I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rapparnas rappare...Vad gör rapparna "från förr" nu?

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-09-06 17:36

Rapparnas rappare...Vad gör rapparna "från förr" nu?

Det finns ett par svenska rappare som jag saknar...
Har ingen aning om de ens sysslar med musik just nu. Om de har nån ny platta på G eller så...Det känns som om de var mer aktiva förut i alla fall...Men ni kanske vet var dessa har tagit vägen och vad de gör nowadays?

Heli
Kalle Kat
Fattaru
Fjärde Världen
Ison & Fille
The Narcs
Supersci
Pstq
Org 12

Manager

2008-09-06 17:58
Fattaru släppte skiva förra året. Fjärde Världen släppte väl platta i år? Ison & Fille släppte en EP i år eller förra året. The Narcs finns inte längre. Pst har väl något på G antar jag, men det tar alltid ett tag. Org 12 släpper mixtape i höst och skiva till våren.
Redline!

2008-09-06 18:53
supersci släppte något album typ 07 och heli 06
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-06 20:31
Va!? Är inte dem flesta aktiva. Var har jag varit.

Hur ofta tycker du att man ska släppa?
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2008-09-06 20:36
vafan hälften trådskaparen nämnde är väll rätt aktuella va?
BAHA!

2008-09-07 10:30
Okej, okej...känner mig plötsligt lite bakom flötet. :)

Men...kanske det var lättare att vara uppdaterad förut då med tanke på att dessa artister hördes och syndes lite här och var? Att man nu mer måste gräva lite inför info för att hitta dem?

Jag minns ju att jag såg en massa musikvideos och intervjuer med dessa förr. Men nu - nada!

2008-09-07 11:21
fattaru släppte sin senaste platta på våren 06 om jag minns rätt.
fjärde världen släppte för ganska exakt ett år sen. ison&fille släppte inte för så längesen,
tror dem bla har ett mixtape med hemmalaget på g.
hets, stress, fest!
Manager

2008-09-07 13:59
Poona: Mediautbudet har blivit lite mer sporadiskt nuförtiden ja. Det bästa tipset jag kan ge är att leta upp deras myspace-sidor (det finns ett fett register här på whoa där samtliga artister du söker lär finnas) och hålla koll där.
Redline!
Manager

2008-09-07 14:00

2008-09-07 16:13
ison & fille jobbar på nytt album

2008-09-07 17:32
Organism 12 jobbar på ett album "om gud vill och vädret....."som kommer snart, det kommer släppas gratis över internet
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet
Manager

2008-09-07 17:38
kaos: Organismen sa April på Ametist program förra fredagen. Men det ska tydligen komma ett mixtape nu till hösten.
Redline!

2008-09-07 18:08
bucc från the narcs driver RMHstallet med adam tensta i spetsen...
http://www.kalvinhiphop.com

2008-09-08 00:39
Tack för att ni uppdaterar mig! Ska kika lite på myspace då..

2008-09-08 11:21
bucc lämnade det mysiga ryggsäckslivet och blev en g! hela förvandlingen från the-narcs-bucc till thug-bucc-med-scarred-knuckles-baby är i mina ögon rätt komisk...svensk hiphop klassiker

2008-09-08 20:36
Demento - gör han musik än idag?

2008-09-08 22:02
Dr.Octagon okej trodde höst men det va tydligen fel =(
inte målaren tillståndet

2008-09-09 01:27
ehh, om man är lite intresserad så kan man ju faktist ta reda på sånt ganska lätt på tex myspace. men ågren släpper ju snart och nån skrev att den ska va gratis, hmmm nej, det är bara versioner skivorna som var gratis...fast han har ju släppt ut alla gammla för fri nerladdning. fattaru släppte ju mina drömmars stad för...kan det va typ ett år sen eller mer?
fjärde världen släppte ju världens ände för ca ett halv år sen eller mer, däremot undrar jag om max peezay kommer släppa nytt snart? har inte läst om han på väldigt länge, har bara hört det "nya" låtarna på myspace. peace!
MTMTX

2008-09-09 11:26
När det gäller Kalle Kath och Heli och är Heli på gång med ny skiva.
Sen har även Kalle Kath fått tillbaka inspirationen efter en tids "semester" från musiken så förhoppningsvis så kommer jag ge er ett smakprov på detta snart om jag får som jag vill.. :)
djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //

2008-09-09 11:53
inte målaren tillståndet

2008-09-09 22:43
Dj_Silence P28 Goda nyheter där om mina favoriter Heli och Kalle Kath! Självklart hoppas vi på det bästa! ;)

2008-09-10 09:40
Snackade med Mingan ifrån Fattaru och frågade om det skulle komma något nytt. Tydligen ska det komma något till nästa år, men han var osäker
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.