I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Thomas Rusiak - Legends of the Fall

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-07-01 19:08

Thomas Rusiak - Legends of the Fall

Tja, hörde precis den här låten: Länk till http://youtube.com/v/LH3PyHjkv0s

Sjukt fet är den ju, vilket alla med öron kan höra. Men var och när är den ifrån? Inte med på någon av hans skivor och inte från Made to Measure heller.

Någon som vet något?

Everybody's got something to hide except for me and my monkey!

2008-07-01 20:04
http://www.discogs.com/release/533900 allt jag hittade, ;S
((MAAD))
Hangaround

2008-07-01 20:07
12a..suckers på b-sidan.

2008-07-01 22:02
Suckers är nog en av dom bästa svenska rap-låtarna...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-05 21:21
Jag blir helt starstruck när jag träffar honom. En av världens bästa.
Glenn?
Producent

2008-07-05 21:38
Fin musik, grym låt. Om någon har den som mp3:a; Holla!
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2008-07-05 21:55
Både "Suckers" och "Legends Of The Fall" är helt tidlösa, samt hela "Made To Measure"...

Finns nog ingen i Sverige som matchar Rusiaks nivå när han var som bäst. Genius!
Bitches Ain't Shit

2008-07-05 22:44
@savve - sant.. kul att du valde ordet starstruck - en låt också med rusiak och spotrunners
Allt jag ville var att få tag på lite Trocadero...

2008-07-05 22:53
suckers 12an med legends of the falls på b-sidan är bästa 12 som någonsin har släppts i sverige, lätt...

Producent

2008-07-06 01:52
^Kan stämma
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2008-07-06 03:16
Ja, det är bara att hålla med. Svensk hip hop var riktigt jäkla bra på den tiden. Nu är det inte många som håller, men det är klart amerikansk hip hop är inte heller så jäkla bra alla gånger nuförtiden. Det släpps bra grejer, men folk borde tänka lite innan de slänger ur sig något. Självinsikt saknas.
Skivgrävarns pöjk! Alltid med smutsiga fingrar!

2008-07-06 13:30
Ah fan va han tvungen o flippa ur på dne där rockabilly grejjen, känns som vi kan ha missat en otroligt grym skiva på nått sätt...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-26 06:36
Ah fan va han tvungen o flippa ur på dne där rockabilly grejjen, känns som vi kan ha missat en otroligt grym skiva på nått sätt...

Ähh både Magic Villa och In the sun var två tungviktar album. Om du inte gillade dom då så tycker jag att du ska ge dem en ny chans. Och jag kan inte riktigt bestämma mig för vilken del av hans karriär jag gillar mest. Om det är dagarna med Sherlock eller det nerpundande rock soundet i In The Sun.

Det senaste jag hört från Rusiak är något pop-rock stuk:
Länk till http://www.myspace.com/rusiakwentzel
Jag gillar "In The Street", den är astung.

P.S. Någon som har några låtar av Doughnut$$? Första bandet han rappa i, skulle va intressant att höra.

2008-07-26 11:53
vafan...det där har jag missat helt. skön musik!
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental