kasseten med paragonintervjun för det var 1 låt vid namn "balla ur" som jag rippade, det är den enda jag har.. intervjun har ja inte och kassetten är återlämnad till aggro...

aggro vi får lösa det här inom kort!!!!!
ta med kassetten nu i helgen så fixar ja det!
www.parhamvic.com

2010-01-07 19:49
till helgen alltså! :)

2010-01-11 11:23
Jag var just hos Parham i Kalmar och det var lite knas med bandspelaren. Lyckligtvis fixade vi ny sladd på Kjell och company, så det kommer lösa sig snart!

Okej Parham, nu tar vi det här så att alla andra här hör: Paragon-intervjun innehöll osläppta Paragonlåten "Det här e GON", det var El Sheriffo-intervjun innehöll "Balla ur".

Som ni förstår så kommer jag och Parham snart kunna ge er dessa två rippade MBMA-relaterade gobitar. När materialet är uppe, är tråden död. Vi får se hur vi gör med resten av materialet i min samling som jag inte har offentliggjort. Den som lever får se.

/Hannes Hopf.
Producent

2010-01-12 20:14
Var inte den som är den nu...hiphop är allergisk mot damm.
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz

2010-01-14 16:17
E ni redo för att höra rimstugan med pst&leo?? samt MBMA specialen med nilekär?
Jag har den liggandes här.. ska bara ladda upp den
www.parhamvic.com

2010-01-14 16:28

2010-01-14 16:32
Stort tack Parham & Aggro!

p.s kunde du slänag upp Paragon låten också? ;)

2010-01-14 16:32
Den som väntar på nått gott..

:P

2010-01-14 16:42
Äntligen! Kommer det andra upp snart oxå eller? :)

2010-01-14 17:07
den var bara 3 min eller stod typ 90mb när jag drog ner så trodde den va längre

2010-01-14 19:34
den e strax över en timme
www.parhamvic.com

2010-01-14 19:54
Skitbra... Case closed.

Parham, lägg upp en till tråd om den på hiphop audio.

2010-01-15 00:01
Men sa du inte att du hade fortsättningen av detta oxå:

2010-01-15 09:48
Jaojao: Vi får se om jag ens pallar att lägga upp den. VHS-överföring verkar vara rätt krångligt. Fast intervjun är riktigt tråkig imo. Programledaren sitter mest och pratar med den andra gästen som var nån gammal sångerska som också la karriären på hyllan tilll förmån för gud.

Och för den delen: jag har inte "lovat" er någonting, bara sagt att jag har intervjuerna. Tro inte att jag blir motiverad till att ens försöka lägga upp nåt mer, när små anonyma skitungar disskrediterar mig bara för att jag inte loggar in på det här forumet. Vet ni vad? Jag har varit här i tio år. Det räcker nu. Tills vidare, får ni hålla till godo med rimstugan och MBMA-specialen.

Vi ses på Mariaplan och Snorstadsungar.

/Hannes Hopf.

2010-01-15 13:16
TACK! du har gjort mitt år!!

2010-01-15 19:16
tack som fan aggro!

2010-01-15 22:50
Tack!
Producent

2010-01-18 21:58
pheeeetness
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.
Producent

2010-01-18 22:16
görnajs
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz

2011-01-18 22:13
Kan nån slänga upp P3-souls MBMA/Chords/CK-special igen? Länken fungerar inte och jag vill så gärna lyssna!

2011-01-18 23:36

2011-01-18 23:42
Kan lägga upp "Leo - Vanvård" när jag ändå håller på:
http://www.mediafire.com/?f81ld3n5dzu6o6g

2011-01-19 00:30
Tack! Tror inte jag hade denna från P3 faktiskt :)

Vanvård hade jag givetvis :D