I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ny hiphopduo: Musikfabriken!

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-10-16 11:59

Ny hiphopduo: Musikfabriken!

Hiphopkollektivet sexstyckenstryk presenterar stolt nya hiphop duon: Musikfabriken

Duon består av MCn Ingo och producenten Dick Jizzy, som båda har sina rötter i Uppsala trakten. Tillsammans gör det musik som handlar om känslor, relationer, föräldrarskap och kärlek till hiphop kulturen. Med varma beats av soul inslag men även hårdare old-school breaks och texter som träffar en rakt i hjärtat. Musikfabriken har is krivande stund snart färdigställt en Ep och det kommer även ett mixtape i framtiden. Ny hemsida är också på gång. Så länge kan man kolla in deras myspace sida: www.myspace.com/dickochingo

Kolla in det och droppa gärna en kommentar!
En EP och ett mixtape kommer snart!

//Sexstyckenstryk click

Musikfabriken i studion

www.sexstyckenstryk.com

2008-10-16 12:01
www.sexstyckenstryk.com

2008-10-16 13:32
ska jag vara helt ärligt så lät det väldigt intetsägande och gjort.
Ingos flow var skittråkigt, textstilen med liknelser kan vara kul, men totala avsaknaden av delivery gjorde att man inte brydde sig vad han sa.. Beatet hörde man visst inte så mycket av, men av det man hörde så lät det också rätt tråkigt..
Nu är det ju filmat och inte inspelat på riktigt, så jag ska inte vara för snabb med att dömma - kommer kika när ni släpper nått på riktigt, men tills dess är jag aningen skeptisk!
damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job
Manager

2008-10-16 15:55
Jag vill inte vara fitta eller så men borde inte MC Ingo vara bättre med tanke på att man sett namnet figurera på nätet i snart tio år (känns i alla fall så). Textmässigt är det väl helt ok men rappen låter väldigt amatör, både videon och det som ligger på MySpace.
Redline!

2008-10-16 20:13
Musikfabriken och Maskinen huserar kanske i samma villa område?

2008-10-17 00:13
things are bad.

2008-10-19 21:06
haha är detta ett skämt? Det är p ga spn hör musik som folk tror/tycker att svensk hip hop är dålig...sämre dlivery får man fan leta efter! Riktigt mesigt

bränn upp musikfabriken!

2008-10-19 23:42
Haha, kul att han klankar ner på shazaam när han är mycket sämre :(
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
Producent

2008-10-20 09:30
asså.

gå och lägg er.

jävla just d rap i ett pojkrum. det är fan sorgligt.

you're weak man, weak.

Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!

2008-10-20 09:31
wack
www.markemusik.se
www.twitter.com/markemusik
http://mekkeriet.blogspot.com

2008-10-20 17:37
Hahaha vafan hände där
http://JKIBMM.se - Vad FAN gör det om hundra år?
www.myspace.com/WenMec

2008-10-20 18:03
(nånting) är han som proddar alla beats och du vet han gör det bra/
du hatar på vår grej, men då är det okej för isåfall kan du dra/

alltså.. förFAN!

2008-10-20 18:04
Haha var inte så kul kommentarer här, men jag väntar iaf på ny skit..

2008-10-20 18:53
dom skojjar fattar ni väl...detta är ett skämt..haha de är inte 1april idag
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.