Bäst&Sämst06 – by Whoa
VÅGA INTE SKRIV OM DU INTE LÄST GENOM ALLT!
Inspirerad av denna lista http://www.hiphopsite.com/NEWS/bestandworst.hhs har jag beslutat mig för att dra igång detta projekt.
Finns ju inte överdrivet mkt att välja på från vårt avlånga land så man får väl köra max 5 plattor (jag föreslår 3) och kanske tillåta sånt som inte är hiphop rakt av också. Eventuellt också utländska släpp (läs: USA) på separata listor då våra landsmän tyvärr lär se sig slagna av det mesta därifrån trots att jag ser Supersci som bästa plattan 06 alla kategorier. Kategorier: Bästa album (svenska) Sämsta album (svenska) Bästa singlarna/låtarna/mp3-släpp/whatever Sämsta singlarna/låtarna/mp3-släpp/whatever Bästa emcees På dekis Att minnas 06 Bitch moves Up-&-coming Motivering till att leva ett år till (att se fram emot 07) Att välja på bland album till båda kategorier (Tar med mixtapes och allt jag kan komma på): AFC – Varje dag är löning
Ison & Fille – Stolthet Supersci – Pinetrees on the Pavement Promoe – White Man’s Burden Rico Won – Accept What You Can’t Change Snook - Är Mange Schmidt – Samtidigt i Stockholm Petter – P Heli presenterar – 48H Mixtape Paragon – Nästan Berömd Mixtape Helt Off – I Huset
Att välja på bland singlar till båda kategorier: Petter – Det går bra nu Petter – Storstadsidyll (+REMIX feat. Dekker) Ison & Fille – Lägg Ned Ditt Vapen Snook – Snook, Svett & Tårar Snook – Längst Fram i Taxin Rico Won – It’s The Weekend
09 F9 11 02 9D 74 E3 5B D8 41 56 C5 63 56 88 C0
|