I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fuck love songs!

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2007-09-22 16:11

Fuck love songs!

Det hära är en artikel jag skrev på znapmusic.. undrar om det är mer som känner som jag så jag slänger upp den hära;


Svensk rap, Svensk Hiphop, Svensk underjord.
- KATASTROF!

Det har blivit exakt som på radion. Alla skriver bara kärlekslåtar och hur illa deras liv är och helt seriös hur många mer låtar kan Sofijah göra som är ett och samma tema utan att nån lessnar? Och tar inte orden slut? Och nej jag vill att detta ska vara nått på hopp på någon. Vill bara utrycka mig lite.

Var runt och kikade hära på Znapmusik och även på frizon. Dem flest lyssnade "artisterna" är folk som verkligen inte är speciellt bra och har inte så mycket talang och behöver verkligen träna. Men bara för den hära "artistern" släpper ut kärlekslåtar som om "artisten" verkar vara en jävel på kärlek lixom. Och hur kommer detta säg? Jo.. det ska jag säga dig. Du som lyssnar på det hära oljudet - du kan inte hiphop.


Som sagt jag vill inte att detta ska vara ett påhopp på någon men jag tar Sofijah som exempel eftersom det är ju hon dem flesta som hänger på denna sida lyssnar på.
Sofijah är en trevlig person och har inget emot henne på det sättet, utan jag har emot att hon gör inte alls bra låtar och hon är väl kring 14 år? Och min teori är (för att hon har så många som lyssnar på henne) att;
Det är fjortonåringar som sitter och lyssnar på hennes musik och tycker att den är bra, hur mycket vet dem om hiphop då? Jag säger inte att hon ska lägga ner med musiken, nej nej nej. Jag säger att hon kan börja träna mycket och börja ändra teman på låtar FÖR DETTA BÖRJAR BLI UTTJATAT! Sluta kör på äckliga pianobeats med en samplad pitchad refräng där en upppitchad röst sjunger "I love u I love u"!

VARFÖR SÄGER FOLK ATT DETTA KALLAS HIPHOP? Det är fan inget med hiphop att göra.. detta ska kallas HIPPOP!

Och nej jag säger inte så bara för att hon är tjej.. Det finns svinigt bra tjej rappare i sverige som har inte alls fått den hypen dom förtjänar! Utan all fjortishype har riktas med Sofijah - OCH DETTA ÄR FEL!, Vi kan ta och prata om killrappare också exakt jävlart samma sak. Det finns bra rappare som gör kärlekslåtar och jag förstår inte att dom slösar bort sin talang på att göra låtar så att fjortisar ska bli våta? Det är helt sjukt i mina tankar.
Lixom hur många versioner ska Fonky-Fresh göra av du var mitt allt. Innan nån säger nu fan får det vara nog?
Eller hur många låttitlar kommer RMK att hitta på om hur dåligt hans liv är innan alla är användna? Och jo dom är bra rappare båda två. Men förhelvete varför ska allt handla om massa kärlek och skit fuck that gör en glidar låt!


Nu har jag suttit och lyssnat på en till rappare hära som också försöker hon kallar sig Esanna tror jag. Sofijah och Esanna.. ser ni någon skillnad mellan dom två? Fan inte att jag gör det. Båda har samma röst skrivit exakt samma text och har ett exakt bristande flow som båda har.

Det bästa som har hänt svensk hiphop tror jag.. det är gruppen Ri-Fa.. och även att Anton och Affe har börjat bråka. För det dära paret slet svenskhiphop i småstycken med dera