Sociopat P19 Svensk hiphop är död för 90% av scenen e villa slyngel
----------------------------------------------------------------------------
rektum: om 90% av scenen skulle vara villa slyngel så skulle dom ha råd att köpa skivorna.. adam tensta vann, helt rätt. han kom från inget till att synas och höras överallt i år. och petters lilla huliganställning var så sjukt pinsam. hata kent? rädd för beef much? ;)
AFASI skulle vunnit. adam tensta är dålig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
adam tensta skulle inte ha vunnit tycker han inte alls förtjänade priset. tycker inte han är bra heller.. ken borde ha vuniit ingen tvekan om den saken
Sprit, vapen & knark gör den svage stark
fan vad nice! jag röstade på honom eftersom han Ä N T L I G E N tillfört nåt nytt till svensk hiphop, som ärligt talat låtit likadant sen petters första platta. och hade han inte varit ett av alternativen så hade jag lätt röstat på mange schmidt, eftersom han visat att man lätt kan köra svensk hiphop utan extrem förortsattityd och med mycket självdistans. mördarna av den svenska hiphopen är nog hiphopparna själva, det är helt otroligt hur bakåtsträvande många på whoa är!
jo de va allt rätt att adam vann iår. de va väll årets hiphopartist som han van? å han slog ju igenom i år.
----------------------------------------------------------------------------
Grattis Adam du förtjänar detta! fortsätt kriga! Jojje/ TungGung
TungGungClick.se Youtube.com/TungGungTV
Grattis Adam Tensta!!! HAr ju bott i Tensta i över ett år nu så jag antar att jag kan throw em up lite grann i alla fall! :)
"Nu har folk lyckligtvis börjat bli mer vidsynta, det är inne att tänka själv" - Örjan Andersson VD för Cheap Monday Jeans
from marcy to hollywood från tensta till globen stort grattis!
Vilken tönt Petter är. Han borde fatta att han inte kan mäta sig med KENT, verken som låtskrivare eller artist. Beter som en snorunge på första fyllan.
så skönt att någon förnyar svesnk hiphop som tensta mannen istället för varje gång jävla handla om petter o tack o lov att mange inte fick nått, ken förtjänar ju med men ja vet inte om han fick nåt kollade inte grammis galan
adam tensta var ju the shit när rmh tapet släpptes nyss. Nu när han vinner nånting och blir känd hatar alla han. så typiskt whoa...
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Props till Adam Tensta fan..
Välförtjänt o allt sånt
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
Skivsamlare
2008-01-10 11:32
Petter har väl sagt i tidigare intervjuer att han är ett fan av Kent? Så jag skulle tolka det som en "hyllning" snarare än en diss.
Yes! In Concert — For the love of music
Det va nån som sa tidigare att Organismen borde få en grammis. varför då? Jag tycker inte han ingår i den kategorin musiker. En grammis ska gå till en hit, organismen gör ju bara "balla" texter om hans funderingar och hasch. Helt klart att grabbar som Tensta eller Mange ska ha sig en grammis. Dom gör ju musik som flest människor kan tänka sig att lyssna på o gilla. Org gör musik som en klick lyssnar på. Ok!
Först Jesus, sen: Hiphop, Soul, musik!!
Jag gillar att de bittra inläggen om att alla hatar på Adam Tensta är omringade av inlägg som grattar honom till grammisen :D Om Petter gjorde en stanza mot Kent så var det klar behövligt :)SamL - Grammisgalan påstår sig vilja premiera kvalité inom svensk musikliv, inte bara listframgångar (i så fall skulle ju inte visor/klassiskt/soul/r'n'b vara med i och med att de inte är så starka på totallistan) så ditt argument funkar inte. Inte för att propagera för att Org skulle få en grammis, utan bara för att såga ditt uttalande om att det bara är en liten klick som är intresserad: han fick köra med en symfoniorkester vid invigningen av nåt musikhus i Uppsala förra året p.g.a. att han var en del av det etablerade musiklivet. D.v.s. de som skötte arrangemanget ansåg honom vara av tillräckligt allmänintresse för att paradera honom inför kultureliten ;) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
SamL P22 Han är grym, helt enkelt. På din grinn borde ju ha slagit lite större, men det är väl skit samma. Hela förra skivan skulle också ha blivit något mer, men svenskar verkar inte uppskatta bra musik. Mange ska inte ha en grammis, han ska ha en stor spark i akterområdet. Sen har ju Organismen själv sagt "Jag är för mörk för att kunna va' kommersiell, men det är lugnt, har aldrig haft nåt över för sånt som är snällt", men det är ändå åt helvete. (Jag vet att det är stavfel, talspråk you know)
Mabande P30 Konsert-och kongress var det nog, under bygget kallades det för "Musikens hus", men det ändrades tydligen. Du har helt rätt! Klicken som gillar Organismen har växt till något större :)
Slutord: Adam Tensta var värd det, punkt.
I tego arcana dei!
Vartifrån kommer allt ert hat mot Mange Schmidt? Eligt mig och många jag känner är han en av landets tyngre emcees...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
floppen - Måste bara fråga: enligt vilka kriterier kvalar han in som "tung emcee"? :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Redaktionschef
2008-01-10 14:04
Ett stort grattis till Adam Tensta! Både han och Ken förtjänade att vinna. Petters skiva var iofs också bra men den kände inte lika fräsch som nämnda tvås.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Va mange ens nominerad? Fjärde världen la jag min vote på...
adam är lätt värt det men jag förstår vad vissa tycker ang hans stil...han e en grym rappare enligt mej men han skulle kunna köra lite vassare lyrics tycker jag!
fjärde världen har väl inte presterat särskilt mycket/nyskapande? hajar inte dickrajden på organismen, hade han varit så bra hade han väl vunnit nåt. jag hajar inte heller hatet mot mange schmidt, tycker han förnyar en döende genre, bjuder på sig själv osv.
verbose- P23 Helt seriöst vad gör mange bättre än markoolio?
var det där en helt seriös fråga? men ok jag kan rada upp varför jag diggar mange schmidt. kanske upprepar det jag sagt tidigare i tråden, men här kommer det! skönt old school-flow, skön story-teller, har självdistans, man märker kärleken för hiphoppen utan att det ska vara inlindat i massa attityd osv. visst att det är trallvänligt men jag är grymt trött på folk som ska ta allt så jävla allvarligt. handlar det inte om hur fattig man är ska det handla om att man känner en snubbe som sitter inne, polaren som dog, hur deppig man är, hur mycket man röker och så vidare. älskar highwon-klicken men ogillar TLK, just av samma anledning. highwon kör en hel del förortssnack men det är sköna grabbar som inte tror sig för mycket och blir extra grymma bara därför. TLK tror jag inte att nån på riktigt lyssnat på, jag kommer ihåg när folk lyssnade på det för att de lät så jävla mobbade och INGEN kan säga nåt annat. hade de haft nån annan än dogge på micken hade det varit en annan historia, salla och masse är demonproducenter. har inte lyssnat så mycket på markoolio, faktiskt var senaste gången jag hörde en hel låt av honom den där vi drar till fjällen om man inte räknar den där remixen han e med på nu.
Old-school flow? menaru att han försöker göra en slick rick på svenska då? Bara det att han snarare låter som Just D än slick... Inte hört en låt med honom som storyteller förutom den på "Petter" o den fick han väl godkänt på... Tycker hans flow är segt, en parodi på det han själv håller på med, inga bra texter nånstans, skiter i hur creddig han ska verka för sina "covers". Markoolio är mer rolig parodi på keep it real... Huru fick in dogge är beyond me
Stort GRATTIS till Adam och dom andra i RMH!
djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //
Yes.... så jäkla kul att de vann... ja höll tummarna... och de hjälpte !! Nice jose
WWW.JOSEDGC.COM WWW.MYSPACE.COM/JOSEDGC WWW.GRIND-MUSIC.COM
ok gjorde ny tråd, här ska vi hylla/hata adam tensta och inte mange
-verbose- P23 Säkerligen, alla som är bra vinner ju saker! Behövs det priser för att bevisa att en artist är bra? Det där var ju nästan bara dumt...
I tego arcana dei!
Big up till adm och campus clicken
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
dizzy.. det jag mer ville säga var att han kanske inte är så bra i alla fall? hur många röstade på honom? var han ens nominerad? han känns mer 1999 än 2008.
-verbose- P23 Ett citat från mannen det handlar om:
"Om vi har samma villkor och samma förutsättning
hur kan den som leder ligan då kallas för föredetting?"
Tolka det hur du vill, men för mig säger det ganska mycket.
I tego arcana dei!
ja det är helt otroligt att inget skivbolag vill ha nåt med honom att göra. även om killen nu är signad så har jag inte hört nåt på radio eller sett några större affischer om honom? killen har skapat sina egna förutsättningar, han har varit i gemet i 10-15 år nånting och är kvar på samma plats som för 10 år sen? att han är en föredetting i min värld är väl inget konstigt med tanke på de förutsättningarna.
Grattis Adam! la min röst på grabben, nyskapande svensk hip-hop förfan
Give me five!
-verbose- P23 Han har utvecklats en hel del, och han var enligt mig bättre än "stjärnorna" inom hiphopsverige redan när han började.
I tego arcana dei!
En riktig besvikelse! Ken borde vunnit , inget snack om saken!
Kan bara säga... GRATTIS!
Glömde bort att Petter är bättre på lyrik än Jocke Berg, öh. not.
Om hela Organism snacket: Hade Ågren marknadsförts bättre i MEDIA så hade han definitvt kommit längre med Petar på döda saker.. plattan. Mange kan ta sin tuggummi hiphop och lämna etern så jag slipper höra han på dagarna. Han tappade allt när han slutade göra covers.
