I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ken Ring feat. Markoolio

Svensk Hiphop - Allmänt

2007-11-16 21:02

Ken Ring feat. Markoolio

För er som hänger med på Kingsize är väll detta ingen nyhet men för er andra.

Ken Ring skall alltså släppa flera remixer på hans nya singel "ta de lugnt" och en av gästerna är alltså Markoolio ?!

Ken säger; “Jag ville ha med Markoolio på remixen eftersom han är en jävligt soft snubbe och jag tyckte att det skulle vara så fett om han kunde leverera hårdare och mer gangsta än dom andra gästerna. Och det lyckades han verkligen med.”

I åtminstone mina ögon ser detta jävligt knas ut, Markoolio kan väll inte vara hård? 

är detta ett bevis på att svensk hiphop verkligen är påväg utför? vad tycker ni ?

Skall iaf bli kul att få höra hur det blev, men jag kan inte se Markoolio hård och gangsta.

aja, CHEA!

keeft

2007-11-16 21:30
näe en kul grej väl? ska bli roligt att höra, haha.
soundcloud.com/G-O-R-D-A

2007-11-16 21:39

Detta lät ju riktigt spännande !
Äntligen kommer vi få se om Markoolio kan rappa "på riktigt" och inte bara snacka massa smörja om pendeltåg och skidsemestrar..

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-16 22:18
asså jag håller med grabbarna här asså.- det är samma sak som när dom sammlade ihop känidsar o spelade fotboll för att samla in pengar till rädda barnen eller ngt tror det hette zidane & friends vs ronaldo & friends då micheal schumacher elelr vafan han heter va med o spelade fotboll! vem fan kan tänka sig se han spela fotboll,.. kanske inte samma exempel som ni snackar om men man måste juinte va värsta rappren för att det ska bli en kul grejj av ngt
Nytt Mixtape på gång! Elegant Mixtape

2007-11-16 22:27
vadå markoolio kan inte vara hård? nehe börja grina då.. han är dock en av sveriges skönaste kändisar utan tvekan, tror remixem kommer bli mycket bättre än originalet iaf.
hypernervikotsiska diafragmakontravibrationer !

2007-11-17 08:10
Att Ken bjuder in Markoolio betyder inte att svensk hiphop är död. Däremot visar han att svensk hiphop har slutat ta sig själv på alltför stort allvar, att man vågar ta ut svängarna lite. Ska faktiskt bli intressant att höra hur Markoolio låter när han rappar "på riktigt".
www.plaingold.com
Producent

2007-11-17 09:52
Det är kanske Kens son som gillar Markoolio.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-11-17 12:18
Förmodligen så tycker han att det är en kul grej att ta med Markoolio. Jag tycker iallafall att det ska bli fett kul att höra remixen.

2007-11-17 12:45
jag längtar tills man får höra remixen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-17 12:58
haha ja kommer bli kul att höra xD

Manager

2007-11-17 13:09
marko är finne och dessutom fårn orminge. tvivlar inte på hans gangsterism.:)
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-11-17 13:13
marko kan ju vara hård med hembränt å kniv!

2007-11-17 13:55
Jag tror det kan bli riktigt fett, markoolio kanske lägger det seriöst när han får vara med så bra artister, han kanske tycker det är en chans för honom att bli tagen på allvar.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2007-11-17 13:57
ja tror nog det är för att Kelian, hans son gillar markoolio

Manager

2007-11-17 14:00
marko har ingen anledning att få hiphoppubliken att ta honom på allvar, han säljer mer än alla rappare i sverige.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-11-17 17:08
ken har gått o blivit bäng!!! markoolio är kass!!!

2007-11-17 17:30
ken vill ha cash
Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker

2007-11-17 17:31
Kan och marcoolio ligger garanterat på samma nivå om man ser till rapmässigt. Bara att ken "är" jätte gangsta och marcoolio "är" jätte töntig. Bara olika images, men deras "rapskills" är ju likadana. Enstaviga rim, tråkigt flow och texter vem som helst skulle kunna skriva på en halvtimme.

Sen att Ken sågar Fattaru på sin senaste singel är ju hur roligt som helst, då Fattaru har tusen gånger mer talang när det gäller rap än vad Ken nånsin kommer ha och jag skiter i vad ni hjärndöda förortswannabe gangstas säger, men Kens rim suger vilket som och hans flyt är itne heller specciellt övertygande. Hans texter ska vi inte ens prata om. Snacka om skev verklighetsuppfattning...

Ken gör däremot jäkligt tunga beats och verkar vara en riktigt soft snubbe utanför musiken och så där.

2007-11-17 19:07
Förmodligen visste han att bl.a. just denna tråden skulle göras. Därför.
Ska verkligen bli intressant att höra Markoolio. Inga förväntningar alls, men kul ska det bli!
http://www.facebook.com/mickjagerjakkthe
http://www.twitter.com/popularmusiken
http://www.popularmusik.net

2007-11-17 19:15
Jag vet varken eller, vill både skratta och gråta... väljer nog det sistnämnda.
"There's an apple in the pussy mouth..."

2007-11-17 19:45
markolioo kan lägga de riktigt tungt har hört en låt som han la förut trodde inte först de va han den va grymt tung :D
Solit och kallt va de ute idag

2007-11-17 20:13

fan håller ken på med? trodde man visste vart man hade honom

2007-11-17 20:21

Haha så skön grej av ken, bara att få se era reaktioner gör det värt

Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor

2007-11-17 22:21
trött på folk som tror att "hip hopen är på väg utför" bara för markoolio skall gästa de.. allvarligt.. jag tror markoolio är en av dem som sålt jävligt mycke skivor.. och folk lyssnar på honom än idag

och vet ni varför? joo för att markoolio är en skön snubbe, hans texter e keffa kanske men.. e hip hop på väg utför för de? de e som att proffesor P skulle va med Eminem.. tror ni hela världen skulle sluta lyssna på Eminem då?

fan va trött jag blir!
o just de.. du är jävligt äcklig också.

2007-11-18 11:19
kul idé tycker jag! ..många "hiphoppare" är så jävla inskränkta!!
Jag är söt!

2007-11-18 11:32
Är det nån som vet om remixerna är klara?

2007-11-18 13:17
Tycker också det är en kul idé faktiskt, äre npån som e hustler inom rap i Sverige så ere ju fan markoolio...

2007-11-18 13:26
dom e klara släpps på aftonbladet måndag....
www.barabazz.com

2007-11-18 13:40
PrinsMio P21

Sen beror det ju på vad man gillar att lyssna på... Markoolios röst text -teman plus musikaliska bakgrund ligger närmare alla netcess på whoa än Ken enligt mig...

Till skillnad från alla netcess så står Markoolio för att han gör barnmusik, göre fullt ut o drar in cash på det också...

Ken har nånting att säga leverar det med känsla och på jvligt grymt sätt o flowar jvligt naturligt, pluss grymma beats... No homo

2007-11-18 13:46

Ken Ring ju fett med pisk sist i göteborg vad ska han göra nu ?

vem här vem där ?

2007-11-18 14:10
c-code 

sluta snacka skit, har du inte bevis så e du bara en hater

grejjen e, jag reagerar inte negativt på att man gör en låt med markoolioo...det är inget skamligt i det..men Ken, han e fan sveriges enda gangster rappare...
skulle han ha annorlunda texter där han inte beskriver sig själv som en förorts krigare så skulle jag fan inte bry mig vem han gjorde låtar med, men har man byggt upp en image så får man fan leva upp till den annars är det fan dubbel moral...
Manager

2007-11-18 16:26
Det folk verkar missa är att det handlar om en remix. Det är på remixer man kan ta in oväntade gäster och fucka ur.
Redline!

2007-11-18 17:27
skulle va soft om ken bytte ut ta de lugnt rösten:P dne ek eff

2007-11-18 17:31

Don't hate, Markoolio is great

2007-11-18 18:09
palla vara så jävla stiff, ken är en människa precis som alla andra.. en kul plojgrej helt enkelt. även om markoolio inte är en bra rappare direkt så lär han vara assoft att hänga med.
tankefoda.wordpress.com
365citat.wordpress.com

2007-11-18 20:11
fett jobbigt att hälften av er stavar Markoolio med C
Moderator

2007-11-18 21:53
Serum

Sant fan palla att ingen kan stava till Marcoolio :P idioter^^
//TW

2007-11-18 22:58
tycker det är en fett rolig grejj! markoolio är inte bra, men sedan gör han ju plojjmusik för kids också! ska bli kul att höra han med ken på samma låt haha
fcuk spleling

2007-11-18 23:23
de enkelt att sätta markoolio i ett fack eftersom han kör den där karaktären på tv men men vem vet han kanske har den där andra sidan folk inte får se på låten. låt er inte luras.

2007-11-19 09:21
alltså markoolio är ju inte precis nån man sätter sig och lyssnar på, ändå säljer han som ett as alltså.

hade inte ken sagt nå sånt i media ? typ att han tror att det ska bli kul att höra markoolio på ett annat sätt och sen typ att han säljer ju mest skivor av svenskarappare så han tjänar bara på det eller nå

jag har inte sett det själv eller så, jag hörde bara nå sånt på en fest i fredags ^^ haha
- http://www.facebook.com/DaavdOfficial -

2007-11-19 11:06
På aftonbladet står det:

15.00 Ladda ner Kens, Markoolios, Petters och Timbuktus remix "Ta det lugnt”!
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2007-11-19 12:38
etna P29 - Vart står det? Hittar det inte...

2007-11-19 13:13
står i sidomenyn på nöjesliv.
...och det är det som är så fint med whoa!

2007-11-19 13:22

är så jävla nyfiken på detta måste höra markoolios värst

Redaktionen

2007-11-19 13:48
Jag tycker det är ett bra å kul val att ha med markoolio på remixen. många här e så jävla bajsnödiga, slappna av lite!
niggaz want me to rhyme? $3,99!

2007-11-19 14:04
Jag sitter bara och väntar på remixen..tiden går sjukt segt.

Inte ofta jag sitter och väntar på en låt såhär, så det verkar som att Ken har lyckats :)
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2007-11-19 14:26
Vadå, kommer man kunna ladda ner den 15:00 eller whot?
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL

2007-11-19 14:29
Ken har nånting att säga leverar det med känsla och på jvligt grymt sätt o flowar jvligt naturligt, pluss grymma beats... No homo

Ken har däremot jävligt skev verklighetsuppfattning och på samma sätt känner jag att hans texter är på lika hög humornivå som marcoolio.

2007-11-19 14:53

2007-11-19 15:00
Ja, vad säger man?
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2007-11-19 15:12
hahhahahahhaha, markoolio är gansta!
Can't break necks in boxes