Jag vill påstå att vi i framtiden inte kommer se skivförsäljningsbristen som något negativt, snarare tvärt emot. Vi kommer uppskatta att inte skivbolagen har att göra med vad vi lyssnar på, och det kommer släppas fram betydligt "mindre" artiser i annan media (radio, tv, osv.) med anledning av att 50-cent kommer inte kunna få lika mycket utrymme som han får, eftersom merparten av musikspridningen sker via internet, och gör att även oetablerade artister kommer kunna göra sig hörda. Det vill säga, Fler artister=fler låtar=mer bra musik (-Ja, givetvis kommer även dålig musik att exponeras mer än tidigare, men jag hoppas och tror att utvecklingen på något sätt kommer runt detta problemet) Exempelvis så bedöms ju alla låtar på Frizon innan de läggs ut på sidan. -Att dom enligt mig är dumma i huvudet hör absolut inte till saken, men det görs iaf! I framtiden kommer även andra musikgenrar utvecklas på samma sätt som svensk hiphop så tydligt har gjort, och jag tycker fan det är slut på gnällandet om att aristerna inte tjänar pengar på skivförsäljning, låt dom spela mer i stället. Jag med många betalar hellre för en engångs upplevelse som konsert eller jam, än att betala pengar för en skiva där man vet att merparten av förtjänsten som görs trycks ner i fickorna på feta fula gubbar som Peter Swartling. Jag vill med dessa ord absolut inte uppmana till någon form av olaglig nedladning, men jag hoppas däremot att jag kanske påverkar några artister att ge upp tanken om platinafösäljning och istället satsa på att nå så stor publik som möjligt att deras nästa spelning är utsåld. Och till alla hatare vill jag statuera ett exempel: Fronda. nuff said. Alla idiotiska och ogenomtänka trådinlägg undanbedes och jag hoppas att folk kommer med seriösa argument för sin ställning i frågan. Peace. - S-mic! (från hjärtat i stridens hetta och när irretationen var som störst)