I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Adam Tensta tillbaka i tiden(fråga)

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-07-24 21:51

Adam Tensta tillbaka i tiden(fråga)

Tjena! Är en senare stor fan av Adam/RMH's musik och har börjat gräva mer och mer på slutet av det stora intresset skull. Och destå mer ja gräver så inser ja vad efter jag är över det tidigare som gjorts/hänt osv. Även läst en del äldre info om Adam samt jobb runt RMH och blir bara mer insvept i hur mycket ja diggar deras arbete. Men som sagt har även en del gjort mig insnurrad som tex. Adam's tidigare Album "my revolution" nedan, släppt 2005. Som ja inte märkt av tack vare min mera smak för amerikansk hiphop

tracklist:

1. Intro 1:48
2. Down 4:19
3. Tomorrow (featuring Cami and Sha) 4:15
4. Pressure (featuring Henok) 3:01
5. Ya Heer that 4:02
6. Simple Man 3:01
7. This Could Have Been A Lovesong 3:35
8. Son of (featuring Campus Click) 3:19
9. Long Distance (featuring Jacqueline) 4:53
10. Way Home 3:35
11. Absolute Truth (featuring Scoop) 3:25
12. Fire 2:01
13. I Say Thank You 1:18
14. Come Close (featuring AB) (bonus track) 3:46

Men då kmr min fråga, vart ifrån kommer låtarna

- black cloud
- I want more
- 1,2 step

...som ja lyckades få hem från nätet och som stog vara ifrån albumet "my revolution" ..men som ja sedan insåg vara fel. Finns det då mer material med honom elr var det mest strölåtar/singlar dom ja nyss nämde ovan?

Iaf så lyckades ja inte hitta skivan online tills vidare utan värkar måsta köpa den efterssom den var fet och sjukt olik albumet "it's a tensta thing" på så många områden.

aja försöker mest få grepp om det hela och undrar om någon kan ge mig lite mer kött på benen

/stor fan av RMH!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-24 21:53
Som jag förstod så var det mindre elektronisk hiphop då eller hur?
Får ta och leta upp den
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-25 09:43
Detta album drogs väll in, då den inte sålde speciellt bra och dom tyckte adam borde få mer respons för de han gjorde än va han fick vi den tiden..

Men under 2005 var Cami det stora namnet i RMH och dom försökte sattsa på han, så adam var en nr 2 kille vid den tiden, då gick de som det fick.
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.

2008-07-25 11:51
Albumet ska först ha sålts ut och sedan drogs det in.

1,2 step, I want more och black cloud kommer, om jag minns rätt, alla från Respect My Hustles mixtapes. Sen finns det en massa mer låtar som flyter omkring med ADM som han hette då. Come close ska finnas i Whoa arkivet samt någon låt till...

2008-07-25 12:05
2005-09-01 Cami, Adm & Roro - Love Me

Respect My Hustle är namnet på ett av Sveriges just nu hårdast arbetande skivbolag. Med flertalet mixtapes i bagaget släpper dom i veckan sitt efterlängtade album, som kommer att finnas tillgängligt bland annat via cdon och recordnet. Låten “Love Me” är hämtad från just detta släpp och den framförs av Cami, Adm & Roro. Låten är producerad av Tysmack.

http://veckansmp3.whoa.nu/cami_adm_roro-love_me-whoa.nu.mp3

(av nån anledning kan jag inte göra en länkning)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-07-25 17:23
Jag måste ha den där skivan.. hur fan ska jag få tag åp den?

2008-07-25 18:07
Adam kallade sig ju dessutom för ADM på den tiden...
http://www.myspace.com/DjAkilles

2008-07-26 01:10

Sjukt fett album(my revolution) än en gång och yep har läst den informationen ovan som skrivits om bla Adm/Cami & RMH.

Men tack Maestro för informationen ang dom 3spåren och dess historia ;)

Men tycker helt klart att Adams(Adm's) flow redan då var högt och bevisande på ett helt gäng sköna beats. Och känns skönt att blanda dåvarande stil/budskap med nuvarande för och få en mer insikt i hans flow egenskaper, helhet som rappare samt vad han är kapabel till. Det nya soundet är dock både bra och kanske lite synd då man kanske nu inte få höra några nya låtar i stil med den äldre plattan.

Men anyway så är äldre platta ett måste även fast den då slutade sälja.
Och blir halvt irriterad när man hör han sj säga att "it's tensta thing" är en debut platta. Ungefär som att bara för att den tidigare fick ett sämre slut så anses den inte vara nått nämnbart album i hans karriär fast den hade 13spår osv.

/holla