I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fråga. Loop Troop på svenska

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-04-05 14:02

Fråga. Loop Troop på svenska

Botaniska vet jag om.
Men det är en annan låt jag har för mig att Loop Troop gjort, med liknande stil.
Typ Barn Av Vår Tid-stilen månne?

2008-04-05 14:10
Dom har ju gjort en egen version av just "Barn av vår tid".
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2008-04-05 16:16
Sen har vi ju alla Sedlighetsroteln-låtarna med bara Loop Troop-medlemmar, som "Sen kväll med Schlook (Fortfarande en av dom låttitlarna som får mig att skratta högt, flera år efter den släpptes)."

Vad var det för snack om att Loop Troop skulle släppa en dubbelskiva iår, med hälften på engelska och hälften på svenska?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-05 16:22
Aggro P23

Vart släpptes "Sen kväll med Schlook"? Vilken skiva?
I tego arcana dei!
Redaktionen

2008-04-05 16:37
Aggro P23, låter intressant, dock ingenting jag har hört talas om.

däremot släpper LTR platta nu vid månadsskiftet och promoe ska väl droppa en platta på svenska. du kanske har blandat ihop det lr så är det jag som är dåligt informerad? :)
niggaz want me to rhyme? $3,99!

2008-04-05 16:37
diZZySWE
Svaret finner du här.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-05 18:44
Barn av vår tid var det ja. hade det på känn.

tack för alla svar.

2008-04-05 19:00
Sen kväll med schlook var väll med på timbukls första platta oxå

2008-04-05 22:38
nej var den inte!
Producent

2008-04-06 13:01
diZZySWE P17

den är på Ring Snuten! Ep'n

Lyricist

2008-04-06 15:06
det är ju inte lätt att få tag på dom där låtarna, hade dom förut men vettefan vart jag gjort av dom =(
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2008-04-06 15:11
finns ju några låtar till på svenska (förutom Sedlighetsrotelns 2 EPs och tidigare nämnda) dels finns Jag Sköt Palme (med PST/Q) och sen har ju Looptroopen lagt ett stort antal gästverser på svenska på olika artisters skivor.

finns säkert fler låtar släppta under namnet Looptroop på svenska också

2008-04-06 15:12
Ring Snuten EP finns nog fortfarande att ladda ner gratis på jujurecords.com Släpp Fångarna Loss är nog svårare att få tag på därimot

2008-04-06 17:38
^^ Vinyl --> --> mp3

2008-04-06 22:12
Haha, nån som hört den där Låten "Looptroop Va' Här"?

2008-04-06 22:31
Sedlighetsroteln är ju basically Truppen på svenska bara att MBMA + Timbuken lägger några verser .

2008-04-07 09:29
Jag skjöt palme! Fan hur gammal börjar man bli igentligen. Har looptroop gjort något mer än botaniska på svenska...

trodde det var ring snuten ep som var svår att få tag i, inte släpp fångarna loss. Den släpptes i bra mycket mer ex än först nämnda
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2008-04-07 09:42
ROfeman:

jo men låtarna på ring snuten finns på andra släpp (en version av timbuktus första album) och som mp3or på jujurecords.com (fanns där iaf). på vinyl är den svårare att få tag på.

2008-04-07 14:44
promoe har gästat massor på svenska, axplock:
noname ft. promoe - ingen som hör dig
svenska akademien ft. promoe - varning
afasi & filthy ft. promoe - benen på ryggen
lasse fabel ft. promoe - för feta män har äventyret ingen lockelse
lasse fabel ft. promoe - det luktar fuffens
timbuktu ft. promoe - hjälp dä brinner
timbuktu ft. promoe - fruktansvärld

supreme på i alla fall två timbuklåtar. för länge sen och tack för sist.

dessutom alla tre på samtliga sedlighetsrotelnlåtar:

ring snuten
sen kväll med schlook
sedlighetsroteln
looptroop va här
hallå
samhällets fiende
släpp fångarna loss, det är vår
bröd och skådespel

2008-04-07 15:09
Sen är supreme med på PSTQ fullängdare Vi mot röset tror jag låten heter. Looptroop har väl för fan släppt tapes på svenska har dom inte det? När jag var ung så var det typ 50/50 som släpptes. Typ året innan modernday city symphonie (stavning jag vet) som förövrigt är den bästa svenska skivan NÅGONSIN. Jävlar vad bra den är. Hårda texter och så äckligt bra beats
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2008-04-07 16:03
Någon måste väl ha sagt det, men "Här ligger ett hund begravet".
I tego arcana dei!