I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Looptroop Rockers ansluter till Bad Taste!

Svensk Hiphop - Allmänt

2007-12-12 10:56

Looptroop Rockers ansluter till Bad Taste!

Press release:

Det är med stolthet vi kan presentera det senaste tillskottet till vår roster, Sveriges mest framgångsrika hiphopgrupp genom tiderna, Looptroop Rockers. Ingen kan ha undgått deras framfart det senaste decenniet, från egenfinansierade tolvtummare till certifierade hitsinglar har dom utvecklat ett sound som lämnat ett avtryck på hiphopscenen världen över och det finns förmodligen inte en enda klubb eller festival värd namnet i Skandinavien som dom inte besökt genom åren.

Genom genre definierande album och idogt turnerande med en liveshow som garanterar återbesök, har dom etablerat en trogen fanbase jorden runt och vi ser framemot att tillsammans med bandet bygga vidare på den solida grund som redan lagts. Redan i somras påbörjade vi ett samarbete då vi tillsammans med bandets egna etikett, David vs Goliath, släppte Promoes Standard Bearer DVD som gick in på första plats på topplistan. Efter framgången med Standard Bearer kändes en fortsättning helt naturlig och och vi är fulla av förhoppning inför vad som komma skall.

Efter diverse soloprojekt återvänder nu Embee, Promoe och Supreme, eller Looptroop Rockers som dom föredrar att kallas, våren 2008 med en ny fullängdare. I skrivande stund finputsar dom det nya materialet i den mytomspunna Wax Cabinet studion och en första singel kommer att presenteras i början av nästa år. I början av veckan tog sig bandet en paus i arbetet med det nya materialet för att besöka MTV Beat och programmet kommer att sändas nu på fredag. I samband med skivsläppet kommer dom givetvis turnera i båda Skandinavien och övriga världen och man är redan nu bekräftade för Peace & Love Festivalen kommande sommar.

Vi kommer givetvis hålla er uppdaterade och skicka ut mer information om kommande plattan när den är färdiginspelad och releasedatum är satt.

2007-12-12 11:42
Nå: Vad exakt är Bad Taste? Kanske en självklarhet för andra, men inte för mig.
Och de heter väl fortfarande Looptroop officiellt, och inte Looptroop Rockers!?
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2007-12-12 12:01

Bad Taste Records är ett skivbolag, mer information hittar du på www.badtasterecords.se

Looptroop Rockers är det "officiella" namnet nu.

Användaren är inte inloggad Z 
Skivsamlare

2007-12-12 13:31
Fett. Styr en embeeproducerad låt med Cunninlynguists nu då!
Och en kno-producerad låt med looptroopmedlemmarna :)

2007-12-12 13:59
Taskigt att byta namn till Looptroop Rockers. Efter att i över tio (närmare femton?) år ha hett Looptroop. Tummen ned.
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2007-12-12 15:25
Shit.. men Looptroop ärinte Looptroop utan Cosmic.. nja jag vet inte..
Jockish @ B-vik
Manager

2007-12-12 15:54
vafan. Looptroop är Looptroop och inte Looptroop Rockers. sämta jag hörde någonsin, vad sysslar ni med egentligen. Tummen ner!
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw

2007-12-15 01:26
Vafan har dom bytt till Looptroop Rockers för?!. Det är och förblir Looptroop hos mig i alla fall.

2007-12-15 01:33
"Promoes Standard Bearer DVD som gick in på första plats på topplistan"
- Snyggt, vilken topplista var det? :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-12-15 01:34
Eller hur, vaddå Looptroop rockers?
http://myspace.com/etownbeats

2007-12-15 11:23

På nya skivan kommer Dilated Peoples/Delar av Dilated Peoples medverka. Känns som det kommer bli överfett.

Stål från Göteborg: http://www.fotolog.com/jahjahknow

2007-12-15 11:28
Skulle inte Promoe släppa en svensk soloplatta? Eller var det bara rykten?

2007-12-15 11:40
Skitsamma vad dom heter? bara jag som tycker att det är musiken som räknas?
Give me five!

2007-12-15 11:58

Mabande,

"Standard Bearer" gick in på första plats på DVD topplistan vecka 24 och låg sen kvar på listan i ett antal veckor.

www.hitlistan.se

Skivsamlare

2007-12-15 12:52
vad exakt har hänt med cos.m.i.c. ?
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2007-12-15 12:55
INOK: han har tröttnat på att flänga runt och spela 200 dagar om året och vill umgås med sin familj i stället.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
Manager

2007-12-15 13:00
Kommer Promoe släppa sitt svenska släpp som planerat?
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw

2007-12-15 13:13
tummen ner för namnbytet

2007-12-15 15:00
jag tror dock nog att dom gör lika bra musik vilket namn dom än har !
Moderator

2007-12-15 17:01
Ett namnbyte hit och dit är väl inte mycket att lipa över?
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2007-12-15 17:02
vem fan bryr sig om jävla namnet? Det kommer stå ett extra ord på albumet?! Så länge dom fortsätter me like fet musik är jag glad iaf
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-15 19:04
Men det är ju så, vi blir ju upprörda för vi får ju absolut inte kalla dom Looptroop nu längre, utan vi måste alltid säga Looptroop Rockers när vi tilltalar bandets namn. Jag vill ju kunna säga bara Looptroop till dom utan att folk inte vet vilka det är. Det gör mig besviken, nedrans!
now you know.

2007-12-16 02:13
Tikkan och noggster, han har sagt det i en intervju me nån tidning förut, men d är väl bara o fråga i gästboken annars...

www.looptroop.nu

2007-12-16 12:43
dom har alltid kallat sig för LOOPTROOP ROCKERS.

i alla låtar när dom namedroppar: LTR eller LOOPTROOP ROCKERS.
"Skulle väl åka dit som en inbrottstjuv /<br> som bara vips dyker upp som en tillbakaspolad simhoppsbrud /"<br>

2007-12-16 12:53
inget nytt precis....

Redan första släppet

"looptroop rockers, 99, david vs goliath, check it out, yao, yao, yao" - MDCS, Adrenaline rush.

"Skulle väl åka dit som en inbrottstjuv /<br> som bara vips dyker upp som en tillbakaspolad simhoppsbrud /"<br>

2007-12-16 13:01
alltid varit LTR!

promoe är väll på g med soloplattan, sista jag såg han live körde han en överfet låt accapella för beaten va inte klar än. var nått om att vi alla nu för tiden är ettor och nollor.
Tråd dödadar!