I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-10-05 16:02

I <3 Hip Hop

I <3 Hip Hop

Hejsan alla hip hop älskare!

Idag är jag lite upprörd och nu vill jag dela med mig.

Jag träffade min granne igår och han visade mig sin nya t shirt som han köpt på:
http://www.drella.com/shop/
där artiser säljer sina produkter. Min grannes t shirt var från petters kollektion och är en
I <3 hip hop t shirt och hjärtat på tröjjan är format med följande artisters namn:

Chords, Ayo, Don Diego, Adam Tensta, Looptroop, Timbuktu, AFC, Hearin Aid, PH3, Natural Bond, ADL, Organism 12, Ken, Blues, Form One, Vendetta, Latin Kings, Snook, Afasi & Filthy, Lazee, Ison & Fille, Spotrunnaz, Mange Schmidt, Infinite Mass, Paragon, Sherlock, Advance Patrol, Cherno, Swing, Taro, Sleepy, Feven, Peshi, Large, Sons Of Soul, Amato, Viet-Naam, Superci, Miki

nu är min fråga .. vart är houman? varför håller han houman utanför när ken, blues och ayo nämns .. är detta personligt eller och vilka mer tycker ni saknas på den så kallade i "love" hip hop t shirten. är jag larvig som blir upprörd över en sådan sak? min åsikt är att ett flertal artister skulle kunna strykas så att bland annat en som houman skulle få plats eftersom han har funnits där i så många år och med sin alldeles egna stil skapat känslor och låtar som är för alltid är inrisspade i hip hopens riktiga hjärta!

men jag vet inte .. det är väl en smaksak!?

åsikter snälla!

tack

never change

2008-10-05 16:08
det är en smaksak...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2008-10-05 16:10
Ja skulle köpt om man fick fixa artisterna själv
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw

2008-10-05 16:18
Houman når väl inte upp tillsamtligas nivå. Många av dessa som nämnt känner väldigt många till medans Houman är mest känd på nätet.

2008-10-05 17:32
FATTIRAP
* "varför håller han (valfritt namn) utanför när (valfria namn) nämns .. är detta personligt eller"
- Personligt. I och med att det är Petters kollektion så lär han ju langat med sina polare och kolleger som han gillar. Därmed hamnade inte ett antal större och mindre rappare och grupper på teen.
Om du skulle göra en liknande tee skulle du väl främst ta med folk du gillade - oavsett hur kända de var?

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-10-05 18:04
kan va för att houman e "keff" ?
/Cash Hunter aka DJ Rufus

2008-10-05 18:21
kashal tee borde vara med

2008-10-05 18:22
Tror mabande har helt rätt, tror inte t.ex. mange shmidt skulle varit med om inte han och petter colabbat.
Sen så kanske det inte är det lättaste i världen att lyckas forma allting till formen av ett hjärta heller. men jag tycker det är bull att han inte tog med hela mbma ist för bara organism, varken fattaru eller fjärde världen är heller med och man kan ju inte påstå att dem inte hör till sveriges hiphop elit.
För att det är ute med forumsignaturer.
Producent

2008-10-05 18:48
Han har inte med Eboi, Big Fred, Sabo, Bucc, Webb & Colleone, Saska, Ishi och Bleedz bl.a. Who cares? Han tog med dem han gillade och kom på.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2008-10-05 19:25
det roligaste är väl att dem stavat fel på supersci!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-05 19:41
I <3 Money
DJ

2008-10-05 19:59
Inte för att vara sån, men Houman varken är eller har varit lika känd som Blues, Ayo och Ken.

Men svaret är förstås att han valt folk han själv gillar, men det betyder ju inte att han dissar eller ogillar alla som inte är med.

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.

