Rösta fram Adam Tensta som årets artist på Allsång på Skansen.
Yes! Nu har Aftonbladet en omröstning på sin sida. Rösta fram Adam till årets artist och hjälp till att för alltid se till att Svensk hiphop håller sig i den svenska musikens finrum! http://www.aftonbladet.se/incoming/article3040147.ab Yeah! RMH Ent.
du måste ha missat Lasse Stefanz i program 3 ser jag.
Batman (during a bat-climb): "Careful, Robin. Both hands on the Bat-rope." <br> Robin: "Sorry, Batman."
haha vafan han va ju inte ens bra, hellström äger skansen.. adam är inte någon del av svensk hiphop längre, han har ju gått över till elektro-pop.
Fucks your life up crew Tjabo!
Och oavsett om Tensta är bra. Vill vi se honom på skansen? Ska vi rösta fram en skitpackad, skitbäng Organism12 också, för att hiphopen ska hålla sig i den svenska musikens finrum? Sen när skulle hiphop överhuvudtaget vara i musikens finrum? Jag tycker det är nog med att Afasi ren-sjunger popreffränger i stuprörsbyxor.
Rappat skitlänge.
Redaktionen
2008-08-06 19:21
adam tensta är knappast hiphop
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionschef
2008-08-06 20:52
Orka bråka om det är hiphop eller inte. Diggar ni det så hjälp till och rösta, gör ni det inte så lyssna på något ni gillar bättre. Lite sjuk mentalitet att räcka finger åt alla vars musik man inte uppskattar, för övrigt.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Bortskämda äckliga Sverige alltså...hoppas hiphop-scenen dör helt och hållet här så kanske ni fattar att det är dags att försöka utvecklas lite.
•pave paradise•
"E.M.D" är lika mycket hiphop som Adam Tensta är.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Cocaine Cowboys: Hm...jag har letat efter din skiva på Bengans hiphop-avdelning, men förgäves. Attans!
•pave paradise•
lhabia X1 Vad menar du? tala klarspråk
Cocaine Cowboys: Nej, det tycker jag inte att jag ska göra faktiskt. Om jag nu saknar hög intelligens borde du kunna lista ut vad jag menar utan större problem. :) Men helst vill jag inte höra mer, du verkar ju gilla EMD liksom, dig kan jag inte ses diskutera saker med.
•pave paradise•
"Hm...jag har letat efter din skiva på Bengans hiphop-avdelning, men förgäves. Attans!" e du dum, eller full? fan ska jag veta vad du menar, jag har inte släppt en skiva, jag vet inte något om bengans hiphop avdelning, du snackar bara skit. och sen visar du ju bara igen hur hög din intelegens är, med tanke på att du inte ens kan koppla vad jag skriver, nämnde inget om att jag gillar EMD, sa endast att EMD är lika mycket hiphop som adam tensta, som kör sin egen pop/dance-pop (precis som EMD)...
Tänk lite längre. Du är nästan där. Hör av dig när du listat ut vad jag menar, tills dess kan du skriva i trådar om band/artister du faktiskt gillar. Ser inte alls vad meningen är med att skriva massa skit om artister du inte gillar, känns rätt lönlöst faktiskt. Nu har jag röstat! Även om jag är emot att bra musik spelas på Allsång på Skansen.
•pave paradise•
Nä, jag klarar mig. :) Någon som vet när RMH lägger upp sin hemsida igen?
•pave paradise•
han menar antagligen att du är en loser som är avundsjuk på adams framgång, är det så svårt att förstå?:)
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Kanye west är inte hiphop... ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ Ni är mer konservativa en kristdemokrater era jävla muppar.
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
varför vill man bli "årets artist på Allsång på Skansen"? :S
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
haha.. adam tensta inte hiphop? roligaste på länge.... kul att det går bra för killen!
20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen? -jo, tycker mitt nick säger det ganska bra.
om adam inte är electronic/dance. då är väll inte markolioo pop.
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.
Meningsfull: Varför är han hiphop? Visserligen rappar han men över vad? technosånger, lägg ner ..
Då är Kanye West och Atmosphere inte hiphop heller väl? Atmospheres senaste platta är ju techno-baserad. Sen har vi El-P som inte heller kan vara hiphop då han använder väldigt mycket saker som används inom electronica och genrer som punk och hardcore. Eftersom han då inte är hiphop kan inte någon han jobbar med heller vara det eftersom han automatiskt inte är en hiphop-producent. Alltså är ingen på Definitive Jux hiphop, precis som ingen på Rhymesayers är det heller iom Atmospheres brist på hiphop-element på senaste släppet. Vilket också måste betyda att Jay-Z inte kan vara hiphop då han var den som fick ut Kanye West ordentligt in i hiphop-scenen. Låter iofs rätt rimligt.
•pave paradise•
lhabia X1 Du verkar vara väldigt insatt på vad som är och inte är hiphop. Räknar du Markolioo som hiphop? (om inte varför?) . Då han rappar som adam,kaney osv osv..
fuckin haters överallt.. men fakk allsång på skansen dock!
JohnJohansson112: Förklara vad hiphop är enligt dig först så jag får se om det är värt att diskutera eller inte.
•pave paradise•
Ihabia: om du anser att adam tensta är hiphop då får du nog titulera markolio i samma fack, säger sig självt om du tänker till.
Själv så anser jag att markolioo är lika mycket hiphop som adam tensta. Om man kan räkna adams electronic beats som hiphop, då borde man kunde räkna markolioos pop beats som hiphop. Eller har det med engelska och svenska att göra?, eller kanske vad som sägs på "rappen" Bättre att säga Thats my cool , än att säga "sommar och sol.?
Det där förklarade vad du INTE tycker är hiphop. Jag bad om den direkta motsatsen till vad du förklarade..
