promoe bajtar
vet att det finns en låt där man först hör promoe sen orginalet. han har tagit så sjukt många melodier och texter så det är inte sant, vet ni vad jag ska söka på eller om nån kan fixa en länk till den låten så vore det guld !
Abou, prata inte med mej jao.
skönt ju
www.myspace.com/victorhollender
Haha "melodier" Det kallas samplingar och det är okej att använda samma samplingar som andra, även om jag bl.a. inte tycker det är kul att göra beats på nån sampling som redan är använd. Det är som att, ursäkta mitt ordval, knulla en hora.
Den eviga disskutionen...
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet. Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
Vad är fel med att knulla en hora? Lite det som är poängen?
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
Det är inte fel att knulla horor, men det blir inte lika specciellt och unikt som första gången du har sex med en tjej du tycker väldigt mycket om....
Att alla soul samplingar redan är använda är rent skitsnack
PrinsMio Fy vad vackert sagt ;)
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
men han kanske tänker på hela rader osv. som han faktist tagit från andra? Som "Fit you haffi fit" med Black ahuru. Conviction or a fine med Black ahruru. (tror låten heter så) och han har tagit grejer från Notorious B.I.G och säkert från fler. Men det är rätt grymt. Tycker inte att det är så jobbigt alls, är la bra att han återanvänder gamla snygga rader liksom.
smells like funk
man hittar alltså raderna i låtarna jag skrev ^^ :)
smells like funk
Promoe kan börja med att betala Matt Fingaz pengar i New York!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ingen som har hörttalas om tributes?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"Once upon a time not long ago, when people wore pajamas and lived life slow" -Slick Rick "Once upon a time not long ago, when people wore Adidas and lived life slow" -Mos Def "Once upon a time not long ago, when people were still living in the Northern zone" -Promoe Tributes...
lugna er nu. "once upon a time, not long ago" är en vedertagen inledning till vad som helst. det är som "det var en gång", det är inte så att alla som drar det i början av sina berättelser baitar han som drog det först.
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon
dessutom skulle jag villa höra det där klippet. det finns en likadan sådan, fast där är boven i dramat Jay-Z
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon
Get up, stand up, stand upp for you rights, Get up, stand up, don't give up the fight.
Fuckin' OG! Shiznahmutherfukk!
aa, samma sak med jay z. inte fan skulle han "sno" rader från slick rick, snoop dogg och biggie i tron om att ingen någonsin skulle komma på honom. Det fattar väl vem som helst.. han tar ju inte biggies rader i syftet att baita honom och i tron om att han ska komma undan med det. Det är ju meningen att folk ska fatta och känna igen avd han tagit ifrån.
www.myspace.com/victorhollender
one: Oscar_oggelito_wexell-Looptroop_stolen_l ines heter den
Klart det är tributes när han kör Slick Rick rader, däremot är jag lite skeptisk till att göra video-singlar på exakt samma sampling som en av Big Puns fetaste låtar...
Ey han kickar ju dom raderna för att han tycker dom är tunga!! Han hymlar inte med att det är någon annans!! Han ger ju bara dom som har skrivit dom rispekt på det sättet!!
Livet är en hora och du har inga pengar!!
de är väl inte bara han som bajtar :S gnäll inte på bara han!
poor lonesome home... big pun (terror squad) - brave in the heart these walls.. big pun ft tony sunshine - mama
äh säg någon rappare som inte bajtar ! det kallas för inspiration !
Sover aldrig/sleep is the cousin of death!
akut, ja det var väl dom jag syftade på... särskilt Mama var väl en rätt stor hit så det känns lite konstigt att göra en "singel-låt" på samma sampling... samma sak med Suckers/Off The Record beatet...
visst har inte klagat, tycker bara det e rätt ironiskt att en lång hårig hippie från v ås tar samplingar från en död rappare från bronx
men hur många bajtar inte eller samplar då.
shiit the-breaks var en läskig sida!! jag har alltid svårt för när jag hör nån av mina favorit låtar samplad till hiphop, oavsett hur mycket jag tycker om hiphop. och där kunde jag se upp till 10 pers som samplat mina favvo låtar.
alltså upp till 10 pers på varje favvo låt menar jag då.
akut P17: Det är väl en stor man från U-sala som proddat beatet har jag för mej... Vidare är det väl som mbma säger, Mama var varken en stor hit, eller välproddad. These Walls är snyggare och bättre på alla sätt och vis. Men okänd musik låter kanske bättre, eller Hörstedt?
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
Jag har inget emot Mama beatet och självklart är These walls välgjort. Har väl inget mer att tillägga egentligen, vet inte vad du menade med din sista kommentar där...
han snackar underjord, tror jag?
Producent
2006-07-25 00:32
Hur kan ni sktiva att "These Walls Don't Lie" är bättre producerad än Big Pun's "Mama"? Det är Alchemist som har gjort det beatet, en av de tyngsta producenterna genom tiderna, går inte jämföra honom med Dj Large. Trummorna är sååå mycket hårdare på "Mama", sången i refrängen är bättre, låten är bättre mixad också. Dessutom har ju Dj Large klippt upp introt likadant & har samma drum patterns som "Mama". Ni är ju bara nationalister om ni tycker Large beat är bättre.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
alla ni kuksugare här som sitter och gnäller på artister utan att göra något kreativt själv måste sluta med det. man har ingen rätt att kritisera någon man inte hjälpt först. gå och gör något annat. ingen kommer att tycka att just DU är cool för att du vet en massa onödigt skit om hip-hop. vill man vara med i spelet så ska man fan bidra med något själv. jag känner mer respekt för jävla boten anna än vad jag känner för alla er proffstyckare. han har i alla fall gjort en låt. det enda ni gjort är att ha haft en åsikt.
Representerar Trelleborg 4-life!
Producent
2006-07-25 13:08
Jag tycker tvärtom. Nu förtiden finns det inga som är bara fans, alla är rappare, producenter & dj's. Många blev kallade men få blev valda. Jag tror inte att alla ska gör musik. Gör hellre ingen musik änn dålig musik. "Too many m.c's-not enough mics"
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Tonedeff, på "Days Dhasing Days": "Niggas ain’t biting no more, they’re just claiming they’re paying homage." Promoe, på "These Walls Don't Lie": "I bite Tonedeff, same time I'm paying homage." Vet inte i vilken ordning låtarna gjordes, men kul är det i vilket fall.
Johabbed bin Laugsson strykjärnsjournalist, www.boyahed.com
"there's no justice is just us", säger promoe i nån låt. Kommer från gangstarrs låt betrayal om ja inte minns fel.
beatet på these walls dont lie-------> fresh prince
U only scared to die when u ain´t living right- T. Kweli