Promoes nej till medverkan på Ta Det Lugnt Rmx
Läste i senaste numret av Kingsize att Promoe tydligen var tillfrågad om att medverka på Ta Det Lugnt (Kändisremixen), men tackade nej med anledning av att han fortfarande var sur över att Ken var med på Hiphop-bönder för nio år sedan... läste i ngn annan intervju med Ken (kommer ej ihåg vilken tyvärr) att det var chill mellan honom och Looptroop numera, och i ljuset av det kan ju Promoes nej tack verka lite konstigt... kanske ville han bara inte synas tillsammans med kommersiella artister (Promoe är väl iofs också kommersiell i den bemärkelsen att han vill kränga plattor, men ni hajar vad jag menar...) som Schmidt och Markoolio... Hade faktiskt varit grymt att få höra Promoe på samma låt som Ken, mest för att det hade kullkastat folks uppfattning om svensk hiphop och vilka artister som kan samarbeta med vilka... men det lär väl förbli en utopi.
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
Men vafan, om Promoe säger att det inte är lugnt så är det väl så det ligger till. Ken kan ju knappast tala för Promoe. Hade omständigheterna varit annorlunda så tror jag nog att Ken skulle vara den kommersiella rapparen som Promoe faktisk hade jobbat med om han var tvungen att välja.
Redline!
Så Promoe sa att han tackade nej för att han var sur eller var det nån som hade skrivit att han gjorde det?
Vad har Ken gjort för att squasha "beefen"? Vad fan Hiphopbönder var väl typ helt oprovocerad och jävligt elak, var inte grejen bara att Stockholmsrapparna typ störde sig på att Looptroop och co inte var real nog? Jag kan ha fått allt om bakfoten men om det var så som jag hade för mig så fattar jag inte varför Ken squashade beefen. Så flummigt att gå och ändra sig
Lyssnade inte på svensk hiphop för 9 år sedan så vet inte vad "Hiphop-bönder" och den shiter är/var..men palla sitta o va lack på en människa i 9 år, var det ngt jätte allvarligt eller hehe?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
På något Intro säger Ken att han va med på dissen bara för att Looptroop hade snott ett beat av Big Fred.
HampaaH, låna, köp eller sno ett ex. av "Mikrofonkåt" av Fredrik Strage har för mig det står endel i den om detta. Om inte så är det annan värd läsning.
"Horungarna Looptroop jag äter Kashal-Tee's Tar Promoe i hans skägg och trycker ner han på en spis" Ken i
Hiphopbönder .
Beat the odds like an abusive freak show owner
Hiphopbönder (börjar vid 01:11min)
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Jag tycker det låter rätt lustigt att Promoe tackat nej för en sådan sak. Är det här ett citat av Promoe eller är det någon annan som säger det? På tal om Ta Det Lugnt Kändisremix så är ju fan Markoolio bättre än Timbuk på den. Mange Schmidt är lika katastrofal som vanligt också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha Markoolio är övergrym i den låten! Hade hans flow bara var lite bättre så hade han varit bäst i den låten :D Är det bara jag, eller låter det som Sam-E spottar några bars i sista versen?
At the gates of Eternity...
Producent
2008-01-09 00:53
Har det aldrig slagit er att Promoe kanske helt enkelt inte hade tid/lust? fan tare lungt..
Level 8 Studio - www.level8studio.se Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
Det här landar under who-gives-a-fuck-kategorin.
vad heter låten i introt till hiphopbönder?
palla ken med sina kassa låtar han bara måste göra tusen remixer på..va mkt bättre 8årsen
Yo,i got a slight problem
ken ring...palla ken ring! som Topdawg sa..han va bra förut nu e han ett skämt
softa hårt
Qnivqast du menar ..
"Horungarna Looptroop jag äter Kashal-Tee's Tar Promoe i hans skägg och trycker ner han på en SPIK"
han säger väl ändå: horungarna looptroop, gör er till kashal-tee's tar promoe i hans skägg och trycker ner han på en SPIS
jag har svårt att tro att promoe är bitter så här 9 år senare. tror snarare det är så att han inte ville medverka på en låt med markoolio och mange schmidt... och jag förstår honom. att gästa adam tensta - där gick gränsen för promoe.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
jag frågade i en annan tråd häromdagen.. vem har proddat Hiphopbönder??
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Asså, hiphopbönder är rätt fet fan.. Var ett tag sen jag såg videon..
Rhetoric & Unrealistic - Tvivlar på att Promoe visste namnet på alla som skulle vara med. Enligt Ken så höll han Markoolio hemlig tills allt var inspelat, plus att Timbuk tydligen trodde att han skulle vara på samma remix som de amerikanska grabbarna ett tag. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Som någon sa, kan handla om tid och lust... Promoe släpper en skiva med looptroop (rockrs) och sin solo skiva i år, så han kanske inte hade tid... Hehe, varför trodde Timbuktu att han skulle det?
Hon checkar in mig från andra sidan baren. Du checkar in dig och uppdaterar status raden.
I nån intervju med Ken så sa han att många av de medverkande trodde det bara skulle bli en remix (lite p.g.a. att Ken inte sagt att det skulle bli tre stycken). 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
BC99 P24 Jo, det är sam-e men tror de är inklippt från en låt med bara Ken och sam-e.
Men ken har ju nämnt Promoe och looptroop i flera låtar än Hip hop Bönder . Är det ingen som har hört Svennen kommer med joel. joel, tar andra vägen, trött på Promoe, Looptroop o fjärde världen.. (Don't take it physically man, take it verbally, I'm casualty kid, I think you heard me) Sug kuk, smaka balle, du får en örfil, håller i dej, du får en silver hit,
Och i "Dissen" rappar Ken ju om att han ska skicka Looptroop till sina "bröder på kåken" och låta dom sätta på Looptroop bakifrån..Jag tror inte att Ken gillar Promoe och Looptroop överdrivet mycket:)
Var väl mest bråk mellan Kashal-T och nån Infinite Mass-snubbe, om jag minns rätt? Sen ville Big Fred slänga in Looptroop också för de hade snott nåt beat av honom eller nåt i den stilen. Är väl även killarna i Infinite Mass som proddat, för den som undrade. Petter sa förlåt efter nåt år och gjorde Topp Doggz tillsammans med Looptroop på Redlineskivan. Rätta gärna, nåt år sedan jag läste Mikrofonkåt. : )
right on.
Det var förövrigt över mail som Ken hade frågat, och som Promoe hade tackat nej.
right on.
hiphop bönder måste ju ändå vara den bästa collaben i svensk hiphop historia. inte många låtar man ser så många sköna rappare i :> Beatet och budskapet är ju klockrent haha! Big Fred lägger den så jävla bra.
hiphop bönder är nog den pinsammaste låten i svensk hiphop-historia någonsin.
nejnej, du är skönare
promoe och looptroop äger ju hela jävla högen endå
PODS YUM GOON4S LK EASTLAND FRIA DREGL FTP FTS FTW
Det började väll med att Kashal-tee dissade infinite mass litegrann. Tyckte att dom hade sålt sig och inte längre gjorde riktigt hiphop. Då teamade typ hela sthlm-eliten upp kring infinite mass o gjorde en disslåt. Varför dom dissade Looptroop tror jag hade att göra med att Lootroop använde sig av samma loop som Thomas Rusiak använde i "Suckers". alltså att looptroop ska ha bajtat av honom. Inte helt på det klara med denna sista uppgift dock. Ngn får gärna fylla i. Det va ju faktiskt väldigt länge sen nu :) Ett tips kan dock vara att lyssna på Frottés (dala-gruppen) version av "hiphopbönder". Där dom rappar om hur stolta dom är att va bönder. rätt så bra vill jag minnas, eller så tyckte jag att den va bra för 9 år sen. Fridens
Först Jesus, sen: Hiphop, Soul, musik!!
Vem fan vill va med på samma låt som ken? punkt.
Jockish @ B-vik
Uppenbarligen ett antal pers, annars skulle ju inte remixerna blivit av ;) 10-4, over...
