I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

radio djs (hiphop stationer)

Svensk Hiphop - Allmänt

2006-10-05 23:58

radio djs (hiphop stationer)

Hej å hallå!
Som dj på en radiostation som spelar hiphop, i detta fall tänker jag då osökt på the voice som påstår sig vara radio stationen för dig som lyssnar på hiphop.
Borde inte dom Djs som spelar plattor på den stationen ha ett ansvar för att ungdommar i sverige lyssnar på hiphop, då menar jag inte att de helt skall sluta me smörjan de lirar nu men att man kanske nån gång i bland talar om för folk att denna hiphop gruppen har haft en stor betydelse för hiphopen även idag å varför. sen kanske då droppa typ Wu-tang c.r.e.a.m eller nått liknande, för let face it den e bra å skulle vara en hit även om den skulle släppas nu.
Tror att många som lyssnar på dessa stationer kanske till å me aldrig har hört den förut, å kommer på så sätt aldrig att lyssna på den eller lixom få en chans att lyssna på den och jag tror att detta kan bli ett problem när nästa generation híphopare enbart kommer att lyssna på kanske 10 emcees efter som att spel listan e ganska gles.

Mitt fråge ställande här är altså tror ni att radio stationen som påstårsig spela hiphop musik gör mer skada en nytta till vårt allas community hiphop?

PÄJS AUWT!

" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "