I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Snuthatarlåtar

Svensk Hiphop - Allmänt

2007-02-02 17:56

Snuthatarlåtar

Skulle gärna vilja ha låtar med snuthatartema. Passande i dessa dar då Emilush & Caustic kommer bli åtalade för samma tema.

Svensk hiphop, amerikansk finns det i massor. Alla snuthatarlåtar med Looptroop har jag också, samt Bröder Sinsemellan - Pratar tji med polis.

Gärna länk eller något så den blir lättillgänglig...

2007-02-02 17:57
AP o KEN har gjort sånna låtar vet jag.
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>

2007-02-02 18:15
Ah, Farbror Blå har jag med. Tack man, hade glömt det. Det börjar bli en helt okej spellista. :)

Vad heter låten med Ken?

2007-02-02 18:36
Ainazizz Med Latin Kings

Hasch och Kokain - Bajensvin!

2007-02-02 19:07
emilush hatar låt e ju galet bra hahha har klipt ut hata snuten reffen o har den som min ringsingnal på mobilen:)

2007-02-02 19:16

Passa er, lagen lurar runt varje hörn...

Producent

2007-02-02 20:54
Polispådrag med Ayo producerad ac Cherno Jah.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Producent

2007-02-02 22:34
Röker du inte gräs?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-02-02 22:36
Ken&Rastegar-kriminella i uniformer
Ken-akta dej för polisen
AayFukYuuuu :@

2007-02-03 10:59
 - KRS One - Sound of da police

- Julie Ruin - I wanna know what love is

- Robert Bloom - Snuten

- Ayo - Polisp?ag

- Sedlighetsroteln - Ring snuten

- Hammer Hill Click - Pig hunting season

- Looptroop - Long arm of the law

- Feven - Vem hugger vem

- Latin Kings - Bengen

- Ill Bill - How to kill a cop

- Dead Prez - Police state

- Public Enemy - Fuck The Police

- Insane Clown Posse - Piggy pie

- Rage Against The Machine - Fuck The Police

- Ice T & Body Count - Cop killer

- Hassan - En polisopera

- Burning Kitchen - Impact

- Agnostic Front - Police state

- The Clash - Police on my back

- Angelic Upstarts - Police Oppression

- Nynningen - Nattpromenad

-  Hassan - Wasta en snubbe

- Tracy Chapman - Behind the wal
l
  - Sinead O'Conner - Black boys on moped

- Barbara Dane - The kent state massacre

- AIK-Trubaduren - Snuten glimmar

- Nationalteatern - Bengen tr?r

- Cornelis Vreeswijk - Balladen till en bra polis

- Dan Berglund - Ballad om en svensk polis

- Buffy St. Marie - Bury my heart at Wounded Knee

- Bob Rivers - Police stop my car

- Hassan - Polisinbrott

- K?rottorna - Hemlig polis

- Ebba Gr? Skjut en snut

- Anti-Flag - Fuck police brutality

- Dead Kennedys - Police truck

- KSMB - Jag vill bli som far

- Conflict - Force or service

- Oi Polloi - Anti police aggro

Här har ni ett par låtar, har inte lyssnat igenom allt ännu. hoppas någon gillar det ialafall

2007-02-03 18:41

haha, polishatarmusik är oftast riktigt löjligt, men det finns en del sköna;

Dead Kennedys - Police Truck
Pitbullfarm - Army of Assholes
Sedlighetsroteln - Ring Snuten
Looptroop - Long arm of the Law

..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2007-02-03 18:46
Är det någon som sett Graff dokumentären "Det här är våran värld" ? Vill veta vad låten i början heter
Den är fett skön

2007-02-03 20:21
FETASTE X.O - HÄKTET
DIRTYcrowd
424 -)(- 031

2007-02-03 20:50
Ras Cricket - Polisen Slår
finns på skawars.nu

2007-02-03 21:00
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-02-03 21:30
"En dag kom det in en snut, det var en rutten en".
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-03 23:46
Jävla töntar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-04 02:04
Musik för din kravall e väl fan ingen disslåt mot snuten?
http://www.myspace.com/akinonline

2007-02-04 03:02
Låten i "Det här är vår värld" heter polispoesi, finns att ladda ner på www.skugganavsvampen.com 

www.skugganavsvampen.com

2007-02-04 09:29

Klotterkungen
Tack som fan letat skit länge efter låten men utan resultat

Producent

2007-02-04 12:50
Är det någon som har Mobb Deep låten "Cop Hell" eller vet var man kan få tag på den? Den är med på den listan som Rhetoric länkar till på p3 hiphop.

2007-02-07 03:39
Neijm låten i det här är våran värld är Skuggan av svampen - Polis poesi och är med på chilling gänget plattan. Går att ladda ner på Skuggan.
R.I.P. Zika R.I.P. Teraq R.I.P. Jens R.I.P .Calle R.I.P. Stoffe

2007-02-07 03:40
sorry, länka fel ^^ Skuggan! ska det vara :)

2007-02-07 07:44
Petter & Dj Large - En Snut
Har aldrig fått en smäll, inte ens tanken har slagit mej

2007-02-07 10:53
dan sjöberg - sång till en svensk polis är också rätt skön
Jag Är RapparKalja

2007-02-08 00:51
det finns bra poliser. har jag hört.

2007-02-09 11:48
För er som gillar fransk hiphop:

NTM - Nique la Police
(från filmen la haine *medan vi faller*)

NTM - Assassin de la police

bless.
This is a stick up, give me your keys to your pickup.

2007-02-09 13:57
http://www.kalvinhiphop.com

2007-02-09 15:43
Känner en snubbe som rappar som gjorde en låt om 2 ungdomspoliser i västerås och blev åtald och torskade på det, så det är inte första gången det händer...
peace

2007-02-09 15:55

Inte en uttalad diss mot polisen, men Looptroop - Botaniska har ju en hel del rader med sitt hat mot polisen...

hets, stress, fest!

2007-02-09 18:00

Cade - Mr Officer

www.myspace.com/sizzerbcade

2007-02-10 17:18
ukn - snälla farbror blå

finns med på samlings skivan "Tillsammans är vi starka" som släpptes idag.
Ja'da!

2007-02-12 09:49
Rapparkalja:

Han heter Dan Berglund, låten heter Ballad om en svensk polis.

Han är fanimig grym, inte hiphop, långt ifrån, men har gjort de bästa kampsångerna jag någonsin hört. Gillar ni Ballad, lyssna på De mördades fria republik med samma artist.
Ja jilar tjåka katter!

2007-02-13 09:23
Upp, länka mera!!
Invandrar tjejer samlar luft i kinderna för att sedan säga: - aBoo

2007-02-13 10:40
Polisen är till för folk som inte kan och har kulor att lösa sina problem själv. Ett sätt att hämnas så att säga, för vad har du nånnsin fått ut av att tjalla,anmäla eller sätta dit nånn mer änn nånn fejkad jävla tillfredsställelse. Jag har aldrig använt mig av polisen och kommer aldrig göra det, mitt förtroende för dom dog för många år sen. Jag vill bara att de ska lämna mig ifred så kommer jag lämna dom ifred.

2007-02-13 16:17

Polis e ett yrke men dom har ändå valt att jobba med det precis som skurkar har valt den kriminella arbetsmarknaden. Så där faller det att dom bara gör sitt jobb. Sen tycker jag att det är bra att dom hjälper till när någon blivit våldtagen eller haft ett inbrott. Men att dom ska bry sig om vem som röker vad, dom ska alltid jiddra så jävla mycket och alla deras jävla fördommar. Och vem blir trygg när dom ser en snut.. tvärtom. Har själv blivit rånad men det kvittar ju fan om man anmäler det händer ju inget ändå. Men hälften av alla här har väl aldrig blivit busted och fått känna på deras attityd. Och övervåld e ju kul specielt när dom aldrig åker dit. Nä jag bryr mig inte om ni fattar ändå era internet gansters

cutta dom
Producent

2007-02-13 21:14
Det finns många rappare som har något kriminellt relaterat namn; så som thug, gangster o.s.v. Men det finns inte många rappare som heter något polis relaterat. Den enda jag kan komma på är Inspektah Deck. Chuck D sa nyligen att han tycker att den här kampanjen med "Stop Snitching, Stop Lying" har gått för långt. I vissa områden vittnar inte folk, så en del brott så som mord o.s.v blir inte uppklarade p.g.a. detta delvis.

2007-02-13 21:26
Stop Snitching, Stop Lying är ju iofs en bra grej enligt mig..
Producent

2007-02-13 22:19
Självklart ska man inte ljuga och klart man inte ska tjalla på någon annan för att själv slippa straff eller för att få pengar. Men har man varit vittne till ett grovt brott så ska man vittna tycker jag och jag tror det var det Chucken menade också.

2007-02-14 15:32

Läste att någon skrev att polisen borde skita i vem som röker vad?

Väldigt dåligt omdöme mannen. I och med att folk som använder narkotika ofta kör bil och liknande tycker jag det är bra att dem rensar bort den skiten från gatan så min dotter kan gå säkert på gatan.

Man kan rappa och vara jävligt street utan droger. Jag vet, det svider i era ögon men det är sant.

Plus, hur kan man tycka att det är ballt med att få lämna urinprov? Jävligt barnsligt och patetiskt i mina ögon.
Skaffa ett jobb eller utbilda dig och gör något åt staten istället om du är så jävla arg. Att uppmuntrande skriva om droger så där är bara....ja....sorgligt.

Tack för mig. Hata gärna. Thats what whoa is for.

punkt.

"Skulle väl åka dit som en inbrottstjuv /<br> som bara vips dyker upp som en tillbakaspolad simhoppsbrud /"<br>

2007-02-14 15:58
NWA "Fuck The Police"
Bone "No Surrender"
Bone "Fuck THe Police "
WWW.DUBCNN.COM<br> WWW.DUBCNNAGENCY.COM<br> WWW.DUBCNN.SE
Producent

2007-02-14 17:55
Eller hur, jag har bara haft svårare att få jobb p.g.a snuten, för att jag har torskat för röka. & så fick jag betala till brottsofferjouren, vilket skämt. Vem är det som är offer?

2007-02-18 03:11
Rbcrew_emma:

Snälla, jag jobbar inom sjukvården. På en akutmottagning i Sverige närmare bestämt. Så jag ser vad droger gör med människor. Enligt svensk lag får man inte köra bil onykter, och så länge brass eller weed räknas som en drog tycker jag polisen ska plocka in dem som kör på våra vägar. Men det där förstår du när du står och väntar på larm om trafikolycka, rattfull, medvetslöshet, dilaterad pupill ( Förstorad ), inre blödningar, yttre skador, intuberad på plats, fler skadade i mötande bil på väg in...osv..Jag tycker att det är jävligt oansvarigt att köra bil onykter ( sprit el. droger ). Det är fanimej mordförsök, man röker en spliff, sätter sig i bilen som indirekt blir ett vapen, och kör. Helt wack..men alla har vi olika åsikter. Sånt är livet, men messa gärna mig innan du sätter dig bakom ratten så jag får en chans att ringa mina nära och kära och förvarna.

Det som är positivt är att marijuana har läkande effekt på psyket hos svårt sjuka människor som behöver lugnande men som inte tål annat.

Dont fucking drink and drive!

Peace!

"Skulle väl åka dit som en inbrottstjuv /<br> som bara vips dyker upp som en tillbakaspolad simhoppsbrud /"<br>

2007-02-18 12:13
iLLh P22

tack. hade svårt att tro att jag skulle läsa något smart i den här tråden

2007-02-18 15:25

Jaja, hör du inte själv hur det låter?

Trodde inte jag skulle orka detta men skit samma...

I hjärnan finns viktiga nervceller för att kroppen ska fungera. För att man ska kunna se, greppa saker, reagera osv...
Dessa nervceller skickar information mellan varandra, om det störs uppstår stora problem i hjärnan. En arm kanske far okontrollerat som vid en epileptisk urladdning. Alltså, hjärnan skickar signalerna hipp som happ. När du tar droger störs detta som sagt och hjärnan har inte kontroll. En sak kan vara att du blir aggressiv. Längst ut på nervcellen finn synapsen, den har kontakt med andra nervceller, den måste skicka signalerna rätt för att rätt sak ska utföras. du fattar var jag vill komma?

Jag säger så här:

Droger fuckar upp dig i huvudet rejält, oavsett vilken styrka.

2007-02-18 18:32
alkohol är en drog, va fan!

2007-02-18 18:56

Rent ut sagt skandal att ingen nämnt Jay Dee - Fuck the police

Som är den absolut fetaste fuck the police låten ever! :)

"Jesus hates police men because their hearts may know no god."
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"