I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är inte Highwon bäst i Sverige?

Svensk Hiphop - Allmänt

2007-02-14 18:12

Är inte Highwon bäst i Sverige?

Enligt mig så är Highwon bäst i Sverige, inge snack om saken. Lyssna på Hoosam t.ex som kan spotta vad som helst men ändå få det att låta perfekt

Lyssna på Aleks vem fan lägger så underbara refränger? Fille har grymmaste texterna och rösten. Ison har stilen spottar ofta feta rader.

Men när jag påstod att Highwon var bäst i Sverige fick jag komentarer som "är du dum? dom kan inte ens rimma".

Whoa vad tycker ni?

DJ

2007-02-14 18:21
Jag tycker också de är bäst i Sverige. Främst tack vare Ison och Hoo-Sam men hela gänget är grymma.

2007-02-14 18:25
Hehe, tror det är många som håller med dig om att de är bäst i Sverige.
"I ain't haitin, I just heard better" J5

2007-02-14 18:47

My hype Tycker att Ison och fille är Heta

www.myhype.se<br><br>

2007-02-14 20:00

De är absolut bland de bästa i sverige, de är ju bara så sköna och har både seriösa texter och även låtar med mycket humor, gillar nog ison mest men resten av gänget kommer tätt efter. gääändishhh!

MTMTX

2007-02-14 20:02
Trilinguistik va fet. Har du anklever, gåslever, iransk kaviar och en patek phillippe framför dig så är ju alla jävlig bra, ingen är bättre. Varför måste någon vara bäst?
Glenn?

2007-02-14 20:16
Dom e tunga..

Hörde en låt me dem idag, nån ny? Vad heter den?
Highfive anyone, anyone?

2007-02-14 20:17
vill va HIGHWON
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sångare

2007-02-14 20:19
Blatterap = dålig rap.

För övrigt är musik ingen tävling. Förutom i schlagersammanhang. Lyssnar du på schlager?
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Manager

2007-02-14 20:29
Smaksak.. Men ja, jag tycker highwon helt klart är top 3 i Sverige.
Några av få som lägger det med känsla..
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-02-14 20:51
  S-oteric P20 Blatterap = dålig rap.

Tell me.
Eyy,You Cant Hustel With a Hustler, Bitch!

2007-02-14 20:52
Annars, highwon absolut bäst i
Svrige

2007-02-14 20:52
Sverige*

2007-02-14 20:54
Okey, då var jag inte så ensam om att tycka ;).

2007-02-14 20:57
dom är helt klart bland dom bästa
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2007-02-14 20:59
Men en annan grej jag har tänkt på också.

Ingen låt med Highwon har blivit en hit men när ison o fille gör låtar utan resten av gänget då brukar den bli känd. För frågar man nån vilka "highwon" är då är det oftast nej. men frågar man man ifall de vet vilka Ison & fille då får man oftast ett självklart ja svar.

2007-02-14 21:24
dom är bra, men inte bäst i sverige.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2007-02-14 21:26
dom är riktigt feta... riktigt riktigt bra!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-14 22:25
Dom Är Grymma Aa Dom Är Bäst I Sverige Tycker Jag !.. Peace
SunShine Reggae!.

2007-02-14 22:36
Aaa efter Ken så är dom utan tvekan bäst
www.barabazz.com

2007-02-14 23:20
nej!
Högt liv

2007-02-15 01:29
S-oteric P20

vilken håla kröp du fram från? va fan menar du med
"blatte rap = dålig rap" beskriv blatte rap för mig...

"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2007-02-15 05:44
ForceOne

han förstår sig säkert inte på slanget

blatte rap >>>>> svenne rap (same shit, det e ju på svenska dom rappar)

on-topic så Highwon lätt topp 5 i Sverige! filles flow är grymt, Ison lägger feta texter, Hoo-sam dödar på vilket språk han än rappar, Gurmo e tung och Sabo leverar alltid grymt och så får jag inte glömma Alex, fuck vilka hooks killen lägger bäst på sin grej i detta svenska land

2007-02-15 05:46
DVS käkar Highwon. Word is bond.

2007-02-15 06:33
Knappast bäst i sverige. Dåliga texter är ju bara förnamnet emellanåt. Vem som helst kan skriva roliga fyndiga texter, men vad är stil utan klass?!

2007-02-15 15:00
Men lyssna bara på

Dömd i förväg
Triangeldrama
Fakka ur
Jag Gillar Det
Kicka
Vad Gör Du Med Ditt Liv?
Highwon Medlem
Känn Igen
Flashbacks
Fokuserad

Och kom tillbaks och skriv att highwon/ison & fille har dåliga texter.

2007-02-15 21:58
ere bara jag som tycker hoosam e sämst i highwon dock var han riktigt tung på engelska på tillsammans e vi starka CDn.

i övrigt e typ gurmo skönast gillar han starkt på spanska flugan.

" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "

2007-02-15 22:19
Gurmo e stööööörtskön! Jag tycker också att Highwon e bäst i Sverige!

"Lär dej" me Gurmo e så underbar!

2007-02-16 02:15
skönaste är att dom bara får respekt för sin musik utanför bredäng-vårberg förutom från kompisarna typ haha

2007-02-16 14:51
Haha, är det inte frizon rappare :)?

2007-02-16 15:07
dom delar förstaplatsen tillsammans med TLK

2007-02-16 15:41
 S-oteric P20

Med andra ord, du gillar Petter, Looptroop, och Snook...
Hasch och Kokain - Bajensvin!

