I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Petters nya skiva

Svensk Hiphop - Allmänt

2007-11-06 10:28

Petters nya skiva

hittade ingen tråd om nya albumet så täntke starta en där folk kan droppa comments om hans nya .
Själv tycker jag nya albummet e grymt :)
Fresh feat afc e riktigt tung

Om man är pundare för man röker gräs ibland är man inte alkoholist då om man dricker ibland ?

2007-11-06 11:54
Tyckte soptippsvärld var den ända tracken som var något att ha faktiskt.. Resten av låtarna hade totalt värdelösa beats och texter som absolut inte var intressanta i mina öron.. Logiskt låten hade kunnat vart bra med ett fett beat dock..
Fucka ur!

2007-11-06 12:34

De bästa låtarna på albumet var God Damn It, Logiskt, Soptippsvärld ocj Ställ Dej Upp. Resten av låtarna var bra men Petter kan göra bättre

Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta.

2007-11-06 12:42
Jag gillade skivan, tyckte faktiskt tvärtom, tyckte skivan va väldigt jämn..

Bästa låtar: frustration, logiskt, god damn it, reflektion07 och rostig kärlek...

2007-11-06 13:12
Hmmm... själv tyckte jag att skivan var grym rakt igenom. Vissa låtar satt klockrent vid första lyssningen, medan andra behövde lite mer tid på sig för att fastna, kanske främst klubblåtarna. Tycker att ljudbilden på skivan känns fräsch och intressant, och kan inte säga annat än att Petter passar jävligt bra på ISHI- och Astma & Rocwell-beats... Kul också att samarbetet fortsätter med Embee och Kaah, som båda lägger feta produktioner. Feta gäster överlag. AFC är grymma på partyspåren, och kul att se Ison, Fille, Kaah, Kihlen och ADL. Dessutom är det fett med lite genreöverskridande grejer som Säkert och Freddie Wadling (kanske en av Sveriges grymmaste röster). Text- och flowmässigt känns Petter lika träffsäker som någonsin tidigare - kanske till och med ännu bättre. Bra platta, med andra ord.

Bästa spår: Logiskt, Stor Stil, 3 År Tillbaks, Goda Dagars Magi, Soptippsvärld
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul

2007-11-06 16:09
Vad heter albumet?

2007-11-06 18:15
överlag ett jävligt fett album

bästa låter; god damn it, ställ dej upp (fet partylåt), logiskt, rostig kärlek

2007-11-06 18:28
Jag tyckte inte partylåtarna va speciellt bra, stor stil räknas väl inte dit, glatt överasskad över grisen i säcken på råttan på repet...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-06 18:30

Texterna var lite tråkiga.

Stål från Göteborg: http://www.fotolog.com/jahjahknow

2007-11-06 18:50
Jag gillar skivan men tyckte inte party låtarna va nå vidare dock.. bästa låten var frustration :)

blir nog å pumpa lite petter iaf :)
Allt är sant på internet.

2007-11-06 19:02
skivan är tung och de bästa låtarna är - "get by, god damn it (remix), logiskt! och soptipsvärld"

2007-11-07 18:57
yo, någon som vet vad man ska göra på tävlingen på hiphoptomtar? haha
skriv coolast ämnesrad? vadå, det som ska komma i mailet till kompis mail?
typ..."ey yo dawg, check this shit out mayn, hiphoptomtar dot s e, wicked stuff bro!"
eller ska man kyssa röv som bara fan...
eller ska man skriva några rim?
soundcloud.com/G-O-R-D-A

2007-11-07 19:20
nya skivan e bra, tycker jag. bara lyssnat igenom 2 ggr, må lyssna mer...gillar frustration bäst hitills
soundcloud.com/G-O-R-D-A

2007-11-07 19:46
Inte mycket att hänga i granen. Låter som han säger samma saker som han alltid sagt.
When we're good they never remember. When we're bad they never forget.

2007-11-07 21:21
frustration är en fet låt!!

2007-11-08 01:09
ja det var ju en jäkla massa "fina" och "vackra" låtar... både på Petters och Kens skiva. Grymt tråkigt. Är sånt det enda svenskar kan göra?

2007-11-08 03:53
soptippsvärld, logiskt och rostig kärlek.
älskar säkert!, hon är söt.

damn fet skit det !
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2007-11-08 04:53
"Logiskt" var en bra låt. Fastnade på en gång när jag hörde Säkert! sjunga på reffen, diggar hennes musik i övrigt som fan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-08 14:06
Måste säga att Petter är ju sjukt grym, det jag har hört från den senaste skivan är bra. Men liksom när man lyssnar på honom man blir lugn han har så bra röst och flowet sitter där det skall allting är bra typ.

BTW Såg musik videon till "Så klart" så jävla klockren med att dem får skjuts etc hehe.
http://blogg.streetsofgothenburg.se/