2008-10-05 20:26
jag ser inte fjärde världen,aaron phiri,fattaru,sam-e, sub fu dogg,growin pains,gubb,mics of fury,speech defect,scoob rock mm

vem bryr sig om houman
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2008-10-05 23:38
MBMA
 I´m Scrammel, no not like scrambled eggs
I´m the weird strange dude with fucked up legs

2008-10-05 23:40
var e ffl
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2008-10-06 00:20
Tycker det är synd att så många saknas, men wtf, skulle ju vara omöjligt att forma den till formen han ville ha om ALLA artister skulle vara med. Ni som är missnöjda får helt enkelt göra en egen :)

2008-10-06 08:05
OSVENSK TIGER nämner bland annat fjärde världen och frågar sig vem bryr sig om houman? Jag tycker oavsett smak så kan man ju åtminstone vara ärlig. Jag bryr mig inte överhuvudtaget om du har planscher hemma på fjärde världen, du kan inte jämnföra dom med houman tyvärr : /

Det är sant ColoursMag jag förstår vad du menar och jag håller med dig.
men man ska endå inte som artist kunna göra något sådand eftersom det just handlar om nåntingt så stort och brett som hip hop, det här är en väldigt liten grejj jag vet det! men jag frågar mig sammtidigt vem tror han att han är? gud eller? så mycket tycker jag om hip hopen att jag blir förbannad över det här .. det skulle ju vara samma sak om han (petter) släppte en platta där han själv valt alla spår med dom bästa svenska hip hop låtarna genom tiderna, för det är på det sättet jag tolkar denna t shirt. jag älskar hip hop och här har jag dom största i form av ett hjärta .. det går bara inte. Jag menar Mange Schmidt? all respekt till honom, han har endå hängt med ett tag och han har garanterat jobbat hårt för att vara där han är idag. men han har ingenting på den tröjjan att göra! för mig när jag läser dom namnen så ska jag kunna känna att alla (jag behöver inte tycka om dom) har bidragit med någonting alldelles extra till hip hopen. plus att paragon står med två gånger ..
hade jag som artist gjort något liknande så skulle jag lägga MYCKET tid på att tänka efter. nu tror jag säkert inte petter menar nånting dåligt, han ville väl bara sälja några t shirtar och får mer klirr i kassan. men i mina ögon är detta respektlöst MOT ALLA som älskar hip hopen. min frustration ligger också i när jag tänker på att någon "utomstående" ska läsa på den tröjjan, någon som knappt bryr sig om hip hop men den dagen får veta vilka som är störst.

hoppas någon förstår mig och inte tycker jag är helt knäpp för ennu en gång, JAG ÄLSKAR HIP HOP och har alltid gjort.

tack
never change
Manager

2008-10-06 08:25
Teen är skapad för att tjäna pengar och namnen på tröjan är i princip de som synts mest i media och har därmed högst igenkänningsfaktor. Med andra ord, fler känner till t.ex. Ken och därför borde tröjan rimligtvis dra in mer pengar än om t.ex. Houmans namn är med.

Tröjan har ingenting med hiphop att göra egentligen mer än att exploatera den ytterligare.
Vet artisterna om att deras namn används på den här tröjan och är de OK med det?
Redline!

2008-10-06 09:56
Självklart kapitalist jävel .. finns det någonting värre?
ennu en gång, I <3 HIP HOP! OBS: HIP HOP!!! Den har VÄLDIGT mycket att göra med hip hop det behöver vi inte ens diskutera.

Uppmärksamhet i media och jätte kända? Ska vi börja med don diego? enda gången jag läst om honom är när han blivit sågad och inget annat .. jag respekterar fortfarande honom som artist och producent men hell noo, dont give me that please.
never change

2008-10-06 10:38
FATTIRAP P23

allvarligt talat, fjärde världen är helt sjukt feta ju, senaste skivan har mycket tänkvärda texter. absolut dem mest underskattade i sverige, fattaru är ju absolut bland dem bästa också!
sen skiter jag totalt i om dem står på en t shirt, finns många på den jag inte fattar vad dem gör där, men fjärde världen är ju absolut bland dem bästa i sverige!

jag dissar inte houman och säger inte att han inte ska vara med, men han har ju verkligen inte gjort lite mycket för den svenska hiphopen som fattaru och fjärde världen.
Skivsamlare

2008-10-06 14:15
Jävligt skön tshirt då den är otroligt ful, har felstavning(ar?) i sig och dessutom ett namn två ggr. Om jag minns rätt så var det Paragon.

