Ismen - Inget kan bli skönt nog
Vad tycker ni om skivan? Första gångerna jag lyssnade på den blev jag besviken. Då lät det ogenomarbetat och ganska dåligt faktiskt. Men nu när jag lyssnat mycket på den tycker jag den är skitfet. Tycker ingen låt är dålig, förutom introt och rökpausen, men vissa är bättre än andra. Beng som en snut är min favorit. Tycker den är riktigt skön rakt igenom. I vissa låtar använder dom lite för "barnsliga" ord, och det drar ner betyget lite. Diggar stilen, de flesta låtarna är riktigt sköna och det är bra kvalité på skiten. 1 - Underkänd 2 - Godkänd 3 - Bra 4 - Mycket bra 5 - Över förväntan Intro - 1 Phuck u - 4 Vita stolen 4 Alla älskar en död man - 4 Dr majk is back in town - 2,5 Ställ er upp - 4 Jag ska - 3 Freak - 3,5 Inget kan bli skönt nog - 2,5 Rökpaus - 1 Beng som en snut - 5 Visa hur du flowar - 3,5 Schyssta bananer - 3,5 Fet skit - 3 Overkligheten - 4 3,23. Skivan är alltså bra, enligt mig då. Skriv vad ni tycker.
VI ÄR ÖVERALLT! Dubbeln 2lax9!
Intro - (fyller väl sin fuktion som intro, inget man ger betyg på kanske)
Phuck u - 3.5
Vita stolen 4
Alla älskar en död man - 4.5
Dr majk is back in town - 3.5 (sönderlyssnad dock)
Ställ er upp - 3.5
Jag ska - 4
Freak - 4
Inget kan bli skönt nog - 3
Rökpaus - 2
Beng som en snut - 5 (Heli dödar den)
Visa hur du flowar - 5
Schyssta bananer - 3.5
Fet skit - 2
Overkligheten - 3.5
Totalt betyg typ 4.5. riktigt, riktigt bra platta.
Gillar den som fan jag med! Men vissa låtar är sämre som sagt. "Dr Majk is back in town" tycker jag är helt klart sämst iaf, känns som de har försökt att locka en lite yngre folkgrupp.. Enligt mig är det en jävla fjortislåt. Ett annat minus är alla svordomar, visst tycker jag det är kul att de svär hejvilt men ibland känns det som de försökt pressa in svordomar bara ändå. Favoritspår: Overkligheten, Beng som en snut och Jag ska.
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
Hehe, kul att ni tycker till om skivan. Det kanske blir lite mycket svordomar, men det är så vi pratar så vad ska man göra. Keep on pump the skit! Holler!
Sopsäck Serenad
Riktigt fet platta, blev överraskad som fan! Favoriterna hitills är "Beng som en snut" och "Visa hur du flowar"!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sober Det är mest Micke som använder lite mycket kiss och bajs enligt mig, haha. Jag tycker det kan vara kul, men i vissa låtar passar det inte in liksom. Svordommar ser jag inget fel i, då uttrycker man ju något, eller vad man ska säga. Men allt om prutt, bajs och sånt tycker jag blir lite löjligt. Men skivan är fet, köpte eran, Afasi och Filthys och Looptroops ungefär samtidigt, och jag har lyssnat mest på eran, så det är väl ganska bra betyg ;)
Pallar inte sitta och bedöma låt efter låt för tillfället , men skivan var dock fet ! hehe , som sakt börjar bli uttjatat med kiss bajs osv... men plattan får endå ett såkallat " 3.5 betyg " helt okej debutskiva bigup (Y) ! :D Bästa spåren är beng som en snut visa hur du flowar phuck u och Ställ er upp
Keep it up boys ! pz
coolt att folk diggar visa hur du flowar, otippat... pumpa records baby!
www.mofetajerre.se
Tack alla som diggar plattan, det värmer! Riispekt
WWW.ISMEN.NU
galen platta helt fantastisk
Beng som en snut säger jag bara! maaadness
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Intro - Phuck u - 4 Vita stolen 4 Alla älskar en död man - 4 Dr majk is back in town - 5 Ställ er upp - 4 Jag ska - 4 Freak - 5 Inget kan bli skönt nog - 2,5 Rökpaus - 1 Beng som en snut - 5 Visa hur du flowar - 5 Schyssta bananer - 4 Fet skit - 4 Overkligheten - 4
www.RekFoto.se
Freak är skönaste låten på plattan dr majk är ju en låt som jag diggar mycket. ställ er upp är skön. småland , jkpg ;D beng som en snu är tung. visa hur du flowar gillar jag pga attityden i den. alla äskar en död man diggar jag bara för att storyn är bra. wöö
www.RekFoto.se
Jag vart lite missnöjd, känns som att det i princip bara är skryt genom hela skivan, dock fanns det en hel del roliga rader. Skönaste är nog Beng som en snut. Men vart lite besviken efter all denna väntan! Men propps iaf, skivan får väl 3/5
http://biggedy-b.blogspot.com
har lyssnat igenom plattan nu å måste bara säga att heli är grymt tight.. I övrigt så tycker jag att plattan är ganska ojämn. och vissa låtar är riktigt dåliga medans det imellan åt låter riktigt bra. Hade ni skalat ner till en EP så hade det förmodligen blivit mer kvalitét...
De här killarna är ju riktiga rockstars. Jag menar, har man inte råd att slänga ut tv:n genom hotellfönstret så är det klart man tar sängkläderna i alla fall.
http://www.dagbladet.se/artikel.php?id=387723&avdelning_1=105&avdelning_2=0&Noje.jpg
skriv kort, helst inte alls
hahahahahahahahaha,,,,En ung kvinnlig gäst som klagade fick sedan flera hårda sparkar riktade mot sin dörr.
"Hiphopbandet Ismen försökte leva upp till rockstjärnemyten" :D Att placeras i avdelningen "You say tomato...": Arrangören : "De var omogna och oprofessionella."Ismen : "konserten var lyckad!" :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Läste det i lokalblaskan för nån dag sen. Keepin it real.
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift
hhahahaha.. vilken jävla artikel. och vilken fjant arrangör.
www.RekFoto.se
Varför är arrangören fjant? För att Ismen inte kunde uppföra sig eller för att han tyckte det var oproffsigt av dem? 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Lexicon P20 är väl bra mycket fjantigare av Ismen att bete sig som ungar på ett hotell utan att bry sig om resten av gästerna?
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
ääähh vad fan när man festar så festar man och då spårar det ut ibland, big deal.. palla sitta helt tysta.. därför e han en fjant som klagar.
www.RekFoto.se
hahahaha oj! vilka halabaloo det blev av det där. jag minns inget om sängkläder? Säger väl kanske det mesta iofs.
introt är ju början på andra låten och det är väl bara uppdelat för att den inte ska ha så jävla seg start så ni bör bedöma första och andra låten ihop!
http://yofosho.mine.nu
så jävla löjligt
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
Haha ni är rockstars! We dont give a fuck-Ismen!
Dom som var på spelningen vet ju hur det egentligen var. Ni andra kan ju tro vad ni vill. Alla vet ju att media alltid droppar korrekt fakta. Tack till alla som öste på spelningen! Grym publik i Sundsvall! Holler.
Sopsäck Serenad
Klippet verkade riktigt riktigt fett, hoppas man får chansen att se er i närheten av strängnäs någon gång. Media trappar alltid upp saker, liksom, dom e ju We Dont Give A Fuck Ismen, vad förväntar sej folk egentligen. ska köpa skivan så fort jag får några kronor över!
