I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sidewalk Headliners Del 2?

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-04-13 15:32

Sidewalk Headliners Del 2?

Läste just en Majestics Flow blogg där han berättade om Sidewalk Headliners eran och det fick mig att minnas hur mycket promotion det igentligen gjordes för den plattan som han själv beskriver i bloggen.

Det fanns Sidewalk Headliners t-shirt som många dudes gick runt i, Sidewalk headliners nyckelband, slipmats, stickers o.s.v Tänker man efter nu är det en grymm promotion. Varför görs det inte igen? Jag tror att det skulle behövas ännu en Sidealk Headliners era som får fler att lyssna på svensk hip-hop på svenska eller engelska.

Vi har ju massa grymma artister kvar och vissa har ju slutat men kunde inte t.ex Sherlock samlas ihop och göra en ny låt likaså Growin Pains (Vet inte om dom har slutat eller inte) m.fl

Ett sådant projekt kanske låter omöjligt nu för tiden vad vet jag men erkänn att ett sådant projekt skulle lyfta dagens svenska hip-hop igen.

Vad är era åsikter funderingar kring detta?