Redaktionschef
2008-10-08 16:11
Ny svensk hiphopgrupp: Far & Son
Från Whoa-bloggen :
Frej Larsson, medlem i Maskinen och Slagsmålsklubben, och Simon Gärdenfors, tidigare medlem i Las Palmas och numera hyllad serietecknare & författare, har gått ihop och bildat duon Far & Son. I pressreleasen står det: * Far & Son skapar generationslyrik. De betraktar verkligheten kring sig som den är, brottar ned den i självbiografiska texter som trots sin egenupplevda karaktär har mobilkameror och youtube-klipps iakttagande självdistans. En spottloska av av rå och ofiltrerad socialrealism för 00-talet. Med Maskinens populära singlar Alla Som Inte Dansar och Segertåget samt Simon Gärdenfors rosade serieroman Simons 120 dagar i åtanke, blir det spännande att se var detta slutar … Den 23 oktober släpps singeln Panik. Albumet kommer i februari. Bandet distrubieras av Border i Sverige, A-Larm i Danmark, Indiedist i Norge samt bokas av Live Nation. Vad tror ni? :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Jag tror det kan bli väldigt intressant, både Frej & Simon är duktiga och de har humor!
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Kan bli riktigt tungt!
...och det är det som är så fint med whoa!
Ingen är lyckligare än jag just nu!
kommer bli magnifikt
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
kommer nog bli riktigt riktigt bra
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
fan vilket nervöst namn
MORD & INGA VISOR - http://www.zshare.net/download/63239056c60018d8/
Jag har hört lite av deras grejer och det är galet, minst sagt. Det är mycket koncentration på texterna, både tekniskt och innehållsmässigt. En platta jag väntar på lätt.
Redline!
pappa kan själv :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ojaaaaaaa
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kan bli sjukt soft, skall inforskaffas såfort tillfälle ges. Btw, blir det inga mer Simon Gärdenfors presenterar på ZTV , den showen var bland det degigaste jag sett :)
ööh kmr bli floppppp, simon g kan inte rappa :S
fyfan va underbart, jag längtar som fan
Somethings never change
Slack : Dom har redan släppt första singeln... kolla Audio&Video SvHiphop forumet. PANIIII IIIIIII IIIIII IIIIIIIII IIIIIIIK!
första ggn jag hörde låten (singeln "panik") så njaaa, men jag tror nog att den växer. fast jag vet inte, den är ju inte klockis. men jag tycker att frej är superskön i den!
Moderator
2008-10-30 23:24
Ska det röra sig om någon slags hiphop? För då tror jag inte det kommer vara så bra. Inte för att gå in på någon slags definition av "äkta" hiphop eller så, men jag tror bara inte att jag kommer att uppskatta det. SMK gjord sin grej och var uppskattade av många. Las Palmas gjorde sin grej och jag gillade det. Men att slå ihop de två (eventuellt med inslag av Maskinen, som jag avskydde) och göra något åt hiphophållet, nej det har jag svårt att tänka mig att jag kommer att uppskatta.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Håller helt med kaptenkrok. Varför ska Far & Son göra "Alla som inte dansar" när maskinen redan har gjort den? Nä, tummen ner för ny svensk hiphop.
Ridå
Har albumet släppts? Finns det några gratislåtar ute? Såg Garage igår på svt, där dem var gäster och spelade någon ny låt, den var rolig.
hyenan Finns ännu en gratislåt som heter "Precis som jag" på mixtapet Shitxfaced - We rather look good than feel good, ska finnas här på whoa. Aldrig sett på maken till namedropps /kändisrimmande.. Jag gillar det, inte alls som första singeln "Panik" (Som iof också är skön när man är på det humöret)
Jag var såklart ironisk i mitt förra inlägg. Börjar bli lite smått less på folk som sågar utan att ha kollat upp vad dom egentligen sågar. Alltså; tummen upp för ny svensk hiphop!
Ridå
Väntar på Cigg dansen , videon verkar vara på väg , hur skön som helst dom körde den när dom va här i sundsvall
Tråd dödadar!
ciggdansen, baby dansa ciggdansen. Legendariskt.
