I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

trött på kärleks låtar

Svensk Hiphop - Allmänt

2007-09-13 23:01

trött på kärleks låtar

KAN INTE ALLA BARA SLUTA GÖRA ÄCKLIGA KÄRLEKSLÅTAR?...
jag menar vem fan bryr sig om "du" inte blir älskad och bla bla bla fuck it.. blir så satans less. och alla som gör beats kan ju sluta med kärleks beatsen oxå, FY FAN.

YES

2007-09-13 23:15
skit i och lyssna på det då
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2007-09-13 23:57

Folk borde sluta skapa onödiga trådar..

www.soundcloud.com/hybrismusik

2007-09-14 00:19
Du påminner ganska mkt om den här länken
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-14 09:52
hahahahha word!
I'm breakin hottie hearts, niggaz drop when my shotty sparks/
It ain't no food in my fridge; just body parts/ - Big L
Manager

2007-09-14 09:59
Det är väl knappast vanligt med kärlekslåtar inom svensk hiphop.
Redline!

2007-09-14 10:05
mirC isKing!
Call me Mr. Tibbs

2007-09-14 11:28
mirC P18

MY MAAAN! nån som fattar... svensk hiphop är äckligt mesig när det kommer till allt, beats, röster, texter.... fuckin' pretty boys..
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2007-09-14 11:30
Dr.Octagon X25

inte om man pratar eliten, ken houman, magro, bigfred, joel, petter o resten av dom...

men alla dessa "nya unga" rappare e d bara gulligull på, speciellt svenska rappare, jävligt synd, hade dom gjort hiphop, så tror jag det hade kunnat bli fett men men... gull gull puss o kram, saknar dig, åhh varför vill du inte vara med mig, ååh nej ja ska ta mitt liv för dete  slut....

tha fuck is this shit? van gough allihopa eller? cutta av öron o sånt...
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
Manager

2007-09-14 11:36
ForceOne: Ge mig exempel på "nya rappare" som bara är gulligull så kan jag garanterat ge dig dubbelt så många "nya rappare" som inte är det. Om inte tredubblet.
Redline!

2007-09-14 11:43
Dr.Octagon X25

svenska rappare whoa rappare, jag lyssnar inte på sån skit för varje gång nån spelasr nått för mig låter det bara gulli gull eller kärleks gnäll...

o sen e jag inte så nitreserad av alla dessa plast gangsters som rappar heller, fuck'em, they aint shit, talk to much an I stick'em up.... känner många av dom så du behöver inte nämna tredubbelt...

vad du gärna kan få nämna är "nya" som gör hiphop, eller folk som e fo real o snackar fo real shit utan att överdriva o gör amycket glorifiering...

ser sånna clowner på tv, dom springer för bråk, endå snackar dom gangsta gangsta, dom har aldrig becknat shit, aldrig sett dom flasha på klubben men i videon funkar det... hur skaja respektera sånna? jag elver det dom rappar.
Manager

2007-09-14 13:35
ForceOne: Diskussionen var ändå att det finns så pass mycket kärlekslåtar att folk tröttnar. Jag har fortfarande inte fått ett exempel på det, och kan helt ärligt inte komma på nån förutom typ CK (som inte släppt nåt på ett tag nu) som kör sånt. Jag vill veta vilka som menas!

Så många är det ändå inte som kör gangstergrejen som inte kan backa upp det ändå? Eller visst, det finns väl en del, men du får det låta som att det är en majoritet.

Man hör ju på folks texter vilka som är på riktigt. Jag sållar bort det som jag märker är skitsnack. Den som vet den vet helt enkelt.
Sen finns det de som skriver texter i form av andra, och inte menar sig själva när de rappar...men att det uppfattas så för att folk inte pallar gå in på djupet. Visst, deras eget fel kanske, men alla spelar inte mangas bara för att de rappar om nåt de själva inte lever.

Men för att komma till din fråga så kan du alltid kolla upp Leslie, Calle P, JaQe, Critical, Prop Dylan, Trainspotters och Elsa för att nämna några med helt olika stilar.
Redline!
Manager

2007-09-14 14:28
han snackar antagligen om frizon rappare.

sluta förknippa det med svensk hiphop.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-09-15 18:36
Yun_DI P17  Om någon som rappar får frågan- vad gör du för musik? menar du att han skulle svara jag gör frizon hiphop och inte svensk hiphop?

Men om ni nu hatar dom som gör kärleks låtar och anseer att det inte har något som helst att göra med svensk hiphop och att frizon rappare och whoa rappare inte kan räknas som svensk hiphop, vad anser ni då om detta?

Jay-Z feat. 3 Doors Down - Here Without You(remix)

Det här e en remix där Jay-Z kör över ett beat som egentligen låter som vilket samplat whoa beat som helst. ämnet är kärlek och och antar att alla vet vem Jay-Z är och hans status i hiphop världen.Jag anser att detta egentligen samma sak som allt annat som läggs upp på frizon/Whoa där topicen e kärlek, visst de här kanske är mkt mkt bättre men fortförande kärlek. Ni som hatar det ämnet inom svensk hiphop kan då ställa sig frågan, hör inte Jay-Z till amerikansk hiphop?

Om man hatar de så mkt tycker jag det där e värt att tänka på iaf!
Jag kan självklart ha hur fel som helst men det där e iaf vad jag tycker, säg gärna om jag har fel

HOLA!
Natur!
www.myspace.com/naturmusic

2007-09-15 19:19
Hahaha ja, och blödiga låtar om mamma kan dra med! Och typ taskiga gulliga låtar på latino/arabiska beat från nån fjompig blatte/förortsexploitationfilms soundtrack hahaha! Kräkmedel!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-15 22:08
Hahaha word! :D

2007-09-16 08:39
Klassar du denna som en kärleks låt? Klicka på mig
För enligt dig så är tydligen beatet problemet, kolla denna då.
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL