Beef mellan D6AA - MBMA
Fan, minns inte jag helt fel, eller hade inte dom en beef för ett bra jävla tag sen? Har även för mig som släppte 2-3 dissar mot varandra? Någon som vet om det finns att få tag på? På ett lagligt sett ? Eller är jag helt ute och cyklar? :) Kanske inte hänt ett piss
be the change
Dyker väl upp nån tråd per år om saken, så det borde finnas i forumet :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Har sökt. (dock bara i Svensk hiphop) Hitta bara nå bullshit mellan PSTQ/ hamish.. Hjälp mig? :)
be the change
Hitta nånting litet nu om MBMA vs T.R? Var fronda och inblandade där oxå? Vilka låtar släpptes mot varandra osv?! Help a poor man out! 10-6, not over :)
be the change
Citerar hela mitt inlägg från en tidigare tråd:
Ja, Leo har dragit rader som uppfattats som dissar till d6aa, nåt som resulterat i bl.a. låten "Fråndish" (från just fronda, överraskande nog) som finns i Whoas MP3-arkiv. Orsaken till att det ses som att d6aa har "snott" MBMA:s stil är att MBMA var först, bäst och fullast med att köra så pass avancerade texter med överdrivet våldsinnehåll på svenska. På Hamish-fronten så säger legenderna att han ändrade stil totalt (d.v.s. gick över till avancerade textkonstruktioner) efter att han och några från MBMA varit i studion ihop. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
MBMA vs. T.R? Menar du inte Fronda vs. T.R? :) 10-4, over...
Haha, så kanske det var. Eller så var det nån som hade skrivit fel.. Jag vet inte! Men tack för utdraget. Finns det några mer låtar än just den dissen? Kan man få tag på låtar med Leo nånstans lagligt? Har missat den killen helt & hållet inom svensk hiphop, fråga mig inte hur ..
be the change
Fronda vs T.R(öris) finns 4 låtar tror jag. Jävligt sköna, speciellt sista när Fronda överaskande nog äger totalt. Vet inte vart man kan få tag på dem nuförtiden bara.
mbma är ju så jävla mycket bättre än D6aa så det är löjligt,men jag tror inte det finns några låtar där hela D6aa är med och dissar hela mbma och vice versa
har jag fel när jag säger att antingen pst eller ågren säger nåt typ "dom sex som är dina idoler är lika dumma som du" typ, kommer inte ihåg raden alls bara det där med dina sex idoler och något nedlåtande :D men kan ha drömt eller inbillat mig.
ämde är nästan 100% säker på att pst lagt en sån rad
Jackvegas..back to porrigt.se istället..du har no clue om detta..
peacefegga Varför tror du han frågar för? För att han redan vet allt och bara vill att det ska gå ett eko genom hela whoa? Eller för att du ska få skriva något viktigt i tråden, i stil med det du skrev? Det finns ju fragment av beef i olika låtar (som det står), men bara T.R vs. Fronda och Pst/Q vs. Hamish är "officiellt", med hela låtar tillägnade varandra osv. Däremot snackar ju Ågren om hans beef med Fronda i en intervju (ngt med Stockholms Most Blunted, orkar inte kolla upp mer), vilket antyder att det varit mer. Battles?
Anenkefali : ja skojja, om du inte fattade det...
Ah. Tack för alla svar. Speciellt Anek. Sitter nån på låtarna är det bara att hojta, ( om dom har getts ut lagligt vill säga) Annars får jag sitta och vänta på ett mystiskt meddelande!
be the change
Har för mig att "En varning till Judas" av Pst från Seven Deadly Samurais of Stocktown mixtapet är en diss till D6AA.
Så sant som det är sagt min hjärna är sågspån/ min indkomstkälla rimblok, penna och tågrån/ Chords
nitram13 Trodde jag med, men det var till nån Hamish :)
be the change
http://www.myspace.com/hamishkd
Käp släppte väl en disslåt till Ågren för ett par år sedan? Vad var det den hette nu igen?
