Fronda droppar nytt
Fronda ska droppa sitt 6:e album tror jag att de är i raden och som jag förstod de skulle de varit ute 30:e augusti. gick in på hans hemsida och där stod de något om 19 september, ere så att de blivit flyttat eller har han droppat de redan? Sen vill jag höra vad andra tycker om fronda nu, tycker sj att fronda var bästa rapparen då han tillhörde D6aa ocg efterblivna. Släppen "negativa apjävlar " var de fetaste jag hört tsm med "en arme på 2 ben " och även "Då fronda fortförande var underjord ". finns inget som slår de i mina öron och ögon=) Men tycker att han har blivit sämre nu när han i stor sätt byte stil i samband med "Livet genom en pansarvagnspipa " allt har ju blivit proffsigare med eget skiv bolag o grejjer men tyckte mer om han då än nu. Men är iaf sugen som fan på att höra hans nya album "Fridlysta frekvenser " Vad tycker ni själva?
www.myspace.com/naturmusic
jag tycker att fronda bara är patetisk nu. Men jag respekterar honom för det äldre grejerna han gjort. men alla får ha sin åsikt.
"det viktiga e inte att vinna, utan att alla andra förlorar",...,"behöver du nån som kan spika vet du vart jag finns"
Hr han redan släpt sex album.. shit. Tycker att han är riktigt kass, men hörde nån låt på radio här om dagen som jag tyckte funka. Kanske kan nya skivan vara nice, kanske inte.
De Omutbara - Dödsskvadronen - whoa - 6 april - ladda sig ner
ok då har vi i stort sett samma åsikt då=) mer vill veta va andra tycker
Jag tyckte han var bra fram tills "Då fronda fortfarande var underjord" sen har det bara gåt utför.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Fronda nya, Det är 13 låtar sen släpper han 3 gratis.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Säga vad man vill om honom, men han är i alla fall produktiv och lyckas ge ut det han åstadkommer. En eloge för det.
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
Som alla andra säger tycker jag han va bra fram till Då Fronda Fotfarande Var Underjord. Jag har läst nånstans att alla spår på nya plattan har olika stilar, ingen låt är lik den andra.
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat
Han kör ju typ värsta pop shiten.
http://myspace.com/etownbeats
lät inte så bra på snippets tyr jag:( det jag blir besviken på är att jag vet att han kan köra en så pass mkt skönare stil=/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Han va bara tung med D6aa..
glider fram blir en hit :)
okey tack för all fakta, men rulllar fram med på nya?:S skumt olika stilar låter intressant=)
Det äldre materialet är ju klart bättre än det nya han har gjort enligt mig. Men sen finns det ju en del nyare låtar som jag i alla fall tycker är bra. Han har ju fett flyt, sköna beats och oftast trevliga rhymes. Så nya skivan kommer jag helt klart checka :P
Diagnosen av svensk mentalitet är lika positiv som en aidssjuk analfabet
Kicken får nästan hålla med där.. sen att refrängen låter som hämtat ur dedär barnprogrammet som gick på tv med Niclas Whalgren och hans brorsa, de hör inte hit.. men versen låter grym :D
Jockish @ B-vik
Han va tyngst i D6AA och i efterblivna, han har blivigt ''bättre'' egentligen, men gillar inte hans nya stil han var mkt skönare förr, kenta var också bättre för men kenta är fortfarande as skön. medans frondish är...njaa? En bra låt som han har gjort som är rätt ny är Fronda - Vad händer? men de kan inte mäta sig mot t.ex. Ebola och Fronda - Det var inte jag
/ / Grana
En stor stark är den enda jag tycker håller.
-_-
FY fan va bra vissa låtar är jävligt vassa och vissa mindre bra men ett steg frammåt... Skivan släpps den 19 men är redan nu ute på nätet konstigt, med det blir även att köpa skivan :)
Fy fan vilken otroligt dålig jävla platta. Och varför släpper han Rullar Fram på denna? Den enda låt som lät bättre än någon av dom andra var "Spelar ingen roll". Och sen Rullar fram då ;) Lyssnade dock bara igenom den snabbt, orkade inte lyssna klart på en enda låt, usch.
aha är fronda rappare? trodde det var nått cp som hoppa runt på tv och va känd utan anledning.. shit man lär sig nått nytt varje dag asså...
Fuck
fan va lol, massa fjortis ungar som tror att han va bättre då och bättre då. wääwäää wäää.. fronda krossar er alla och han har för fan eget shit nu och alla bara wää wäää. tror att alla e avis på honom. Dock säger jag inte att denna plattan e bra. Jag gillar hans "äldre" stil. Detta e inget för mig. men propps till frondish ändå. :)
Shit asså han var hyfsad i tidiga dar men detta albumet hör fan inte hemma här.är ju en jävla pop platta..
"Graffiti is like expressions,some are good others not"
Vist har fronda glidigt lite ut från de så kallade raka hiphop spåret. men va fan snubber hör musik han kickar va han känner e nice för stunden. han lever de här.. själv tycker jag han e riktigt bra... han e en riktigt skillad rappar men framför allt en jävligt skillad musiker... för det e så jag betraktar han... de senaste skivorna med han e en blandad kompot av olika musik stilar som han sen lägger väldigt vass och skillad rap på.... vist kanske han inte alltid har de mest seriösa och allvarliga texterna. men se över hela hiphop sverige så e de inte många som kickar de 100% seriöst på text fronten. och de e inte alltid man behöver de... Av någon anledning har sverige delats upp i 2 läger när de gäller fronda hata eller älska. och vist alla kan ju inte tycka om alla så e de ju men just i fronda fallet är de så himmla markant.... e man en hatare så ska man spy galla över han så mycket man kan... och älskar man han så gör man de inte knussel på den fronten... Men se fronda som musik och inte som hiphop. lyssna på hans låtar utan att slänga in han i mallen hiphop så kommer ni höra en snubbe som faktiskt vet va han gör musik messigt... han har tvär koll på hur har ska lägga upp rappen varför han lägger den så och vilken reaktion som kommer när han gör någe... jag ser honom som en av de mest skillade musikerna inom just hiphop grenen för de går inte å jämföra med andra grenar. för där finns de grym konkurant. men skulle han sattsa på en annan musik stil så skulle han säkert bli bland de bästa i den oxå... man hör snubben lever och andas musik.... Nu avek jag nog lite från huvud topicen men asså.. försök se de som musik och peta inte in i fack.... saker och ting blir så mycket bättre om man lyssnar med ett musik öra och inte ett katigoriserande öra som lägger musiker i fack.... //Mats/
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>
som han säger i sin ena låt "jag har vandrat från botten" det e sant de som mr bandit säger med :)
att folk fortfarande sitter och bitchar om fronda framför datorskärmarna är ju helt otroligt..minst en tråd i veckan senaste åren om hur fronda blivit sämre.
behram P20 join the club :) du har nyss skrivit i en du med :P
Stå för din sak och Visionens man är riktigt bra, sen är ju glider fram jävligt skön låt. tycker albumet ser bra ut faktiskt. Vissla för mig och En stor stark enligt mig en av hans bättre låtar på senaste tiden.
jag bitchar inte om fronda.jag bitchar om de bitches som bitchar om frondabitchen.
En stor stark och Visionens man är riktigt bra tycker jag. Gillade också Frondas stil förut men ibland kan han fortfarande droppa hits!
behram P20 : känner du Fronda eller någon anna som skrivit i den här tråden?
Tyckte han var bra när jag va runt 14-15.. Lyssnar på han idag och undrar ärligt varför jag tyckte så..
Jag tycker som många andra att fronda var bättre förr. Aldrig egentligen gillat honom som person men "fortfarande underjord" tyckte jag var bra. Nu är det alldeles för överproducerat och han ska av nån anledning sjunga i varje refräng trots att han inte är särskilt bra på det. Lyssnade igenom snippets men inte en enda låt föll mig i smaken. För mig är han lite som eminem.. var duktig och brann mer för det han gjorde i början men fick senare hybris och blev värdelös. Och att slänga in rulla fram på skivan är rätt jävla billigt alltså. Typ "kommer ni ihåg denna låten?? det är jag, minns ni mig, köp min nya skiva!" Visst creds till killen om han tycker om det han gör och tjänar pengar på det, men jag gillar det inte, tyvärr!
denna skivan va ren dynga
Har hört att han ska imponera på den nya skivan förvånadsvärt, med undantag av "vad händer". Har själv inte haft tid att lyssnat än men hoppas han droppat popsoundet iaf.
(\_/) (O.o) (> <) This is Bunny. Copy Bunny to your signature to help him on his way to world domination
Han va grym förut.. Då han gjorde hiphop, så som hiphop skall vara.. Nu gör han fortfarande helt okej musik.. Men det är inte riktig hiphop!
Highfive anyone, anyone?
själv är ja inte mycket för fronda men på den nya platan låter ju jag lever fan som en shlagerlåt i versen :S tycker som dom flesta andra han var bra i början ;)
Har lyssnat nu och han kankse gör bra musik. Men han gör inte bra hiphop iaf. Blev lite besviken, jag blev inte särskilt överaskad. Visst fanns det vissa guldkorn men i överlag inget att hurra för. Han gör sin grej och det kankse lockar en större publik, passar på rix fm typ. Men enligt mig så gjorde han bra hiphop, kankse dålig musik men jag är en sånn insnöad hiphopnörd att jag faller lättare för bra hiphop än bra musik. I vissa fall kan detta kombineras och då blir det riktigt fett och det slår stort men allt för sällan här i Sverige.
(\_/) (O.o) (> <) This is Bunny. Copy Bunny to your signature to help him on his way to world domination
Nya skivan är, enligt mej, mycket mycket bra =)
grymt fet skiva
Jag är tydligen en våldtäktsman?
Tok skön skiva faktiskt, digga inte förra skivan så mycket men denna..damn it´s hot!
Peace out, get laid !<br><br>
yep yep!
Jag är tydligen en våldtäktsman?
Jag gillar: ''Jag Vill Ba Va '', ''Vissla För Mig '', ''Glider Fram '', ''Ingenting '', ''Visionens Man '' och ''Stå För Din Sak ''
spelar ingen roll? vilken låt är de? finns ingen låt som heter så på Fridlysta Frekvenser iallafall.
De som laddarner skivan heter låten spelar ingen roll men är samma som Visionens Man
visionens man e rätt soft
"han" har väl knappast släppt 6 st egna album. det som räknas :P är väl tredje egna? aja.. ses i epan fronda.
kabra.
nä men undrar om du kan räkna
Nä, denna skiva var inget vidare, han fortsätter att utvecklas åt fel håll för min smak. Men det är bara min åsikt.
Hittade ett live framträdande med låten "Stå för din sak" från nya skivan för er som är intresserade
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=916279