I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Griniga Gamla Gubbar

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2007-12-12 15:36

Griniga Gamla Gubbar

Alla som tycker att flerstaviga rim är väldigt viktiga och som tror att svensk hiphop började med Petter kan väl glömma det här, men jag har just köpt Griniga Gamla Gubbar-plattan med visst darr på handen och har hunnit lyssna igenom den ett par gånger nu. Den kom väl för ett par år sedan och sågades vid fotknölarna så jag har låtit bli att skaffa den, det är ju inget roligt att se gamla hjältar falla.

Men den är inte alls oäven. Lite Just D-light och inte riktigt lika bra men ändå helt okej. Johan Johansson, det gamla punkskägget, är ju ingen stor rappare men rätt skön och jag blir varm i hjärtat av att höra Wille C gasta igen. Det här tar inte många steg om den här sidan av 1993 men det är okej och hur ohippt det än är så är det fyllt av nåt som de flesta svenska hiphopare saknar; humor och intelligens. Plattan kostar bara 29 spänn på Ginza!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.