ni viker av åt sidan som om ni gått på kokosmattor
"ni viker av åt sidan som om ni gått på kokosmattor" av Leo MBMA jag orkar inte leta.. vad fan menar han?
that 1970s heroin flow...
Det rimmade på hokuspokuskappor
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag har alltid hört kokosvatten. Vet dock inte vad det skulle betyda heller.
Redline!
man viker verkligen av om man går på kokosvatten, int emånga som gör det heller
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha jga har diskuerat dt nån full/hög kväll på hultsfred me mina dudes för längesen o då tror jag vi kom fram till att d va kokosmattor och att d va mattor som låg på ett golv av kokosnötter o därför vinglade man o vek av... hmm lät vettigare för 5-8 år sen i d körda stadiet haha har inte tänkt på sen dess. bra fråga man! octagon: kokosvatten? va e dealen me d? :)
Mächy: Jag visste inte att kokosmattor fanns förrän den här tråden kom upp. Kokosvatten däremot är den klara vätskan som finns i kokosnötterna, och den har jag känt till länge. Efter en google-sökning vet jag nu vad kokosmattor är, men fattar fortfarande inte raden. Man kanske viker mattorna på ett speciellt sätt eller nåt?
Redline!
octo: Är det inte kokosmjölk man får från dom`? Typ tarzan kanske rullar me den stilen.....? Inte mitt starkaste ämne då jag inte har stött på så många kkokosnötter i mina dar, är inte den mest beresta människan på i stan hehe
En kokosmatta är något man har som grund när man ska plantera på ställen där växterna inte gärna vill hålla sig på plats, när växterna har rotat sig så har mattan hunnit multna bort och växterna håller sig kvar.. Men där tar det stopp, varför skulle man vika av om man gått på en sådan matta? haha
va?
Jag läste ett citat från Strindbergs "Röda rummet" och då beskriver han en mans utseende, och i detta fall hans hår med: "På kraniets ovandel förekom någonting växande, som liknade en kokosmatta" Så helt påhittat är det nog inte, kanske är något gammalt uttryck, för det här är ju från slutet av 1800-talet.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Redaktionen
2008-09-24 15:44
kokos e fett (nice) dvs halkigt.. när man sen går på mattan (gjord av kokos) halkar man å viker av åt sidan..
MächOne: Kokosvatten är den klara vätskan man finner i en kokosnöt. Kokosmjölk är vad jag förstår en blandning av den och själva kokosköttet som finns längs med väggarna i nöten :)
Redline!
Haha, en kokosmatta är en sån plastmatta med en massa piggar på som brukar vara precis innanför dörren på tex företag.. Man känner ju till o med hur man viker av åt sidan när man går på den...
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
En kokosmatta:
När man kliver på den så böjs stråna (och i princip alltid åt samma håll), så foten förflyttas (oftast i sidled) nån halv centimeter (beroende av hur långa stråna är).
10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
mmm, det lät fetare än "ni flyttar er nån halvcentimeter" liksom...
http://fredpajorden.com
suncar - Sen så får du ju lägga till att man fortsätter gå på kokosmattan och därför lite diskret viker av mer och mer :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
hmm.. antingen så svammlar ni, eller så var inte den "linen" så genomtänkt.. för den där förklaring känns nästan komisk och jääävligt tunn :)
that 1970s heroin flow...
kmet - En direktöversättning av raden betyder att folk sakta försöker att diskret smita undan när de träffar på MBMA, så helt spårlös är den ju inte :) 10-4, over...
..och med tanke på deras arsenal av insnöade rader så kan denna likaväl vara så =)
http://www.myspace.com/choysmusic
Men det är väl hokuspokusmattor som han säger. typ som att man blir bort trollad. .
hyenan: hela raden lyder "ni viker av åt sidan som ni gått på kokosmattor, försvinner som om ni svept in er i hokuspokuskappor"......... sen så tror iaf jag att inget som skrevs av MBMA-medlemmarna vid den här tiden var särskilt ogenomtänkt. Inte direkt gruppen man hittar om man letar ogenomtänkta rader :)
http:www.soundcloud.com/2childish2 http://www.youtube.com/2childish2
Ahhh Barndomen... haha, det ligger något i det du säger.
Vart har nöjet tagit vägen med att leta samplingar från vinyler bland dagens såkallade producenter?
Jag antar att man blir lite ostadig på benen efter att ha gått på en sån där kokosmatta och sen kommer ner på fast mark. Ungefär som när man kliver ner från en studsmatta.
Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu