Vem lägger skönaste raderna i sverige?
Vem lägger skönaste raderna i sverige? langa upp nått artistnamn barA:) seriöst ska det vara också, är du kass o nämner dig själv, ja då skrattar nog dom flesta ... (Inlägget ändrat av Oracle till svensk hiphop 2008-08-21 14:50:00)
Take every day like it is your last day of your life...
Ooops , själv så tycker jag: kS (:
Yeah, kS lägger sköna rader. Afasi lägger också sköna, inte hört så mycket dock: "Solen skiner och allt é frid och fröjd men du é dum Och jag é smart och jag é snygg trots att jag é ful i mun " Älskar de raderna. :D
Wazaaaa
Fjärde världen: mer än musiken: Gör Små Grus Av Stenar And Give U Something To Listen Too Emcees Försöker Bajta O Hålla Masken Som En Fiske Krok With My People I Chill Knyter Våra Band Som En Scout Who U Fuckin With Im Like That Ugly Chick No One Will Take Me OutAfasi: Bomfalleralla: Jag störtar ner för gatan på en Pamplona-tjur På väg mot en Pandora-brud med klitta som en anabolakuk Jag är auktoritär som skyddsvästar och polisbrickor Medans du är nyttig som ryggsäckar med mobilfickor tror det är tightast i sverige nu!
en apa som skalar en banan måste väl vara ett skaldjur??
Läxläsande luder bjuder ut och suger kuk Och sväljer bevisen som kannibalistiska hetsätande rättsläkare Jag har en dröm jag kallar flygkaparn och skyskrapan Monstret under sängen blblabla och sydstartn /Pst-q Jag är över ditt huvud som en skorsten, är klockren med stormsteg Medan din kroppsdel till stolthet har tjocklek av hopprep /kammel
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Jag tror nog jag har läst den här boken förut/ Alla sidor e blanka så jag tror den är slut/ nått i den stilen, spakur!. afasi, org12, leo, pst, kan få till raderna som få!..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag är auktoritär som skyddsvästar och polisbrickor Medans du är nyttig som ryggsäckar med mobilfickor Nej det är "fittig som ryggsäckar med mobilfickor". En ordlek på engelska ordet "fit"
AFASI FTW :D lägger allt lika cleant som golvet blir efter att man moppat det med ajax fan!
Radikal är så jäla bra att även jag vill va jag! - Radikalneutral
kS - Fitta, Pulla Dig Smal (diss till asma och antagonisten): tycker jag faktiskt har dom goaste raderna även om Afasi, Org12, Leo, Pst-Q lägger sjukt bra rader så äre ändå kS som äger allt.. har ett par rader här från låten:till Asma: "fattar inte varför du e så jävla pissed på stockholm, dom har ju tillomed gjort en byggnad för dig........ globen, den ser ju precis ut som dig... PFff,hahhaa, pulla din morsa också, fittunge!" Vem är han som e så fet att han mailar anna book efter bantningstips? så hopplös att han för jesus att bli antikrist. Jo, låt mig presentera hans namn, han vägs på tullvåg, jag hälsar välkommen till Asma! Snubben med egen ekvator, den enda i sverige me eldrivet matbord. Han som lider av alzheimer o bullemi, han äter o äter men glömmer att spy! Han e han som fick skaffa avdrag på maten, han som har 8% av sveriges matindustri kvar i magen. osv... massa fler sköna rader, helt sjukt!till Antagonisten: Vem e han som får så mycket kuk att han kallas för björn borg, han/ som defineras ironiskt med bögnoja.. Det måste va jobbigt att va känd som asmas högerhand, så ofta som den får lust att pilla på rödbetan! Till båda: Dissade bara så det blev 2 mot en, bögarnas batman o robin/ asma o antagonisten Whoa's superhjältar, dom rycker ut i nöden, homofoberna med för mycket kuk i röven, Jävlas me fel killes hjärna och ni kommer att hittas, i en bäck som micke persbrandt! osv... återigen sköna rader!! Så tycker jag iallafall, men men :) peace, forstätt säga vem ni tkr!
Han säger väl ändå "LYXIG som ryggsäckar med mobilfickor!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fittig säger han! ;D Tänk så här mellan fittig och lyxig - vilken gör raden fiffig? Sen kan man ju även fråga sig vad som är särskilt lyxigt med ryggsäckar som har mobilfickor? Inget spektakulärt direkt ;P
Upp med kS - Fitta, Pulla Dig Smal (diss till asma och antagonisten) den låten! peys
afasi : någonting typ " festen är är så stor så att alla andas ut samtidig dör dom" vet att den e inte så emn nästamn :)
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
haha värst va det ska va lyxig/fittig eller nåt annat ;P hahaha
petter Pengar Rullar In Som De Ska.. den raden är bäst.. hahahahahahahhaa
We drinkin and smokin and humpin and likin it
jag hittade en stad som blev snabbt till en gås har ju ken lagt och det är ju det bästa nånsin!!!!!!!!!!! o_O
har aldrig fattat den raden supr
........ Lill_heffi....... HAHAHAAHA! :'D xD. fan va bra, hahaha!"jag hittade en stad som blev snabbt till en gås" - Wtf?! xD. fattar nt!
typ "Ja lämnar rappare vettskrämda svensk hiphop- har stannat i utvecklingen för ja tappa min bläckpenna-" "skillnaden mellan mej och en a-lagare är typ 25 år" Dom är fett roliga och dom är lagda av org 12, lätt en av sveriges bästa emce, skulle nästna säga den enda men..
hahaha
håller med om org 12 där..rör vid mig, det kommer märkas som en brännässla får Jesu-korsfästning att verkas som en svensexa jag väntar på dagen då du faller av din battyboy håller i selen som en taliban med en Kalasjnikov vad kan ni göra ni snackar om gammal skåpmat för rappare beter sig precis som katter gör på varma plåttak och så vidare och så vidare
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
scenen ska det väl kanske vara där istället för selen..
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
KS - fitta, pulla dig smal ? aldrig hört men där emot , Methadon - fitta,pulla dig smal. så heter den här i alla fall, vet inte vilket som är rätt eller fel. aja till tråden. Första förslaget av mig ut är . "Niprone - On the rise" "For what it’s worth I’m ready to see the front row/ Better believe in yourself, and consider gun smoke/ Cuz when the gun blows, you better be gone bro/ I follow shades when I run the way the sun goes/ I’m not done coach, not even even close/" Niprone - Closed eyes "So when I, Close my eyes, I see an angel/ But sometimes the bubble crash, and reality is painful/ The rain falls hysterical, clatter through my veins/ And I can’t breathe no more, cuz God change to a fatal haze/" Andra förslaget: Shazaam - Tanke mössa del 2 "Jag vill ha en glaskula/ så ja kan se in i framtiden o veta hur de kommer sluta/ kommer jag ha, eller bli utan/ kommer mina drömmar gå i uppfyllelse eller förbrukas/ kommer jag slukas tillslut av mina egna tankar utan att känna att jag någonsin fick njuta/ kommer min musa avancera till min fru/ eller smälla dörrn i ansiktet på mig för ja är stukad/ kommer jag veta eller bli lurad/ kommer jag bli överkörd för någon jävel glömmer o tuta/ kommer jag få jubla, kommer jag göra mina föräldrar stolta så dem slipper ljuga/ eller kommer mamma gråta när ja blir tagen av snutar/ jämnföra mig med morfar och hur han bruka supa/ hur kommer det att sluta,finns det ingen som kan erbjuda mig en glaskula/" Alla 3 ovan nämda är grymma, fick mig att rysa första gångerna jag lyssna på dem.Ett måste för dem som inte hört. peace = )
Peace out, get laid !<br><br>
Jag kommer att slänga lakan på servitrisen, klagar inte på krediten när jag vaknar i sviten Ereko.
