Svensk Hiphop
Jag har folk hela tiden fråga om vem som är den bästa svenska artisten osv.
Min fråga är, går det ens att veta vem som är den bästa artisten.
Jag menar alla har sin åsikt om va hiphop är, vissa tycker att beatsen är det viktiga i låten för att kunna dansa till dom och andra tycker att hiphopen handlar om texter och stil/flow.
Jag diggar all hiphop som finns i Sverige, jag menar det kan inte finnas bra om det inte finns nått dåligt.
Personligen diggar jag texter och flow, samtidigt diggar jag också beats som är otroligt feta.
Samtidigt tror jag att alla gillar artister som man kan känna igen sig i eller tvärtom.
En kille som bor ii en liten stad kanske blir helt fascinerad av livet i förorten.
Så det bero på individen själv va han tycker om att lyssna på, så egentligen så kan man inte säga vem den bästa artisten är, tror jag.
Sen så kanske ni säger, det kan man mäta i procent antal typ vem som säljer mest.
Hiphop har ju inget med hur många skivor man säljer, eftersom det är ju median som i stort sätt bestämmer vilka artister vi ska lyssna på.
Plus att svenska scenen har blivit otroligt stor på den senaste tiden.
Finns så många nya stilar som dyker upp överallt och det blir allt svårare att säga att ”den här killen låter som…”
Så jag tror att det är ganska svårt att säga vem det är som är den bästa artisten i Sverige.
Mitt råd till alla som hakar upp sig på en artist är att bara njut av va den svenska scenen har att bjuda på fram över, allt från underground till det som vi matas med i radio/tv.