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
petar på något dött hette den har för mig att det inte va någon höjdare
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
kaos Ganska logiskt när en rappare som Ken försöker stå upp mot en rappare som Ågren. No offence...
har Käp - Petar på nåt dött så om nån vill ha kan dom holla i pm
ladda upp på filedropper.com
Däremot snackar ju Ågren om hans beef med Fronda i en intervju (ngt med Stockholms Most Blunted, orkar inte kolla upp mer) Finns intervjun i mk3 format eller på internet nånstans?
skulle va kul att höra..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
D6aa släppte faktiskt en officell diss till MBMA för länge länge sen... I dom gamla MBMA låtarna finns det flera hintar om dissar till d6aa. Om ni lyssnar på låten hallå med sedlighetsroteln kommer ni höra en av dom tyngsta dissarna.... För övrigt hävdade väll D6aa att MBMA "baitade" dom och skapade sig ett namn på det för att det var rätt mycket känslor när dom påstod det... Hinner inte skriva mer, men men...
Hon checkar in mig från andra sidan baren. Du checkar in dig och uppdaterar status raden.
Lägg gärna upp Käp-Petar På Nått Dött. Det var ett tag sen jag hörde den.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Här har ni intervjun med organism12 från vibes46.com han snackar lite om beefen med fronda & nån av killarna i snook och mycket annat! http://www.speedyshare.com/249321703.html
Bland annat kan ju alla tres mellanverser i Det var vi hela tiden uppfattas som d6aa-dissar.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Lyricist
2008-06-21 13:21
Var finns fråndish låten ?
There shouldent be no war between humanity. Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen
Lyricist
2008-06-21 13:25
sökt igenom Mp3 arkivet men inte hittat den
There shouldent be no war between humanity. Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen
Jag har nog alla från Beffen mellan T.R å Fronda.
No you!
Zadik P19 Finns as långt ner!
No you!
har för mig att dessa rader är riktade till d6aa leo att ni är pimps & players är fortfarande bara fiktivt era brudar är fortfarande fula som mitt liv ni är bara små lama noviser snea för att era farsor säljer smink & kramar poliser pst/q dessa avundsjuka valpar, vill va lite sjuka medans vi har rader som brukar slå dej på skalpen tills kraniet mjuknar så jag avstår från att träna så länge rappare kommer från sitt bolag med skavsår på knäna d6aa hade väll nån låt som hette pimps och players eller nått sånt.
MTMTX
måste bara säga att käp suger
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
Pst i hallå
Jag låter det vara osagt vem som har lama texter Har pyjamasfester, å vems brud som har adamsäpple Ni apar efter oss, men åt helvete med era stilbyten Jag får lämna varje inspelning med tre jävla bilbyten Finns massor av hintar lite överallt i gamla låtar bara å leta så hittar du lite smått och gott...
Hon checkar in mig från andra sidan baren. Du checkar in dig och uppdaterar status raden.
Please. är det nån som vet vad beatet heter i inledningen på Org12-intervjun, det spelas ju nåt beat i bakgrunden. Ursäkta för OT, men har letat som fan.
-supR P19 Tack så mycket för att du la up den big up!
Oj herregud va käps diss suger pungsvett, haha hade organismen svarat hade käp varit muntligt dödad. hahaha
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
haha de sämsta är ju ändå när han säger "och låt nån annan välja dina beats om du nånsin vill sälja skit" haha när Petar på skivan innehåller så jävla tunga beats.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
I låten Ungdumshälsan av gruppen med samma namn säger även ÖrisHalvitalienare med automatvapen, ciao fitta!! Låter ju som en diss mot Frondish som tydligen ska va half italian.. Aja, just sayin : )
Careface..
Fattar inte riktigt raden av Pst "jag får lämna varje inspelning med tre jävla bilbyten " Att han skulle va kändis?
Careface..
bilbyten.. såna man gör när man har rånat en bank typ? eller är jag helt ute och cyklar?
Användaren är inte inloggad Spree P18 För att dom följer efter honom och snattar hans stil? ^^
be the change
petar på något dött är så patetisk synd att Ågren inte svara
nej det vore synd om han tog sig tid att svara på den skiten
MORD & INGA VISOR - http://www.zshare.net/download/63239056c60018d8/
OT Ingen som har Tr-Fronda låtarna o skulle kunna dela med sig?
Hiccory har 2 av T.Rs låtar http://www.speedyshare.com/411141569.html nån som har frondas?
Tack dest, frågat om det förrut, länge sen man hörde...
Kanske lite off topic, men hälften av er som vill ha låtar verkar ju ha laddat hem dem förut - varör sparar ni inte grejerna? 10-4, over...