Skönast rader lägger ju självklart Pst/Q men han är inte bästa rapparen i sverige för det för han har mycket annat som inte klickar t.ex att hans beat alltid är tråkiga enligt mig då:D
beats bidrar ju inte på något sätt till hur man rappar, enbart hur bra låten är. Men att säga att X inte är sveriges bästa rappare p.g.a. beatsen, makes no sense what so ever.
okok jag fattar vad du menar my mistake men hans låtarär inte bäst i Sverige så jag menade!
uppa lite
Nae seriöst, tror faktiskt
Lillpolacken P15 sa skönaste låten och allt! Men han glömde den skönaste raden:
Inget körkort snubben är ur trafik/ för han överstrider tjänstevikten, då menar jag utan bil/Älskar den så fett :)
Signatur?
hahaha :D jag trode han sa; då menar jag utan by :P vågade nt ge mig på den ;P
Skulle väl åka dit som en inbrottstjuv som bara vipps dyker upp Som en tillbakaspolad simhopps brud
www.Myspace.com/Danilbeats
haha, soft! :) fler som vill tka till? :D
Såg att nån skrev nåt om kS, var kan man få tag i hans låtar? Jag har Frihetsberövad och adelaid lr vad den nu heter :) KS O KEN BÄNG RING!
www.myspace.com/heshowsmusic "En gråskala mixtape" Ute snart för nedladdning nära dig!
Den bästa låten när man snackar lyrik tycker jag ändå är "Pst/Q - Jag'97". Grymt fet.
Ni har fel, allihopa. Raden är "men´s du är NITTIO som ryggsäckar..."
ja lyssnade faktiskt på låten häromdagen, och kan erkänna att jag hade fel. Sorry Det är "nittio som ryggsäckar med mobilfickor" Hade lätt varit bättre med "fittig" tycker jag dock
vaddå nittio som ryggsäckar med mobilfickor? Kan någon förklara själva skämtet?
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
de var populärt att ha det så på 90talet :)
Kan inte annat än älska den här raden "mitt i rökiga diskussioner där lever jag den fulaste ankungen som sen växte upp och blev en gam" OrgXII i Snooks "Lejonhjärta"
Bästa låten med mest roliga rader måste vara PstQ - jag'97
Kan inte annat än älska den här raden "mitt i rökiga diskussioner där lever jag den fulaste ankungen som sen växte upp och blev en gam" OrgXII i Snooks "Lejonhjärta" Kan inte annat än hålla med. Det enda jag inte gillar är hur han säger "ankungen" låter så skevt haha.
"Så ännu en rappare föll handlöst som en packad saudisk snattare" är svinigt bra. Jag har dock glömt om det var av Seron eller Pst/Q, men tror det var seron? Annars är mina favoriter Snook (säg vad ni vill), tycker dom har bra flow, rätt attityd och ett brett register.
kan nå n lägga upp ks diss till asma?
www.myspace.com/suspectrap
eller: afafafafafafafafafafasi är/ inne medans ni är utanför som dom blinda kastar pil/ Afasi er kongen ;D
Signatur?
Inledningsrimmet till Pstq:s "Fan snackar du om" måste vara den skönaste raden jag kommer på såhär på rak arm. "Fan snackar du om? Du skulle inte kunna tackla dom Problem, mina rader drar upp om jag delar upp dom i morfem" jävligt skön
Aa kan du förklara den om du pallar haha? vad e morfem?
www.myspace.com/suspectrap
"Vass som kniv" - Ramo ur AFC.
alltså.. morfem är en term som postmodernistiska filosofer använder när de analyserar problem, vet inte exakt vad det innebär men att pst använder det säger ju en del om honom
"Med inställningen att det du ser är det du får Jag springer på en motorväg åt helvette med el-ljusspår" -Afasi <3
Afasi och filthy, fronda, organism Typ.. Här på whoa är det lätt prendel :)
"vi e luspanka utan nått jobb men utan jobb för att kunna tillverka musik som ska nå ut till folk/ samma dröm som för alla andra musiker som håller andan till dom lyckas och kan andas ut igen/" Afasi - luspanka tycker ja sitter så jävla fett
vi är överallt!