Helt sjukt att folk köper skiten.
Yes! In Concert — For the love of music
Manager

2008-10-06 14:36
FATtIRAP: Bara för att ordet hip-hop förekommer betyder det inte att det har så mycket med hip-hop att göra.

Don Diego är säkert med för att Petter är nojjig att det blir jobbigt om hans namn inte är med, hehe..Vilket fall så vet alla i Skåne vem Don Diego är. ALLA.
Sen är väl vissa namn inplockade för att Petter diggar de.

Redline!

2008-10-06 15:26
Jag är hyffsat övertygad att Houman själv inte tar illa upp - så varför ska någon annan göra det?

Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.

2008-10-06 15:33
snälla släpp att det inte har med hip hop att göra för det har det verkligen.
tänk er om detta skulle hända i usa, om tex 50 cent med sitt g unit skulle göra en likadan t shirt och skriva upp dom han tycker platsar och utesluta dom han helt enkelt inte gillar ... jag tror det skulle bli ganska uppmärksammat och ingen skulle nog ens tänka tanken.

och ja Don Diego, du har antagligen rätt i varför han inte är med på tröjjan vilket är lite roligt :) men som rappare funkar han inte för mig och borde inte göra för någon inbiten hip hopare. men som jag sa tidigare, all respekt till honom för att han har jobbat hårt och det ska man alltid tänka på vem det än handlar om .. man ska visa respekt.

det här kanske speglar petters personlighet lite också, jag vet inte ... för jag har själv mött honom några ggr och mina personliga åsikter om honom behåller jag för mig själv.

och du BOJJAN det stämmer .. paragon är med två gånger. jag menar, kom igen för fan, dom borde lägg lite hjärta i sitt arbete.

peacee på jorden
never change

2008-10-06 15:52
FATTIRAP
* "men jag frågar mig sammtidigt vem tror han att han är? gud eller?"
- Förmodligen tror han att han är en snubbe som gjort en tröja med svenska rappare som han gillar / jobbat med. Att langa in "alla" bara för att langa in alla hade ju inte satt någon personlig prägel.
Vilka skulle du plockat med?

* "om tex 50 cent med sitt g unit skulle göra en likadan t shirt och skriva upp dom han tycker platsar och utesluta dom han helt enkelt inte gillar ... jag tror det skulle bli ganska uppmärksammat och ingen skulle nog ens tänka tanken."
- Självklart skulle det bli uppmärksammat, inte minst för att Fiddy och crew skulle representera hårt med att folk de beffar med inte skulle finnas med på tishan.
Vet dock inte om nån av dem skulle våga kuta omkring med ett hjärta på bröstet - tänk om fansen trodde att de var känsliga killar (no homo) ;)

10-4, over...
Manager

2008-10-06 16:15
FATTIRAP: Alla har sin syn på hiphop. För mig är inte en tee med texten hiphop hiphop utan bara ett sätt för någon att tjäna pengar på folk som tror att det är hiphop.
Redline!

2008-10-06 16:27
Ja, det vore en annan grej om han bara tryckt upp den till sig och polarna, eller kanske som "kasta ut till publiken"-T-shirt :)

10-4, over...

2008-10-06 17:33
DR OCTAGON JUST därför är jag här och skriver för att jag verkligen älskar hip hop. du kan lägga ner det där nu.

Mabande P31 svar kommer senare jag ska ner och gyma ;)

fred
never change

2008-10-06 17:38
Glöm inte att stretcha! :)

10-4, over...
Manager

2008-10-06 18:30
FATTIRAP: Lägga ner vad?
Redline!