Petters psykos
I låten "logiskt" lägger Petter raderna "saknar röka gräs, ba en liten gås/ jag hade nog torskat på droger om jag inte fått en psykos" Min fråga är, vad för psykos är det snubben har fått? Någon som vet nått?
If ur hip the ur hop, and if ur hop then ur hip
hahaha va han säger väll att han hade fått en psykos om han fortsatt med droger
Levande Kungar
Mm stämmer om man ska tro hans ord. Så tidigt som 93 har jag för mig att det var också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
PCP är en av det billigaste och farligaste drogerna i USA. Du kan bli schizofren.
Rapparen Big Lurch (haha, kommer alltid på tal om när det kommer till PCP) åt upp sin tjejs lungor pga att han trodde att det var demoner i henne. Polisen hittade han naken och blodig på gatan.
PCP tar bort spärren ur musklerna när man röker på det, så man blir svinstark. Vilken spärr? Jo, alla människor har en muskelspärr i armarna, den försvinner i de tillfällen då t.ex din mamma ligger under en bil, då kan du nästan ta bort bilen själv, så stark blir man.
När du är hög på PCP så kan du vara hög i flera dagar efter du har rökt det. PCP Kallas även "Angel Dust"
Videos på folk som är påverkade av PCP:
BIG LURCH:
Fan, hittar inte en video där en hög snubbe slår sönder ett staket med ett slag, fanns förut på youtub.
Big Lurch fick livstidsfängelse. Gråter nog varje dag för att han gjorde misstaget.
Jo, hade det på tanke att jag skulle skriva det, glömde visst bort. Man får en kraftig adrenalin. On topic: Så var det PCP som Petter rökte när han under 90-talet var i New York. Han sa det i en intervju i Aftonbladet...
sjuk anledning att sluta röka weed i så fall, som att det skulle ha nåt samband..
pcp är dödsknark bokstavligen
" sjuk anledning att sluta röka weed i så fall, som att det skulle ha nåt samband.. pcp är dödsknark bokstavligen" psyket påverkas... jag flippade på svamp en gång va fakkad ett halvår, tro mig jag skulle inte röka eller ta nått nu om ja så fick en miljon finns inget om e värt risken
www.myspace.com/spydaprod largemoney ent.
Spyder att psyket är ju självklart. men efter det halvåret som du var fuckad så återställer man ju sig? att tänka "jävlar vad flippad jag blev när jag rökte PCP, nu kan jag aldrig mer dricka en bärs" är ju bara ologiskt. shrooms och blaze i ditt fall då. det är ju ungefär som att säga att man ska sluta äta fisk bara för man drabbades av en allergisk reaktion när man åt ett päron.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Spyder du skulle tagit en till tripp så hade du hittat lösningen..hippiesnack visst..men iband så funkar det..;) skämt åsido jag har också fuckat ur på psykedelier men alltid vart medveten om att man alltid landar o att det bara är en drog som spökar i skallen..o mår man dåligt under en tripp så finns det oftast en logisk orsak till det. minns en gång när jag fick blodsockerfall under en syratripp o fick för mej att något i skallen var paj för alltid..efter en stund kom vi på att det nog var ett blodsockerfall så det var bara att gilla läget o ligga o flumma på soffan. petters "psykos" var nog bara en snetändning pga att han antagligen inte visste att det var pcp han fick i sej.. hade nog också blivit skraj o fuckat ur om jag fick i mej en substans som jag inte var beredd på eller ens vill testa.
man testar nog pcp när man ser att folk klarar sig bra.. jävligt att man blir så sjukt elak själv liksom
Producent
2008-01-19 03:15
om han fick pcp så förstår jag att han inte vill röka pcp mer. nasty shit. men att han skulle fått psykos eller att någon annan skulle fått psykos på ganja är rent och skär bogus.
Level 8 Studio - www.level8studio.se Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
jag skulle nog testa pcp under rätt förutsättningar. har iofs inte utforskat dissociativa hallucinogener speciellt mycket men det kan nog vara intressant om man vet vad man ger sej in på.
Moderator
2008-01-19 10:57
Jag undrar vem som fastställde att Petter fick en psykos, för det är inte direkt någonting han som lekman kan diagnosticera. Förmodligen var det bara så att han blev pcphög och då trodde att det var en psykos.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Jag flippade ur totalt på DXM en gång och trodde jag skulle dö o allt det där. Men vafan, att sluta äta mat för att man inte gillar ärtsoppa tänker jag inte göra :) If you know what I mean.
Ha, alla har väl snedtrippat någon gång?
nej
Har någon videon på Dmx när han är i inspelningsstudion och rappar på Pcp och bara står och fuckar ur helt?