"That's why a lot of people don't seem to like me in Stockholm But that's cool, I go for Japan and Germany Australia, the whole world is what's concerning me Not your petty bull about who did and said what first You keep Stockholm I'ma conquer the universe " Är detta ett svar från Promoe/Looptroop till dessa killar? Texten är från Business & Pleasure!
http://blogg.streetsofgothenburg.se/
Rhetoric P22 : Vad är det för fel att Promoe feata Adam Tensta? Tensta var ju förband åt Promoe förr om jag inte minns helt fel..
Kannan: så jävla rätt!
Give me five!
i get more pussy then panty!
Beatet som både Rusiak och Tech-Nichs (den större halvan av StreetLevel) som proddade Promoe använde samma sampling samtidigt. Faktum är att det var samma kille som sålde skivan till båda två och visade dem breaket. Varken Tech-Nich eller Rusiak kände till varandras låt tills de kom ut. Men att nån skulle ha "bajtat" är skitsnack. Jag tror bara Stockholmarna kände att vafan gör alla jävla bönder (icke-stockholmare) i hiphop-sverige plötsligt? Och istället för att snacka med mig och LoopTroop så började de dissa.... Det är förlåtet för länge sen, i varje fall från min sida. Sen var det visst snack om "Hiphop-bönder 2" för att Big Fred hade använt samma sampling som LoopTroop körde över på Redline-samlingen. Men det var ju Salla som producerade den, så det blev väl aldrig något riktigt beef... Egentligen är det helt sjukt att det är snack om det här fortfarande....... *** Jaja, sväng förbi bloggen: http://blog.myspace.com/kashaltee
BCE P29 att folk fortfarande snackar om det kan ju bero på att man inte fått några riktiga svar tidigare på vad det hela handlade om.
Nej det beror på bristen på feta beffs... Ta tag i köttyxan nu
jag gillar promoes svar på hiphopbönder i buissness and pleasureI don't feel the pressure I just rock, rock on That's why a lot of people don't seem to like me in Stockholm But that's cool, I go for Japan and Germany Australia, the whole world is what's concerning me Not your petty bull about who did and said what first You keep Stockholm I'ma conquer the universe
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
BCE Alltså, jag trodde beefen var för att du hade dissat Infinite Mass för deras video? /Eksem, river upp gammal ost
Jag tycker hela det här är sååå störtlöjligt, men det är nog bara för att jag aldrig fattat meningen med Beef, först hoppar han på han helt oprovocerat sen är promoe sur 9år efter? Är inte det löjligt
Jontelito Säger hiphop bönder måste ju ändå vara den bästa collaben i svensk hiphop historia. inte många låtar man ser så många sköna rappare i :> Beatet och budskapet är ju klockrent haha! Big Fred lägger den så jävla bra. Det är skönt att du också ser djupet i låten... En av dom sämsta dissarna jag hört iaf...
Hon checkar in mig från andra sidan baren. Du checkar in dig och uppdaterar status raden.
Promoe sålde väl mer av sin singel med samma beat ungefär än vad Rusiak gjorde vilket fick han att bli mer upprörd? LoopTroop garvarde bara åt dessa dissar och sket i o svara.
Altså stod det i intervjun att Promoe fortfarande var sur över hiphopbönder, eller kom Unrealistic själv fram till den slutsatsen? Riktigt löjligt om han fortfarande surar över det. Och ang folk som säger "varför skulle Promoe göra en låt med Ken?". Om man jämför Kens och Looptroops/Promoes släpp på senare år så borde Promoe vara hedrad att Ken ger honom chansen. MDCS är fortfarande mitt svenska favoritalbum, men sen dess har har de bara blivit sämre samtidigt som Ken har lyft sig som fan i mina ögon..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Altså stod det i intervjun att Promoe fortfarande var sur över hiphopbönder, eller kom Unrealistic själv fram till den slutsatsen? Riktigt löjligt om han fortfarande surar över det. Yep, det står så i intervjun... Promoe har dock inte gett sin syn på saken.
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
Unrealistic Haha, läser du själv vad du skriver eller? Promoe är sur på Ken, men han har inte gett sin syn på saken