2007-02-16 15:58
Kanske inte bäst i sverige men jäkligt grymma

2007-02-16 16:16
S-oteric P20
finns fett bra "blatterap" du kan inte ha hört mkt hiphop om du inte har hört någon bra rappande invandrare..

_Spanky P18
ja eller han kanske gillar MBMA, D6AA, Efterblivna, Favete, Westra Aroz, Afasi, Filthy, Spakur, Chords, Paragon, Obnoxiuz, Kalle Kath, Calle P, Sober, Mickelito, Callecuttar, Mofeta osv om han gillar "svennerap"? (dom 4 sistnämda kanske är lite för underground för att räknas men bra är dom iaf)
räknas Fattaru också som svennerap för att dom inte bryter även om dom har utländskt ursprung?
finns fett bra "svennerap" som ni kallar det finns även fett bra "blatterap", spela roll vilket ursprung man har när alla bor i ett och samma land och kickar på samma språk? (svenska/engelska) typ bara för att de mest kända rapparna i amerika är svarta ska vi måsta tycka om "blatterap", som ni kallar det, mer än "svennerap"? damn jävla amerikasyndrom. levererar man bra musik så gör man det oavsett hudfärg och ursprung
"din flickvän är en sötsak och jag är karamellkungen" -Mickelito (Mickelito vs Big Big Danne utanför Radison i Ösd)

2007-02-16 18:21
 ManiaZee P16

Jag har inte placerat rappen i några fack, det var den andra killen som påstod att han inte gillade "blatterap" jag ville bara påpeka att merparten av sveriges rapscen består av just blattar, och att det är dumt att använda ordet "blatterap" till något som egentligen borde kallas typ "betongromatiserande rap"
Moderator

2007-02-17 19:05
Gurmo damn den killen e grym !

2007-02-17 19:07
Gurmo levererar utan tvekan tightast av grabbarna i Highwon, skön röst dessutom.

2007-02-17 19:11
Highwon är sveriges bästa skulle jag säga. Men de skulle behöva ha en riktig "hit" för att etablera sig lite. Känns som att de är lite för underground för att få det erkännande de verkligen förtjänar.

För övrigt är jag väldigt glad att så många diggar det Highwon gör, Svensk hiphop är på G, och det är med Orten i täten!
Moderator

2007-02-17 19:59
mayyy haha rösten är så sjukt soft !!!

2007-02-17 20:24
Dom är djur!
soundcloud.com/brormusk/sets

2007-02-17 20:45
_Spanky P18 okej förlåt, det var många som skrev massa om "blatterap" och "svennerap" så jag råkade dra ,ed dig i skiten när jag egentligen skulle ha skrivit till alla men det som var menat till dig var att det finns/fanns bättre "svennerap" än petter, looptroop och snook.
"din flickvän är en sötsak och jag är karamellkungen" -Mickelito (Mickelito vs Big Big Danne utanför Radison i Ösd)
Sångare

2007-02-18 00:28
Nej, Petter gör trots sitt ursprung blatterap han också. Blatterap = simpel musik för den dumma massan.

2007-02-18 00:32
S-oteric P20

"Nej, Petter gör trots sitt ursprung blatterap han också. Blatterap = simpel musik för den dumma massan."

kanske nu, men sjätte sinnet finns det ingen som kan klaga på.
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
Manager

2007-02-18 00:35

Påstår du att Highwon/Houman osv gör dum rap? Vad är smart rap då?

/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit
Sångare

2007-02-18 00:41
Det händer att jag sätter på Sjätte Sinnet ibland när man vill reminisca lite. Och visst, där finns en del sköna tracks. Men jag talar överlag, Petter är en simpel rappare som passar in i nämnda fack. Tro nu inte att jag är en rimrunkande pajas som dyrkar låtsaspoeter som MBMA och förkastar allt med rim som har mindre än 16 stavelser.
Jag uppskattar all bra musik. Vad som sedan är bra musik är svårt att sätta fingret på.

2007-02-18 00:50
enligt mig, så låter highwon precis som allt annat skit som släpps. inget märkvärdigt. men ingen tvekan om att de har talang, men dock inte ens nära att vara bäst i Sverige.
För att det är ute med forumsignaturer.

2007-02-18 02:03
Att dom skulle vara sveriges bästa är ett skämt.
Dom har sina stunder, men överlag är dom ju inga genier direkt.
Fille tycker jag ofta gör bra ifrån sig, på rätt beat och med bra topic. Ison tycker jag verkar efterbliven och han har aldrig sagt något klokt i någon låt någonsin.

hoppa på mig ba!

2007-02-18 03:24
PhatSniper P22

Nej, du e inte ensam i tyckandet. Håller med, men det e kanske bara för att jag tycker resten i gruppen e jävligt feta bara :)
Highwon, framför allt Ison & Fille har jag tyckt varit bäst sen länge länge länge nu.

Visst det är smaksak, men ni som inte gillar det, har ingen smak.
Nemen.. som blatte kanske är det lättare att relatera till texterna också... medan andra kanske tycker om att höra sin favorit rappare rappa om att han har käkat korv me bröd till frukost...
eller nåt..

2007-02-18 05:15
Efter att ha läst några tidigare inlägg så måste jag bara fråga... vad gör ison som är bra? jag förstår det inte, jag skrattar åt hans grejer (för att dom är kassa inte för att det är något humoristiskt)

förklara varför ni tycker han är bra ni som gör det.

2007-02-18 08:41
Ison & Fille är lätt bland de skönaste i Sverige. Alla tre skivor är grymma

2007-02-18 10:42
fan sluta göra såna trådar det finns minst hundra som heter "är bäst i sverige?"
LeeRoyJordanJr.7.2