Hade tyckt att det var lika bra om Ken hade vunnit, men bara för att han är Ken och har haft sina motgångar. Han har INTE gjort årets hiphop-platta.
fcuk spleling
Moderator
2008-01-10 20:39
http://www.stureplan.se/frame.php?main=http://blogg.stureplan.se/katrin/ citerat från Katrin Schulmans blogg.
"Petters tal!
Det var synd att Petter inte fick den där jävla grammisen igår. Jag såg fram emot att se han läsa talet som Alex skrev åt honom he he…
Han fick en massa röster av er så det var grymt jobbat!
Här får ni läsa talet:
Det är en stor ära att ta emot det här priset. Jag står ensam på scen och det är lite missvisande, för jag är bara resultatet av mina inspirationskällor. Ända sedan jag köpte min första Minidisc-spelare mot slutet av 90-talet så har jag inspirerats av andra människors toner, takter och beats. Jag vill skicka mina fetaste shoutouts till dessa musikaliska inspirationskällor. De är:
Will Smith.
Koolio.
Midi Maxi Efti
Skee-Lo.
Treble and base
Turbo B
Kriss Kross
Och framför allt, killarna som faktiskt fick mig att börja med den här skiten - Marky mark and the funky bunch.
Tack också till min publik - vi ses på Laroy!"
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
http://www.youtube.com/tvjakan
Club E18
riktigt pinsamt att han vann
Street savvy
"Om hela Organism snacket: Hade Ågren marknadsförts bättre i MEDIA så hade han definitvt kommit längre med Petar på döda saker.. plattan."
Nej det tror jag tyvärr inte, Den plattan kan vara den bästa svenska hiphopskivan någonsin men den hade aldrig slagit igenom. Den var för mörk och djup. Alla som skriver i den här tråden tycker säkert i stort sätt samma som mig. Men övriga 9 miljoner i Sverige tycker nog inte det.
När det kommer till texter är det ingen som kommer upp i samma klass som Ågren och Afasi. Men nu är ju det inte allt. Jag menar Adam Tensta skulle kunna säga precis vad som helst i "My Cool" låten och folk hade diggat den iaf. Det är ju musiken som bär upp 80 % av den låten, tycker jag.
Det har länge varit Timbuk, Petter och Snook som varit svensk hiphop i media. Nu kanske också Adam Tensta hamnar i det facket, men jag tror tyvärr det kommer bli lite one hit wonder över honom hos allmänheten. Han är en grym rappare missförstå mig inte, men om han inte levererar något mer i stil som They wanna know och My cool kommer han försvinna från populärradion om man säger så.
Ken kommer heller aldrig vinna något pris. För i folks ögon är han fortfarande den som uppmanade att man skulle våldta prinsessan för 10 år sen typ!
Menige-E P20 Återigen citerar jag Ågren själv:
"Jag är för mörk för att kunna vara kommersiell
men det är lugnt, har aldrig haft nått över för sånt som e snällt"
Du har fullständigt rätt i hela meddelandet, men jag blir ändå bitter över att inte hela Sverige ser det jag ser, den här mannen (Organismen)
kan sin sak!
I tego arcana dei!
Grejen är ju den att Org 12 är idag så stor han kan bli i Sverige. Om han vill fortsätta med det han gör idag asså. Det har det också varit i 10 år, antingen har det varit för mycket våld, eller för djupt och mörkt eller för mycket hasch. Inget av detta görs till någon listetta. Men så tror jag inte att varken han själv eller någon som gillar honom vill att han ska göra musik för någon toplista. Det finns det andra som gör.
Mabande: jag tror tyvärr man måste upskatta hiphop för att förstå Mange Schmits storhet. Menige-E: "Det är ju musiken som bär upp 80 % av den låten, tycker jag." Ja det var ju en jävla tur eftersom det är just musik vi sysslar med. Emcees without a voice should write a book. Och angående ni som tycker Adam Tensta gör "technorap" och allt vad ni kallar det. Har ni lyssnat på skivan? Det är typ 3-4 låtar med renodlade housebeats, resten är "vanliga" hiphopbeats med soulsång och iofs ganska mycket fluddriga tranceljud. They Wanna Know och My Cool bygger på electrohouse. Electron var väldigt nära besläktad med hiphopen på 80-talet som ni säkert vet. House är en förlängning på disco. Disco har hiphopartister samplat genom alla år och många "äkta" djs på 70-talet har loopat discobreaks. Det är sjukt hur en genre som bygger på att man blandar alla möjliga genres leder till så enkelspårigt tänk. Om det inte räcker för att övertyga er vill jag påminna er om att Grammispriset Adam Tensta fick avsedde "årets soul/hip-hop/dans" så även om det hade varit renodlad hiphouse eller house så hade den kunnat vinna. Om det nu är så hemskt att Adam Tensta vann, är ni inte i eld och låger för att en poptechnogrupp som Familjen vart nominerade? Själv tycker jag nog att The Field borde vunnit egentligen.