I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad är det som får er att hata Snook?

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2006-09-12 22:28

Vad är det som får er att hata Snook?

Varför är den svenska hiphop scenen så fruktansvärt konservativ?

Snook spred sig som ett farsot genom den svenska musiken 2004 i och med att grabbarna pressade fram en av svensk hiphops absolut bästa singlar, ”Mr.Cool”. Direkt åt Playahead-generationen upp låten och av ren alternativitet tuggade hiphop sveriges undergrownd-nördar låten och spotta ut den.

Snook är helt klart ett vitamin tillskott i svensk hiphop. Grabbarna gör nått jävligt nyss och nått jävligt fresh, och inte bara det, så gör det de jävligt bra.

Nu kommer nån vinylpackade forums-rappare komma med argument som ”De gör inte hiphop, de gör vad jag vill kalla hippop”. Snook’s hiphop är inte mer ”ovanligt” än t.ex. MF Doom, och vem skulle anklaga honom för att inte vara hiphop?

Jag vet redan vad Whoa tycker. Jag undrar bara hur ni tänker när svensk hiphop dör dag för dag, de stora namnet blir sämre och sämre, produktionen mindre och mindre och konsumtionen sjunker i seriös rekodfart.

Varför sågar ni det ända som kan vara svensk hiphops framtid?

UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!