I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hearin Aid + Loop Troop Rockers Live på MTVBeat på Fredag!

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2007-12-11 16:02

Hearin Aid + Loop Troop Rockers Live på MTVBeat på Fredag!

Jepp! Två av Sveriges absolut bästa hiphop-grupper genom tiderna kör live i studion!(och extra låtar för webben så klart! www.mtv.se/beat) Fy fanken va kul! DESSUTOM så var jag i Amsterdam och träffade BootCampClick-soldaten Sean Price.....Cyaan miss dat one! Näst sista avsnittet, people!
mvh Eye

P.S Måste passa på att tacka alla som tittat under säsongen och alla som har skrivit in och kommenterat -även ni som gnällt. Åsikter är bra! Tänkte bara klargöra vissa saker: Det är jag och bara jag som valt videor till programmet (självklart har gästerna önskat videor också). Jag har utgått från min egna högst personliga smak ,refernsramar och värderingar, då jag gett er en blandad kompott av allt från hiphop,reggae,electro,soul,grime, garage,drum&bass till Jimi Hendrix, Stone Roses och Prince. Nytt och gammalt i salig blandning. Mycket fokus har lagts på tillbakablickar på hiphop-historien(som många påpekat), något som känts som extra viktigt i dagens läge när ungdomar blir bombarderade av en bild av hiphop som en cyniskt girig, ultrakommersiell, fantasilös och stereotypisk musikstil. Som representant för en generation som upptäckte hiphop när den var en positiv, progressiv, gränslöst kreativ och revolutionär kraft så har det varit min plikt att visa detta för en ny generation (låter sjukt klyschigt och pompöst ,jag vet men det är sanningen). "To know the past is to know the future" som en vis man en gång sa.
Hoppas att en och annan har lärt sig något och förhoppningsvis upptäckt något nytt under säsongens gång. Återigen tack till alla som tittat och engagerat sig! Love unuh bad,bad,bad!!!!!! mvh Eye