-
Rhetoric P22 , nja snacka inte om saker du inte vet nått om.. jag blir fortfarande yr i huvudet när jag går ut och det exempelvis är mycket folk på stan. när stresströskeln i hjärnan sänks flippar man lättare ur, och har man mått piss ett halvår efter en tripp med panikångest och skit som följder så vill man nog inte köra nått mer och ta risken igen, eftersom risken att det går åt helvete är mycket större nu än då.. och lets face it.. så jävla coolt och bra är de inte så de e värt att sabba en del av sitt liv.. även om många tycker att dom e skitballa för att dom tar sina verklighetsflykter
Dissociativer är en tråkig cirkus.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Spyder P25 borde du inte sluta dricka öl också då? eller det kanske är en gammal presbild du har...
du får givetvis göra precis som du vill, men jag tycker det verkar ologiskt att sluta röka gräs för att man är rädd att man ska flippa ur. det kommer liksom aldrig någonsin hända.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
danet P23 jag har också fuckat ur på psykedelier men alltid vart medveten om att man alltid landar o att det bara är en drog som spökar i skallen då har du aldrig flippat ur ordentligt med andra ord. det är väl klart att en snetripp inte är så överjävlig så länge man är medveten om att den är ett direkt resultat av drogen du tagit. när jag sneade ordentligt på svamp så åkte ju tidsbegreppet ut genom fönstret ganska direkt. låg och kallsvettades och kastades ner i ett djupt mörker gång på gång och försökte samtidigt som jag "föll" pussla ihop vad som hade lett fram till den här händelsen men problemet var bara att jag inte kunde sortera ihop ordningen av dagens händelser. till slut visste jag inte vem jag var eller huruvida jag existerade, då är det lite för svårt att tänka "det är bara en drog". att jag hade tagit en drog var något som försvann ur huvudet på mig ganska snabbt :)
Om man är rädd för att flippa ur är det definitivt större chans att göra det än om man inte är rädd för att flippa ur :)
nej
Jag skulle hemskt gärna se lite siffror/forskning på det här med "muskelspärren" aka Hulken syndromet..
handlar det verkligen om någon form av spärr? är det inte troligare att det har att göra med regleringen av adrenalintillförseln till musklerna?
Han kan mkt väl ha fått en psykos! Men inte en pcp-psykos, hasch-psykos eller vad fan folk nu kallar det. För sånt finns inte. DÄREMOT så kan rökat UTLÖSA en psykos som har legat och väntat sedan långt innan.
rhetoric.. vad vet du.. människor har olika dopamin system i hjärnan.. jag har haft konstitutionell ångestsyndrom i 3 månader nu tar medecinen risperdal som hindrar psykoser mm,, ångesten är över och allt det där,, men jag har så fruktansvärt ont i rygge(spänningar).. helt otroligt.. känns som slutet,, iaf.. skulle jag ta några droger nu så skulle det vara "döden" för mig.. så spyder ska absolut hålla sig ifrån drogerna..
Vila I Frid Tony Snow
Producent
2008-01-19 20:04
faktumet att vissa personer är lite psykist labila innan dom använder stimulatia är ju en faktor för "snedtripp"
Level 8 Studio - www.level8studio.se Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
Rhetoric * "efter det halvåret som du var fuckad så återställer man ju sig? " -Någonting som går sönder blir sällan exakt som det var innan. Det är bara Nietzsches übermench som blir starkare av det som inte dödar honom. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
danet P23 , tror du att du kan bemästra sånt så har du väldigt höga tankar om dig själv, rätt som det är så slås en del av hjärnan där minnen, assosiationer och sånt sitter av och då är allt ditt vetande (vad nu det skulle vara) inte så mycket värt längre.
ter-g2 X0 , jag fick också sådär när jag fick risperdal, pröva gå till en gubbe som drar ut kotorna åt dig ganska ofta. Sen skulle jag varna dig för att vara i solen när du tar risperdal för du får fuckad hud, står inte i fass av någon underlig anledning men om du googlar lite på ämnet så står det.
jag skulle iaf inte tips någon att ta psykadelia om de inte vill riskera att rasera stora delar eller hela sitt liv pga. psykoser.
stackars big lurch ... i sverige hade han nog varit ute i samhället redan vid det här laget.
det jag skriver är ju lite offtopic, men anser att allt som fanns att säga i ursprungsfrågan är som redan sagt så.
hate my dress code Gucci this, Fendi that, what you expect hoe?
Det har inte med dopamin att göra. Det har med hormonen noradrenalin och adrenalin som produceras i binjurarna. Det är det som gör att du kan lyfta bilar och liknande. Det skjuts ut rätt mängd hela tiden i vardagen. T ex när du idrottar så skjuts rätt mängd ut. När du tar PCP så sätts den funktionen ur spel och det spottar ut adrenalin. Ungefär som om du har en tumör där som stör regleringen av ämnena. Det var också någon som pratade om ångest och depression. Jag tycker att det verkar konstigt att skriva ut risperdal som i första hand ska vara för att behandla schizofreni och psykoser. Du borde ha fått något som hjälper din serotoninhalt att balansera sig. Nu kan ni googla hur mycket ni vill och motbevisa mig. Gör gärna det, jag behöver mer kunskaper till mina medicinstudier.