Så puttinuttigt.. MEN DET ÄR FEEEEEL!
kan ni lägga upp texten till Visa hur du flowar
Konse''
1 - Usch... 2 - Nja... 3 - Bra 4 - En av de bättre låtarna på skivan 5 - Ismen at it's finest! Intro - Phuck u - 5 Vita stolen - 2,5 Alla älskar en död man - 3 Dr majk is back in town - 4 Ställ er upp - 3,5 Jag ska - 5 Freak - 2 Inget kan bli skönt nog - 3 Rökpaus Beng som en snut - 5 Visa hur du flowar - 4 Schyssta bananer - 2 Fet skit - 2 Overkligheten - 5
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Blev väldigt missnöjd första gången jag lyssnade.. Men sen när jag pumpat och pumpat nu så är jag fan rätt nöjd, låter cleant.. Hade låten Vita stolen sen innan, tyckte den var RUSKIGT kass.. Men nu är den faan kanon.. Kör på, kör eran stil.. Skit i hatare!
be the change
Den får en trea om jag betygsätter den med hjärnan och en femma när jag betygsätter den med hjärtat!
Bara så ni vet, så är eran dröm lika med våran verklighet. -someone´s gonna die tonight.
Och med hjärtat ska det ske! Fan vad fint!
WWW.ISMEN.NU
Riktigt fet platta! :) fastnade direkt !
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat
Fyfan vad bra skivan är! Jag kan erkänna att jag fick tag på den på ett annat sätt än att köpa den men jag tvekar inte att köpa denna skiva så fort jag får lön! Det är sällan jag köper skivor men denna vill jag fan ha i handen! Beng som en snut!
Intro - Phuck u - 4 Vita stolen - 3.5 Alla älskar en död man - 3 Dr majk is back in town - 3 Ställ er upp - 4 Jag ska - 5 Freak - 4 Inget kan bli skönt nog - 3 Rökpaus - Beng som en snut - 5 Visa hur du flowar - 5 Schyssta bananer - 3 Fet skit - 3 Overkligheten - 5 Skivan var fet, har nog lyssnat på "visa hur du flowar" uppemot 50 gånger iaf. 1. Visa hur du flowar 2. Beng som en snut 3. Jag ska
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
HAHA asså dom är så jävla grymma och beng som som en snut är fucking guld
http://famousbefore.tumblr.com
jag förhansboka skivan för tre månardes sen och jag har inte fått den än jag har betala och allt
Redaktionschef
2008-07-22 23:17
Ta kontakt med dom istället för att skriva i en tråd på whoa då? :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
aa har skrivit till dom inte fått nå svar
Intro - inte direkt något jag sätter betyg på. Phuck u - 4 Vita stolen 5 (sjukt kul, blev förälskad i den när jag va beng ^^ ) Alla älskar en död man - 4.5 (grym text) Dr majk is back in town - 3 Ställ er upp - 3.5 Jag ska - 3 Freak - 4 Inget kan bli skönt nog - 3 Rökpaus - fail. Beng som en snut - 5 (underbar) Visa hur du flowar - 4.5 Schyssta bananer - 3 Fet skit - 3.5 Overkligheten - 4.5 (skön text) grym skiva overall! good job
1 - Underkänd 2 - Godkänd 3 - Bra 4 - Mycket bra 5 - Över förväntan Phuck u - 2 Vita stolen - 3.5 Alla älskar en död man - 4 Dr majk is back in town - 3 Ställ er upp - 3 Jag ska -5 Freak - 5 Inget kan bli skönt nog - 2.5 Beng som en snut - 2.5 Visa hur du flowar - 3.5 Schyssta bananer - 3 Fet skit -3 Overkligheten - 4
denna plattan var ju rätt rolig ett tag, men seriöst? vad är texterna? punchlines hela tiden mestadels om knark, tar inte lång tid innan man tröttnar på sånt, sober var en bättre textförfattare förut innan han var med i ismen (eller innan denna skivan.) hade säkert diggats grymt när jag var 15, men knark är inte så jävla coolt längre..
Redaktionschef
2008-08-21 22:37
hahahahaa fan vad skönt klipp!
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Lite mkt snack om knark, men diggar två låtar hårt: Alla älskar en död man - 5 Freak - 5 De är riktigt bra låtar, resten är fortfarande roligt men kommer nog bli uttjötat snart.. Men visst fanns det ett par riktigt sköna punchlines som man lade på minnet ;)
JimmyMorfin P20: hahaha!
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx