I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Promoes medverkan i Conscious Youths

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2008-01-16 11:55

Promoes medverkan i Conscious Youths

Här omdagen läste jag en intervju i finska tidningen HBL med Redrama där han nämnde ett projekt vid namn Conscious Yoths, som vore ett slags sidoprojekt som utgör en grupp bestående av han, Paleface och Promoe och några till. Främst finska rappare alltså. 

Undrar om någon har hört om det hela, eller snarare hört låtar av CY? Jag har inte ens sett Promoe nämna grejen på hemsidan eller något. Verkar vara finska rapparna som är ivrigast med det hela. Dessa har även mest att vinna på det i och med att Promoe är namnstarkast. 

Hur som helst skall de hålla konsert i Helsingfors snart också, en kväll utan Promoe och en med, som går av stapeln första februari på Nosturi. "Conscious Youths - Promoe (SWE), Paleface, Redrama, Capenape, AXL SMITH & The Neotronics" heter det. Senaste då borde det väl klarna ifall Promoe hunnit arbeta med detta över huvudtaget eller om det bara blir salig blandning låtar av de olika artisterna live.

Skulle vara intressant att höra en collabo av detta slag, även om speciellt Paleface (som gör sig live) i varje fall på skiva inte är på riktigt samma nivå som Promoe.
 
Promoe har för övrigt också uträttat samarbete med finska producenten Dj Mobster och medverkar på dennes skiva Mobmusic genom låten "Medicin" tillsammans med CapeNape. Och Dj Mobster står föga överraskande bakom skivspelarna när Redrama håller låda...
Någon som hört detta? Min nyfikenhet gör skivan attraktiv (inte minst för att Dead prez av alla jävlar också gästar).

Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com