Jag är jointen
Trots att jag använder tandkräm med Dental Whitening är min tänder bruna som Denzel Washington. Mvh Bazz Internet
Jeppzo P21 En annan gick miste om det! Jävla priser på Gatufesten.. OT, fet grupp!
Hej
På riktigt nu!
Va fan är det här för nått ?
Är det detta ni vill att svensk radio och tv ska spela istället för rappar med "riktig" talang?
för det är det här som kommer att spelas då man tydligen inte drar sig för nått för att flörta med den bredare massan. .
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
Panik är ju skitbra! Talang och talang, jag tycker dom har ganska mycket talang med tanke på deras roliga lines osv, känns som dom mer lever på att undehålla publiken och inte bryr sig. Och det är ju det som är viktigast, underhålla alltså! Släpp 1995 med "äkta" hiphop
Vad tror ni? :) Att stora brillor är trendigare än stora brallor, att det här kommer slå, att rapparna gillar att ha sex med groupies, att musiken från denna grupp inte kommer intressera mig på något djupare plan
Jag menar inte att det ska släppas samma musik som släpptes 95 men min poäng är att man inte ska "paketera" detta som hiphop då den lilla shine hiphopen får i sverige fylls med massa själlöst CRAP!
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
Producent
2009-08-20 09:14
Så jävla fett fett fett. Har väntat på att simme ska komma med något nytt, länge nu.
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz
Kanske inte helt ontopic, men
Helt underbart klipp, och jag tycker Far och Son är bättre än mycket annat nytt. Enligt mig både Maskinen och Lorentz...
Anenkefali: Underbart klipp. :D
Anenkefali: Underbart klipp. :D Word up på det! haha asballt!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
"Stjäla cyklar och sälja" Let's start a riot!
Anenkefali HAHAHA! Tjejen: "Hur tycker ni musiker ska få betalt om folk laddar ner musik olagligt?" Frej: "ööh.. socialbidrag.." Simon: "Bidragsfuskande.. (osv)"
jadu, va fan säger man, tilltalar väll nån liten click med popsnören men inget för mig
Producent
2009-08-22 18:16
jadu, va fan säger man, tilltalar väll nån liten click med popsnören men inget för mig Första, och troligtvis sista gången, jag kommer att kallas popsnöre.
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz
Hahaha, klippet från REA är ju sjukt kul. Sändes detta i TV senare? Panik-videon var även den jävligt kul
Fredzon tror inte det sändes, nej ;)
Det kanske sändes ändå.... Efter sju dygn i klipprummet och tjack nog att ens försöka. För övrigt representerar de båda det som är bäst med svensk hiphop, och en välvillig lögnare hade kunnat jämföra Frej med Seron och Simon med Leo. Väldigt grovt och inte riktigt, men där finns vissa små likheter.
Ja jilar tjåka katter!
Producent
2009-08-25 18:02
en välvillig lögnare hade kunnat jämföra Frej med Seron och Simon med Leo Häda icke!
ANTIKRIST!
Producent
2009-08-25 18:06
jag hoppas inte att någon har missat denna heller:
"Precis som jag" är en låt med smart och innovativ lyrik, underhållande att lyssna på och för tankarna till MBMA:s lyristiska (rätt böjning?) glansdagar. Så länge de gör låtar av den typen att texten är både underhållande och välskriven så kommer jag att lyssna. Låter det som "Panik" i fortsättningen, blir jag dock lite orolig. Gillar även "Tjeckoslovakien"-reffen, riktigt skön idé.
Häda icke! ANTIKRIST ! Notera det där med
välvillig lögnare .
Jag anser inte att det är jämförbart, men det finns en del likheter i materialet, det får väl ändå erkännas!
Ja jilar tjåka katter!
Någon som vet när Ciggdansen låten har release? Hörde den på Malmö festivalen och måste säga att det är den nya feta grejen.
Dom borde ju verkligen släppa nytt snart eller?
Jag känner en snubbe som hänger med simon ibland, han sa att albumet släpps vilken vecka som helst nu, bara att hålla tummarna.
But they don't give a fuck, cuz they're street struck!
det känns som om den kommer krocka med maskinen plattan, och jag hoppas hellre att maskinen plattan släpps.
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)
MASKINEN RIPOFF?
i get more pussy then panty!