Promoes medverkan i Conscious Youths
Här omdagen läste jag en intervju i finska tidningen HBL med Redrama där han nämnde ett projekt vid namn Conscious Yoths, som vore ett slags sidoprojekt som utgör en grupp bestående av han, Paleface och Promoe och några till. Främst finska rappare alltså. Undrar om någon har hört om det hela, eller snarare hört låtar av CY? Jag har inte ens sett Promoe nämna grejen på hemsidan eller något. Verkar vara finska rapparna som är ivrigast med det hela. Dessa har även mest att vinna på det i och med att Promoe är namnstarkast. Hur som helst skall de hålla konsert i Helsingfors snart också, en kväll utan Promoe och en med, som går av stapeln första februari på Nosturi. "Conscious Youths - Promoe (SWE), Paleface, Redrama, Capenape, AXL SMITH & The Neotronics" heter det. Senaste då borde det väl klarna ifall Promoe hunnit arbeta med detta över huvudtaget eller om det bara blir salig blandning låtar av de olika artisterna live. Skulle vara intressant att höra en collabo av detta slag, även om speciellt Paleface (som gör sig live) i varje fall på skiva inte är på riktigt samma nivå som Promoe. Promoe har för övrigt också uträttat samarbete med finska producenten Dj Mobster och medverkar på dennes skiva Mobmusic genom låten "Medicin" tillsammans med CapeNape. Och Dj Mobster står föga överraskande bakom skivspelarna när Redrama håller låda... Någon som hört detta? Min nyfikenhet gör skivan attraktiv (inte minst för att Dead prez av alla jävlar också gästar).
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
Roligt att Promoe ska släppa på Sony BMG hehehehe
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
nån som vet när Redrama släpper nytt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Låter förövrigt ganska sjysst såhär efter första lyssningen tycker jag.. lite tråkigt med 2 låtar bara än sålänge
va?
Redrama sade i en intervju att han troligtvis skall ge ut två skivor i år, en på engelska och en hör och häpna på svenska. De är båda två i princip klara, men han har skivbolagsstrul. Han sade att han kan tänka sig att till och med ge ut dem gratis om ingen annan lösning finns...
Fan va fett =D
Är folk inte mer intresserade av ett sådant här samarbete eller vad? Känns juh lite tråkigt att vi inte stödjer våra nordiska mc's bättre =/
Blir nog tyvärr lätt så när de flesta här inte har hört artisten ifråga att man helt enkelt skiter i och lyssna. Jävligt synd, för det finns mycket feta grejer runt om i norden..
va?
sjukt fet låter det på myspacen!
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
rap på finlandssvenska, fan vad fult
Det var fan fett, första låten var skönast. Ska bli intressant att höra mer alltså.
Diagnosen av svensk mentalitet är lika positiv som en aidssjuk analfabet
Skivsamlare
2008-01-25 16:21
Låter grymt! Kul som fan med ett sånt här projekt, nordiskt sådant. Intressant att Redrama är med, längesen jag hörde något med han - grym snubbe.
Yes! In Concert — For the love of music
Joh redrama är grym.. Hans nya låt på hans Myspace är fet! Längtar till hans nya skiva..
Redrama's Myspace
absolut, kan bli ett kul samarbete det där.
i get more pussy then panty!
"Känns juh lite tråkigt att vi inte stödjer våra nordiska mc's bättre =/ " vad finns det o stöda? promoe mfl behöver knappast något stöd.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
tyvärr hann det att ta slut innan jag ens fick reda på det.. det varkade ju rätt fett.. låtarna på myspacen va sjukt nice
LTR blog
stay on your hustle.
Jag gillar att han måste poängtera att han inte gillar Falck :) dres-four - Det är ju inte som att gruppen är nedlagd, utan bara att Promoe inte kommer vara en aktiv medlem. Tror nog han kommer lyckas gästa kommande släpp ganska mycket också :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Ojojoj vad fett! Tack för länken! Kommer lätt köpa skivan!
...och det är det som är så fint med whoa!
Ajjrå synd att han hoppa av..CY är jävligt feta fan.. Jag tror skivan kommer bli jävligt tung fan,med Redrama,Capenape och Paleface..Då kan det nog inte gå precis snett!
Nån mer än jag som fått tag på plattan?? Låter JÄVLIGT bra i min mening! Promoe står som medlem i bookleten, så vem vet, kanske kommer det en platta där han är med på fler än 3 låtar..
var kan man haffa skivan?
Never mind, har den på ingång ;b
Promoe skrev i något blogginlägg/guestbook på looptroops sida att han inte är med i CY för att han helt enkelt inte har så mycket tid som skulle krävas. Men han har gästat några av deras konserter i Finland 2008 trots allt. SKivan kan rekommenderas, men... är det bara jag som tycker att Promoes verser är sämre mixade än de andras?
Jag tycker även hans verser låter feta! Han står som sagt som medlem i konvolutet, så jag tror på de.. ;)
Skit bra låtar ju
Fuck mainstream and there commersial sound, bigg it up for the underground