"Skulle väl åka dit som en inbrottstjuv /<br> som bara vips dyker upp som en tillbakaspolad simhoppsbrud /"<br>
Nån som vet vart musikvideon Texay boy (Big Lurch) finns att kolla på, den som är med i repotaget om honom.
hahaha PCP is one hell of a drug. Hade gärna testat det om jag inte var drogfri.
http://www.myspace.com/deadlykanha
jag vill läsa steve-os bok PCP Saved My Life.
iLLh P23 , risperdal används också vid mano-depression.
Har för mig att steve-o också sneade som fan på PCP, var det så?
Shit! jag blir rädd bara jag läser om det... men är det verkligen sant att man får omänniskliga krafter kan man säga? alltså man blir sjukt mkt starkare än man är normalt tex, om jag kan ta 70kg så kan jag ta typ 150 ? låter konstigt
jävla pundare... haha
En psykos skapas inte av en drog.. En psykos ligger latent i kroppen o triggas ibland av droger.. Det kan vara sprit, weed, syra osv men även en stor o jobbig förändring i livet tex ett dödsfall eller ett break-up osv.. PCP e något av det farligaste men man måste skilja på psykos o snetändning.. Big Lurch e grym (inte för det där dubbel-mordet som han fick double-life för.. Back to back:)) utan för sina plattor.. Saarvi
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
nick: you told your sister that you smoked fuckin' PCP?steve-o: fuck yeah!nick: why'd you do that?steve-o: because i'm a great guy.
"Big Lurch (born Antron Singleton c. 1975, in Fort Worth, TX ) is a rap artist currently serving a life sentence for murdering 21 year old female acquaintance Tynisha Ysais and eating parts of her body in April 2002 while under the influence of PCP . "
Står inget om dubbelmord på wiki iaf? Vem mördade han mer?
"Apparently, Big Lurch killed his girlfriend and ate part of her in an attempt to cultivate a gangsta image for himself as was encouraged by his record label "Tha Row" owned by the infamous Suge Knight."
Då vet man...
Iko... Det sista där e ju helt taget ur luften o en direkt lögn... Suge hade INGET med det att göra o Lurch va redan jävligt gangsta innan han käkade en bruds lunga.. Wiki har ingen koll..
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
http://8bm.com/diatribes/volume02/005/093.htm är adressen där det andra citatet är hämtat från, det första från wikipedia ...
T2dafuckin P61 , håller med dig...
hur kan då petter säga i tidning att han aldrig har tagit någon drog? :/ hmm...
Kung i undre världen
ikolito P25 Ja, men då ska det vara inslag av psykos. och man behandlar då endast manoperioden.
Risperdal är ett tungt, gammalt beprövat läkemedel och jag tycker att det är konstigt att man väljer det som monoterapi till att behandla en depression med.
Om det nu inte finns psykos eller schizofreni med i bilden.
Läs själv.
Risperdal "Schizofreniformt syndrom. Akuta och kroniska schizofrena psykoser. Underhållsbehandling till patienter som visat initial klinisk respons. Behandling med Risperdal är indicerat för behandling av uttalade psykotiska symptom och aggressivitet hos patienter med demens och hos vilka sådana störningar kan leda till patientlidande, potentiell fara för patienten eller risk för självskada. Behandling av akuta maniska episoder i samband med bipolär sjukdom. Allvarliga utagerande beteendestörningar såsom uppförandestörning och trotssyndrom enligt DSM IV hos barn, ungdomar och vuxna med psykiska utvecklingsstörningar (mental retardation). Allvarliga beteendestörningar hos barn och ungdomar med autism." - Fass Helt off topic kanske men jag ville bara lämna ett avtryck.
"Skulle väl åka dit som en inbrottstjuv /<br> som bara vips dyker upp som en tillbakaspolad simhoppsbrud /"<br>
Men det är ju trots allt behandlade läkare som svarar för valet av läkemedel.
ikolito P25 > i klippet ovanför så säger dom ju något om att han gick berserkargång på tjejen och hennes pojkvän, alltså enligt den källan så var det inte hans flickvän..
"livet är en stor bajskorv som man tvingas ta en tugga av varje dag!" -mifune //Öpir
Pcp jag tror det är en ursäkt, petter rökte en spliff men fick panikångest, punkt slut hehe
rethoric, alkohol och röka påverkar hjärnan på olika sätt.. hallucinogener är de ja flippa på och antagligen kommer flippa på igen om jag skulle få i mig det, mina bakfyllor har blivit mycket värre men nu går de rätt bra, jag va inte full på ett halvår efter de hände heller.. de tar tid med hjärnproblem.. o de suger så sjukt jävla hårt
ja, jo... men så vitt jag vet är cb inte en hallucinogen. varför skulle du flippa om du rökte en spliff menar du?