I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sökes: Hundreadz, Sherlock, Split Personality, Sublime PH, Supersci, m.fl.

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-05-07 02:01

Sökes: Hundreadz, Sherlock, Split Personality, Sublime PH, Supersci, m.fl.

Tjena hej.

Söker efter låtar/skivor/tapes/whatever med alla ovanstående.. lite olika årtal och placeringar i Sverige men det är detta jag är ute efter :)

Tänkte be om tips till allt möjligt.. myspacesidor, skivor på nån nätbutik, osv.
Men i första hand så vill jag då köpa upp mig på bra grejer då.

Söker helt enkelt efter kvalitativ svensk hiphop på engelska.
Är framför allt ute efter Hundreadz (Chapee n Chess) och en specifik låt med SP tror jag det var, som jag tyvärr inte har en aning om vad den kan heta men...

Allt är av intresse iaf! Tipsa på! :)

(Gärna info om vad som hänt grupperna och de olika medlemmerna... hade någon av ovanstående velat skriva i tråden hade ju det varit guld så klart! :)

"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2008-05-07 10:17
Förlåt att jag blir lite offtopic men fan vad det har kommit många trådar på sista tiden om rappare från "sidewalk headliners-eran". Kan det va så att folk börjar tröttna på dagens svenska hip hop?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-07 11:50
Split Personality & Sublime PH hittar du många låtar med på BLaO samlingarna. dessa bör finnas hos välsorterade skivhandlare (de är iof rätt gamla nu)

Split Personality har släppt en 12" singel, finns på Blenda

en eller båda är även med på "Diggin In The Swedish Underground: Från Dröm Till Verklighet" och på Mi Casa Productions - Ten Deadly Gladiators CDn som släpptes av PayPerBag Records

de har säkert med spår på fler skivor jag missat då jag bara tog infon ur huvudet, kan kanske kolla igenom min samling senare och återkomma med (eventuellt) fler tips på var det finns låtar med dessa herrar

Superci kan du lyssna på/köpa äldre grejer av (dock bara som mp3) på www.klicktrack.com
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-07 12:58
Funkenteller
Vet jag inget om... Men jag har inte börjat tröttna på det, jag har aldrig gillat det.
Artister som Lazee och liknande får mig att må illa.

Fiyah
Jo, jag har haft samlingsskivorna, men, ja.. har haft som sagt.
De börjar ju bli gamla som sagt, har inte sett dom själv i nån butik men.. nån som har det?

Tack för tipsen iaf! Ska kolla upp det!
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2008-05-07 13:07
Kontrast:

tror begangnat är bästa sättet tyvärr.

2008-05-07 18:28

Sherlock har lagt av men deras två 12:or kan köpas här:

http://www.klicktrack.com/klicktrack/search?q=sherlock

Här kan du köpas alla Supersci's släpp på mp3 också:

http://www.klicktrack.com/klicktrack/search?q=supersci

Vill du ha Sherlocks material på cd elelr vinyl så är det att söka begagnat som gäller.

Superscis grejer (cd, vinyl, kläder) säljs på deras sida, adressen dit är - http://www.flyphonic.com/supersci/

2008-05-07 21:32
Kontrast P23
Ja, men det var ju det jag menade. Att folk börjar tröttna på den nya vågen och söker sig till det gamla. För det här är typ tredje tråden jag sett om svensk "old school" senaste månaden typ.

2008-05-08 02:23

2008-05-08 19:37
Split Personality finns på face book heter Brian Jerome Tendo gör fortfarande musik.
Sublime PH - Flyttade tillbaka till new york, och jag har ingen aning om vad han gör idag