I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Felhörningar i svensk hiphop

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-01-18 13:10

Felhörningar i svensk hiphop

Felhörda låttexter är the shit. Man går omkring och sjunger med i en låt och får flera år senare reda på att det man trodde att de sjöng var helfel, och då börjar man inse att det man först hörde var helsjukt, bisarrt och totalt ur sitt sammanhang.

Okej, till saken... jag tänkte att vi kunde bjuda på varandras felhörningar från svenska hiphoplåtar (här borde finnas en hel del...). Själv tyckte jag till exempel att Petter i låten "Känn Kärlek" från plattan P rappade "Mr Bean har blivit kortare" när den riktiga textraden i själva verket är "Min stubin har blivit kortare". För övrigt kan jag inte låta bli att tycka att refrängen går "Kens kärlek... och vi är överens... jag älskar dig till döds", när den i själva verket går "Känn kärlek..." och så vidare.

Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul

2008-01-18 13:12
Oj finns massa låtar man sjungt fel!

Otast brukar det vara samma vokaler men du byter ut konsenanterna..
För du hör ba vokaler... Vilket leder till att du kommit på vokalrim :P aiijt!
Highfive anyone, anyone?

2008-01-18 16:58
"You keep Stockholm I'ma conquer the universe" i Looptroops Business and pleasure blev länge i mitt huvud "You keep Stockholm I'ma cock of the universe"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-18 17:19
Annars känns "Vi mot röset- mot varenda jävla neger" (regel, var det på riktigt) en vanlig missuppfattning? Hört det från flera håll och tja, man blev ju rätt chockad
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.

2008-01-18 18:25
haha, mot varenda jävla neger, tyckte oxå dom sa det först.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-18 20:02
haha kom ihåg jag hade fel på någon fronda låt för en massa år sen.
minns inte vilken det var men raden gick "en ängel från himlen ja det undrar man"
fast trodde den gick "en neger från himlen ja det undrar man"
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2008-01-18 20:17
haha, de där me neger trodde fan ja med först.

Sen hade ja en skön tjejkompis som alltid högt sjöng med i Petters "Så Klart", dock så tyckte hon dom sjöng "Ska vi riva hela haket? Sol-Klart!". Väntade ett tag att berätta att hon sjöng fel för de va rätt kul å lite sött=)
"No bullshit, no RnB-hooks, just raw rap"

2008-01-19 00:22
Jag undrar lite vad det är för psykos folk har om de seriöst tror att en vit rappare i Sverige skulle lägga en sån rad på en skiva utan att förvänta sig ett åtal för hets mot folkgrupp.
Eller är det bara att man hör vad man vill höra?

Själv hörde jag fel på "saxen" och "satsen" i refrängen på Kens Cutta dom - lät lite väl homoromantik tills jag hörde rätt :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-01-19 01:11
Jag undrar lite vad det är för psykos folk har om de seriöst tror att en vit rappare i Sverige skulle lägga en sån rad på en skiva utan att förvänta sig ett åtal för hets mot folkgrupp.
Eller är det bara att man hör vad man vill höra?

Jojo, kanske därför man kände sig rätt chockad också?
Jag menar, citatet från Carola på skivomslaget till albumet skulle ju passat
väldigt bra om "vår reff" hade stämt. ;)

2008-01-19 01:21
"För mycket text och för många svordomar" eller?
Hets mot folkgrupp och svordomar är inte riktigt i samma division...

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-01-19 23:08
var ju inte så jag gick omkring och trodde det en längre tid.Man hörde den 2ggr och tänkte "vafan?" för att sedan förstå att det var ängel.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2008-01-20 00:53
Mabande:
Och det tror du Carola förstår skillnaden på? ;D

2008-01-20 01:23
Hahaha!

Jag fick rätta en polare som trodde att Ruisak sjöng "I'm a headbopper yes I am"
Han blev mäkta förvånad och skamsen när han insåg misstaget