•pave paradise•
läs igen så ser du att jag förklarar på bästa sätt vad jag anser är hiphop:).. Jo att markolioo och adam ska ligga på samma "hiphop" shanger(ingen aning hur de stavas "gener"??)
Och inom dom 4a elementen så snackar vi självklart endast Rap (inom hiphop) :)
Kass förklaring, riktigt kass. Och ta inte illa upp men det är så konservativt att jag mår illa av bara tanken, egentligen. Men tack för svaret.
•pave paradise•
Det är ju självklart att markoolio är på samma genre som tensta, inget som skiljer dem åt på nåt håll.
Mörten: vem lyssnar du på som du anser dig vara hip hop då? ta det i gb palla förstöra tråden mer..
20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen? -jo, tycker mitt nick säger det ganska bra.
Akta er. Dem rappar i denna låten, dvs är detta hiphop?
Länk till YouTube Jag tänker rösta på tensta då han faktiskt var den bästa på allsång i år. Bara tråkiga artister ju.
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Shit, så här börjar det alltid! Är det någon mer än jag som tror att snart kommer frågan, Är hiphop död?
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
allsång på skansen , vart fan är svensk hiphop på väg någonstans egentligen?
JONIS REST IN POWER
Redaktionen
2008-08-07 17:48
lhabia X1 tills dess kan du skriva i trådar om band/artister du faktiskt gillar. Ser inte alls vad meningen är med att skriva massa skit om artister du inte gillar, känns rätt lönlöst faktiskt. ska man bara skriva om sånt man tycker om.. det kommer bli ett toppen forum..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com http://www.danielmeyer.se
Det roliga är att 99% av dom som skriver fuck adam tensta red hans kuk så jävla mycket tills han fick lite fame.. Hur orkar man vara så jävla negativ och klaga hela jävla tiden? Var glad att "hiphop" får synas i svensk media även fast den kanske har influenser från house.. Sannolikheten att den hiphopen ni gillar osv kommer få synas i svensk media är nog inte speciellt stor när alla är så fucking bakåtsträvande och bara klagar på allt som syns.. Varför ens bry sig om man inte gillar det?.. let it be..
det finns en chat! missa inte den...
370HSSV: Band och artister skrev jag. Inte att man skulle hålla sig borta när det handlar om allt annat. Varför? Jo, för att när det kommer till musik är "äääh han är jävla sell-out mammaknullarhora" en rätt vanligt förekommande kommentar.
•pave paradise•
Hopplöst vad folk är trångsynta... Adam förtjänar sin fame enligt mig. Bara för att han inte har ett gangsterbeat gör det honom inte till en usel rappare. Bra lyric och budskap i de flesta låtarna.
http://www.myspace.com/LARKIEPRODUCTIONS http://data.fuskbugg.se/skalman01/Dejv.rar - Mina freebeats
dejv P23 Det är hiphop, men så fort media fick tag i honnom sålde han sin själv och öppna arslet för alla skivkontrakt osv osv han kör bara det media vill ha! banging on the system är t.ex en tung hiphop låt med tensta
Börjar nästan tro att Mörten inte fick en signerad skiva av Adam under en av alla signering som hölls under året.
•pave paradise•
Mörten Det där är mer rap än vad tesnta har i sina låtar, tensta är mer åt pop/dance hållet.
Okej Cocaine, svara mig, är Looptroop hiphop?
Bangin on the system är som du sa hiphop men My Cool o.s.v. är trotsallt way more hiphop än
http://youtube.com/v/mhgMEyfb2BE &
http://youtube.com/v/BhAO3gtqI2A . De har liksom Adam Tensta förändrat sitt sound men de blir inte alls lika flamade. Hur fan ska svensk hiphop utvecklas & bli bättre om folk blir mördade av hela svenska hiphopscenen så fort de inte är underground längre, ändrar sitt sound lite och tar "lite för mycket plats". För fan, rätt åt er, sitt där och ruttna till er 5000e repeat av "Jag sköt Palme".
http://www.myspace.com/LARKIEPRODUCTIONS http://data.fuskbugg.se/skalman01/Dejv.rar - Mina freebeats
ja skiter i looptroop lyssnar inte på dom och utalar mig inte ang dem, men adam testa's nya "stil" är inte hiphop, end of story och tycker man det borde man tänka igen vad hiphop verkligen är
Vad är hiphop? Ingen förklarar ju vad de tycker ÄR hiphop utan påpekar bara vad de INTE tycker är hiphop.
•pave paradise•
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
lhabia X1 Alltså du är riktigt trög. Förklara gärna för oss själv vad hiphop är, så vi förstår dig. Du som verkar kunna vad hiphop är och inte är .. Vi andra säger att ADAMS musik INTE kan räknas som hiphop EFTERSOM man inte räknar MARKOLIOOS musik som HIPHOP hänger du med?????.. Adam = Electronik/Dance Beat´s (Enligt dig hiphop) (ANTAR JAG) Marco = Pop Beat´s (Enligt dig EJ hiphop) (ANTAR JAG). Jag anser att RAP(inom dom 4a elementen inom hiphop) INTE är ADAM EFTERSOM INTE markolioo får hamna där han med. DOCK OM han får vara med i hiphop facket så borde dom flesta som rappar vara hiphop. Eller enligt dig kanske man måste vara svart för att anses som hiphop?, eller kanske ha baggy kläder? eller kanske viffta med handen på något speciellt sätt?, eller kanske tilltala en helt annan slags publik. Men nu till den STORA SKAKEN. MARKOLIOOS FANS = ADAM TENSTAS FANS :D Otroligt va? Jag kanske har helt fel när jag påstår detta om dig. Men förklara gärna i sånt fall:)